ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟ ΤΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΕΡΓΟΑΒΙΑ ΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ... ΕΣΤΕΙΑΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΗΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝ...
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟ ΤΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΕΡΓΟΑΒΙΑ ΤΑ ΠΡΑΚΤΟΡΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ... ΕΣΤΕΙΑΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΗΕ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΚΟ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΨΥΧΩΝ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ
Επιστολή στην κυβέρνηση για την εφαρμογή συστάσεων του ΟΗΕ για τα μειονοτικά δικαιώματα στην Ελλάδα
- Ελληνική Ομάδα για τα Δικαιώματα των Μειονοτήτων
- Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι
- Ένωση Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής
- Ένωση Τούρκων Διδασκάλων Δυτικής Θράκης
- Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Μουσουλμάνων Διδυμοτείχου Έβρου
- Πολιτιστική Εκπαιδευτική Εταιρία της Μειονότητας της Δυτικής Θράκης
- Πολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Μειονότητας Νότιου Έβρου
- Σύλλογος Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης
- Τουρκική Ένωση Ξάνθης
Κύριο Κωστή ΠαπαϊωάννουΓενικό Γραμματέα Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο Υπουργείο Δικαιοσύνης και Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ελληνικής Κυβέρνησης στις Επιτροπές του ΟΗΕ
4 Οκτωβρίου 2016
Θέμα: Εφαρμογή συστάσεων του ΟΗΕ για τα μειονοτικά δικαιώματα στην Ελλάδα
Συνάντηση τουρκικών μειονοτικών συλλόγων με ευρωβουλευτές και μη κυβερνητικές οργανώσεις στα γραφεία της Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης στις 20 Σεπτεμβρίου 2016
Κύριε Γενικέ Γραμματέα
Οι οργανώσεις μας είναι ικανοποιημένες από τις ακόλουθες συστάσεις τριών Επιτροπών του ΟΗΕ προς την Ελλάδα για τα μειονοτικά δικαιώματα που δημοσιοποιήθηκαν μεταξύ 9 Οκτωβρίου 2015 και 26 Αυγούστου 2016.
Παρακαλούμε να μας γνωρίσετε πώς και με ποιο χρονοδιάγραμμα η Ελληνική Κυβέρνηση προτίθεται να εφαρμόσει τις συστάσεις αυτές.
Είμαστε φυσικά στη διάθεσή σας για «τη διαβούλευση και την εντατικοποίηση του διαλόγου με οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδίως εκείνων που εργάζονται για την καταπολέμηση των φυλετικών διακρίσεων» όπως ζήτησε η Επιτροπή για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων.
Με εκτίμηση
Το κείμενο υπογράφουν οι οργανώσεις που αναφέρονται αλφαβητικά στην αρχή της επιστολής
Συστάσεις τριών Επιτροπών Εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕστην Ελλάδα για τα δικαιώματα των μειονοτήτων[1]2015-2016
Ι. Επιτροπή του ΟΗΕ για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα[2]
Καταληκτικές παρατηρήσεις για τη δεύτερη περιοδική έκθεση της Ελλάδας
9 Οκτωβρίου 2015
- Η Επιτροπή για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα έλαβε υπόψη της τη δεύτερη έκθεση της Ελλάδας σχετικά με την εφαρμογή του Διεθνούς Συμφώνου για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα (E/C.12/GRC/Q/2/Add.1) κατά την 70η έως και 71η συνάντησή της (E/C.12/2015/SR.70 και 71) που πραγματοποιήθηκε στις 5 και 6 Οκτωβρίου του 2015, και ενέκρινε, κατά την 78η συνεδρίασή της, που πραγματοποιήθηκε στις 9 Οκτωβρίου 2015 τις ακόλουθες συμπερασματικές παρατηρήσεις. (…)Γ. Κύρια θέματα που προκαλούν ανησυχία και συστάσεις(…)Μη-Διάκριση
- Η Επιτροπή διατυπώνει την ανησυχία της καθώς το συμβαλλόμενο Κράτος αναγνωρίζει ως μοναδική μειονότητα τη Μουσουλμανική Θρησκευτική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης. Η Επιτροπή σημειώνει επιπλέον την απουσία στατιστικών που να αφορούν τη σύνθεση του πληθυσμού του συμβαλλόμενου Κράτους. Η Επιτροπή ανησυχεί επίσης για τις συνεχιζόμενες διακρίσεις που λαμβάνουν χώρα στο συμβαλλόμενο Κράτος εις βάρος των μεταναστών αλλά και των Ρομά, ιδίως στους τομείς της απασχόλησης, της εκπαίδευσης, της υγειονομικής περίθαλψης και της στέγασης (άρθρο 2, παρ. 2).
