Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

«ΚΑΡΕ ΤΩΝ ΑΣΣΩΝ» ΟΤΑΝ Η ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΜΑΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΕΙΧΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΒΑΤΙΚΟ ΣΜΗΝΟΣ

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ Με την ευκαιρία του φετινού Athens Flying Week, που …”απογειώνεται” μεθαύριο Σάββατο 17 αλλά και την Κυρ...


Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Με την ευκαιρία του φετινού Athens Flying Week, που …”απογειώνεται” μεθαύριο Σάββατο 17 αλλά και την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας, έτσι για να θυμούνται οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι θα γυρίσουμε πίσω 62 ολόκληρα χρόνια, συγκεκριμένα την άνοιξη του 1954, όταν δημιουργήθηκε το πρώτο ακροβατικό σμήνος της Πολεμικής μας Αεροπορίας, με αρχηγό τον επισμηναγό τότε Ιωάννη Στυλιανάκη. Πριν από τέσσερα χρόνια, στις αρχές του 2012, όταν εργαζόμουν στην εκπομπή των Ενόπλων Δυνάμεων “ΜΕ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ” (αξίζει να σημειωθεί πως ήταν η μακροβιότερη τηλεοπτική εκπομπή της Ελληνικής τηλεόρασης και μάλιστα με υψηλή τηλεθέαση για τη δημόσια τηλεόραση, που δυστυχώς για όλους τους συνεργάτες της αλλά κυρίως τους χιλιάδες φανατικούς τηλεθεατές της, ένστολους και μη, την “έφαγε” το μαύρο στην ΕΡΤ και δεν επανήλθε ποτέ, παρά τις συμφωνίες, μόνο στα χαρτιά και τις κούφιες υποσχέσεις του Πάνου Καμμένου) είχα την ευκαιρία να συναντήσω και να μου παραχωρήσει την τελευταία του συνέντευξη ο αρχηγός αυτού του θρυλικού σμήνους της Π.Α, ο Ταξίαρχος ε.α Ιωάννης Στυλιανάκης, ο οποίος πρόσφατα έφυγε από κοντά μας. Θυμάμαι μου είχε αποκαλύψει αρκετές άγνωστες λεπτομέρειες για το “ΚΑΡΕ ΤΩΝ ΑΣΣΩΝ”, όπως το είχαν βαφτίσει και στο οποίο συμμετείχαν: ο συντοπίτης μου από τις Αχαρνές (Μενίδι Αττικής) Δημήτρης Δαμάσκος, ο Εμμανουήλ Παπαδημητρόπουλος και ο Σταύρος Φιρφιλιώνης, που αντικατέστησε τον Κωνσταντίνο Κόκκα. Στις αεροπορικές επιδείξεις της εποχής τους, με τέσσερα F-84 G έσκιζαν τους αιθέρες με τα ακροβατικά τους και άφηναν με ανοιχτό το στόμα, όπως κάνουν και σήμερα οι άξιοι συνεχιστές τους πιλότοι των μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Όσοι θέλουν να δούν το τηλεοπτικό ρεπορτάζ για τους Έλληνες διεθνείς άσσους του πρώτου ακροβατικού σμήνους της Π.Α, που προβλήθηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2012 στο “ΜΕ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ”, σας παραθέτω το σχετικό link:http://www.mod.mil.gr/mod/el/content/show/134/5509, ενώ όσοι θέλουν μπορούν να διαβάσουν τη συνέντευξη του, που ακολουθεί…





Ευδιάθετος, με σπινθηροβόλο βλέμμα και με πνευματώδες χιούμορ μας είχε υποδέχεται στο σπίτι του στην Κηφισιά. Προσπαθούμε να φανταστούμε πως αυτός ο 87χρονος βετεράνος αεροπόρος που έχουμε απέναντι μας, στα νιάτα του, μαζί με την ομάδα του, το θρυλικό “ΚΑΡΕ ΤΩΝ ΑΣΣΩΝ”, έκαναν Έλληνες και Ευρωπαίους να παραμιλάνε με τα απίστευτα ακροβατικά τους στον αέρα. Πάντως ο Ταξίαρχος ε.α Ιωάννης Στυλιανάκης, ο Αρχηγός του πρώτου Ακροβατικού Σμήνους της Πολεμικής μας Αεροπορίας, είναι έτοιμος να μας αποκαλύψει όλα τα μυστικά του Σμήνους και να μας αφηγηθεί την άγνωστη ιστορία των τεσσάρων ή καλύτερα πέντε χειριστών που το επάνδρωσαν. Με τη μηχανή του χρόνου θα ταξιδέψουμε στις αρχές της δεκαετίας του ‘ 50. Σε μια εποχή που η χώρα έβγαινε από έναν αιματηρό εμφύλιο πόλεμο και η Πολεμική Αεροπορία έθετε τις βάσεις για την αναδιοργάνωσή της μετά τον Β΄ΠΠ. Θα προσγειωθούμε νοερά στην Αεροπορική Βάση της Λάρισας, όπου στα μέσα του 1953 μια μικρή ομάδα χειριστών αεριωθούμενων τύπου F-84G αποφασίζει, στην αρχή με άκρως συνωμοτικό τρόπο και χωρίς την άδεια της ηγεσίας, να προχωρήσει στη δημιουργία Ακροβατικού Σμήνους στα πρότυπα ξένων προηγμένων Αεροποριών. Και φυσικά με τις μηχανές στο φούλ θ΄απογειωθούμε με τους άψογους ακροβατικούς ελιγμούς, σε αεροπορικές επιδείξεις που κόβουν την ανάσα και αφήνουν τους θεατές κυριολεκτικά με ανοικτό το στόμα…



ΤΑ “ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ” ΠΟΥ ΖΗΛΕΨΑΝ ΤΗ ΔΟΞΑ ΤΩΝ “ΠΥΡΠΟΛΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ”

Ο Ιωάννης Στυλιανάκης γεννήθηκε στα Χανιά το 1926. O πατέρας του Βασίλης Στυλιανάκης, οφθαλμίατρος στο επάγγελμα, είχε πολεμήσει και τραυματιστεί στη Μικρασιατική εκστρατεία. Από μικρός ήθελε να γίνει βιολιστής αλλά και πιλότος. Το αεροπλάνο, όμως, κέρδισε τελικά το δοξάρι. Το 1945 κατόπιν διαγωνισμού κατατάσσεται στην Πολεμική Αεροπορία, ως δόκιμος χειριστής και το επόμενο έτος στέλνεται στην Αγγλία για εκπαίδευση. Το 1948 αποφοιτά από την 19η σειρά της Σχολής Ικάρων, με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού και παίρνει αμέσως το βάπτισμα του πυρός στο τελευταίο και πλέον αποφασιστικό στάδιο των επιχειρήσεων του εμφυλίου. Όπως μας αποκαλύπτει ο κ. Στυλιανάκης: “Έλαβα μέρος συνολικά σε 160 πολεμικές αποστολές, με Σπιτφάιρ, Χάρβαρντ και Χέλνταϊβερ”.Μόλις ο πόλεμος τελείωσε εντάχθηκε σε Μοίρες και ήταν από τους πρώτους που εκπαιδεύτηκαν στα πρώτα αεριωθούμενα. Θυμάται ακόμη την τραυματική εμπειρία που έζησε το Σεπτέμβριο του 1952, όταν συμμετείχε σε μια άσκηση του ΝΑΤΟ στη Γαλλία.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ...


http://www.militaire.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.