- Η Επιτροπή συστήνει στο συμβαλλόμενο Κράτος τη συλλογή στατιστικών δεδομένων όσον αφορά την πληθυσμιακή σύνθεση, στη βάση εκούσιου αυτοπροσδιορισμού, με προοπτική τη διαμόρφωση, εφαρμογή και παρακολούθηση στοχευόμενων και συντονισμένων προγραμμάτων και πολιτικών σε εθνικό και τοπικό επίπεδο, με σκοπό την ικανοποίηση των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών δικαιωμάτων. Υπό αυτήν την άποψη, η Επιτροπή, παραπέμποντας στην γενική της σύσταση Νο. 20 (2009) για τη μη-διάκριση όσον αφορά τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά δικαιώματα, ενθαρρύνει το συμβαλλόμενο Κράτος να αναθεωρήσει τη στενή ερμηνεία του όρου «μειονότητες» και συστήνει στο συμβαλλόμενο Κράτος τη λήψη αποφασιστικών μέτρων για την αναγνώριση όλων των μειονοτήτων προκειμένου να προστατέψει πλήρως τα δικαιώματά τους, περιλαμβανομένων εκείνων της γλώσσας, της θρησκείας, της κουλτούρας και της ταυτότητάς τους.
ΙΙ. Επιτροπή Ανθρώπινων ΔικαιωμάτωνΚαταληκτικές παρατηρήσεις για τη δεύτερη περιοδική έκθεσης της Ελλάδας[3]5 Νοεμβρίου 2015
- Η Επιτροπή έλαβε υπόψη της τη δεύτερη έκθεση που υπέβαλε η Ελλάδα (CCPR/C/GRC/2) κατά τη 3202η και τη 3204ησυνεδρίαση (CCPR/C/SR.3202 και 3204), που έλαβαν χώρα τη 19η και 20ή Οκτωβρίου 2015. Κατά τη 3225η συνεδρίαση (CCPR/C/SR.3225), που έλαβε χώρα τη 3η Νοεμβρίου 2015, υιοθέτησε τις ακόλουθες καταληκτικές παρατηρήσεις. (…)Γ. Κύρια θέματα που προκαλούν ανησυχία και συστάσεις(…)Αναγνώριση των μειονοτήτων και στατιστικές
- Ενώ καλωσορίζει τη δήλωση του συμβαλλόμενου κράτους πως η έλλειψη επίσημης αναγνώρισης άλλων μειονοτήτων, εκτός από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, στην επικράτειά του δεν εμποδίζει την υιοθέτηση κατάλληλων πολιτικών που να αποσκοπούν στη διατήρηση και προώθηση της πολιτισμικής ποικιλομορφίας και δεν παρεμποδίζει το δικαίωμα των ατόμων στον ελεύθερο αυτοπροσδιορισμό, η Επιτροπή ανησυχεί για τις ανεπαρκείς εγγυήσεις για την ισότιμη και ουσιαστική απόλαυση της κουλτούρας, της έκφρασης και πρακτικής του θρησκεύματος και της χρήσης της γλώσσας από όλα τα πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που διεκδικούν να ανήκουν σε εθνοτικές, θρησκευτικές ή γλωσσικές μειονότητες. Η Επιτροπή εκφράζει επίσης την ανησυχία της για την έλλειψη στατιστικών δεδομένων που να καταδεικνύουν την εθνοτική και πολιτισμική σύνθεση του συμβαλλόμενου κράτους, τη χρήση των μητρικών γλωσσών και των καθομιλούμενων γλωσσών (αρθ. 26 και 27).
- Το συμβαλλόμενο κράτος πρέπει να διασφαλίσει ότι όλα τα πρόσωπα προστατεύονται αποτελεσματικά ενάντια σε κάθε μορφή διάκρισης και μπορούν να απολαμβάνουν πλήρως τα δικαιώματά τους που απορρέουν από το Σύμφωνο, συμπεριλαμβανομένου του άρθρου 27.[4]
ΙΙΙ. Επιτροπή για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων
Καταληκτικές παρατηρήσεις επί της εικοστής ως εικοστής δεύτερης περιοδικής έκθεσης της Ελλάδας[5]
26 Αυγούστου 2016
- Η Επιτροπή εξέτασε τις συνδυασμένες (εικοστή ως εικοστή δεύτερη – CERD/C/GRC/20-22) περιοδικές εκθέσεις της Ελλάδας, που υποβλήθηκαν σε ένα έγγραφο, στη 2452η και 2453η συνεδρίαση της (CERD/C/SR. 2452, CERD/C/SR. 53), που πραγματοποιήθηκε στις 3 και 4 Αυγούστου 2016. Στη 2472η και 2473η συνεδρίαση της, που πραγματοποιήθηκαν στις 17 και 18 Αυγούστου 2016, ενέκρινε τις ακόλουθες καταληκτικές παρατηρήσεις. (…)
Γ. Ανησυχίες και συστάσεις (…)
Στατιστικά στοιχεία
- Η Επιτροπή ανησυχεί για την έλλειψη στατιστικών στοιχείων σχετικά με την απόλαυση των δικαιωμάτων της Σύμβασης από όλες τις εθνοτικές ομάδες και τις θρησκευτικές μειονότητες στο Συμβαλλόμενο Κράτος (αρθ. 1).
- Υπενθυμίζοντας τη γενική της σύσταση Αρ. 8 (1990), σχετικά με την ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 1 (1) και (4) της Σύμβασης, και τις αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές αναφοράς (CERD/C/2007/1, παρ. 10 και 12), η Επιτροπή συνιστά στο Συμβαλλόμενο Κράτος να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητες συλλογής δεδομένων, με βάση την ανωνυμία και τον αυτοπροσδιορισμό των ατόμων και των ομάδων, για την παροχή επαρκούς εμπειρικής βάσης για τις πολιτικές για την ενίσχυση της ίσης απόλαυσης όλων των δικαιωμάτων που κατοχυρώνονται στη Σύμβαση. Υπενθυμίζει ότι αξιόπιστες, λεπτομερείς κοινωνικοοικονομικές πληροφορίες είναι απαραίτητες για την παρακολούθηση και την αξιολόγηση των πολιτικών υπέρ των μειονοτήτων και για την αξιολόγηση της εφαρμογής της Σύμβασης, και ζητεί από το Συμβαλλόμενο Κράτος να παράσχει αυτά τα αναλυτικά στοιχεία στην επόμενη έκθεσή του.
Κατάσταση των μειονοτήτων
- Η Επιτροπή ανησυχεί γιατί οι Μουσουλμάνοι που ζουν στην περιοχή της Θράκης που καλύπτονται από το διατάξεις της Συνθήκης της Λωζάννης του 1923 και οι οποίοι ανήκουν σε διάφορες εθνότητες αναγνωρίζονται μόνο ως θρησκευτική μειονότητα από το Συμβαλλόμενο Κράτος. Η Επιτροπή ανησυχεί επίσης ότι και για άλλους Μουσουλμάνους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που ζουν στα νησιά της Ρόδου και της Κω, που δεν καλύπτονται από τη Συνθήκη της Λωζάννης, μπορεί να αμφισβητείται το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό και ως εκ τούτου δεν μπορούν να απολαύσουν πλήρως τα δικαιώματά τους που απορρέουν από τη Σύμβαση. Ως αποτέλεσμα, η αποτελεσματική απόλαυση, από άτομα που ανήκουν σε εθνοτικές μειονότητες, των δικαιωμάτων τους στη διατήρηση της γλώσσας τους, του πολιτισμού τους και της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι είναι περιορισμένη (αρθ. 1, 2 και 5).
- Παρά την εξήγηση που παρέχεται από το Συμβαλλόμενο Κράτος ότι οι εθνοτικές ομάδες δεν θεωρούνται μειονότητες, η Επιτροπή θεωρεί ότι σε μια πολυεθνοτική κοινωνία η αναγνώριση εθνοτικών ομάδων μικρότερου μεγέθους μπορεί να τις βοηθήσει να προστατεύσουν την ύπαρξή τους και την ταυτότητά τους. Η Επιτροπή σημειώνει επίσης ότι η Συνθήκη της Λωζάννης δεν απαγορεύει την αναγνώριση άλλων ομάδων ως μειονοτήτων ούτε εμποδίζει τα πρόσωπα που ανήκουν σε διάφορες εθνοτικές ομάδες να ασκούν το δικαίωμά τους στον αυτοπροσδιορισμό. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή συνιστά στο Συμβαλλόμενο Κράτος να αναθεωρήσει τη θέση του και να εξετάσει την αναγνώριση άλλων ομάδων που μπορούν να χαρακτηριστούν ως εθνοτικές, ή θρησκευτικές μειονότητες, καθώς και ενθαρρύνει το Συμβαλλόμενο Κράτος να εφαρμόσει τις σχετικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. (…)
Διαβούλευση με την κοινωνία των πολιτών
- Η Επιτροπή συνιστά στο Συμβαλλόμενο Κράτος να συνεχίσει τη διαβούλευση και την εντατικοποίηση του διαλόγου με οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ιδίως εκείνων που εργάζονται για την καταπολέμηση των φυλετικών διακρίσεων, σε συνάρτηση με τη σύνταξη της επόμενης περιοδικής έκθεσης και με την παρακολούθηση της εφαρμογής των τωρινών καταληκτικών παρατηρήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.