Ποινικές ευθύνες σε βάρος όσων προσώπων (πολιτικών και μη) ενεπλάκησαν στο ξεπούλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αναζητά πλέον η Εισα...
Ποινικές ευθύνες σε βάρος όσων προσώπων (πολιτικών και μη) ενεπλάκησαν στο ξεπούλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά αναζητά πλέον η Εισαγγελία κατά της Διαφθοράς, καθώς η ζημία που προκλήθηκε στο ελληνικό Δημόσιο από την επίμαχη μεταβίβαση στη γερμανική κοινοπραξία HDW/Ferrostaal ξεπερνά τα 53 εκατομμύρια ευρώ!
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο φάκελος για τη σκανδαλώδη υπόθεση της ιδιωτικοποίησης των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) άνοιξε μετά τα νέα στοιχεία που συγκέντρωσαν η ανακρίτρια κατά της Διαφθοράς Ηλιάννα Ζαμανίκα και ο επίκουρος ανακριτής Γιώργος Ευαγγέλου.
Μάλιστα οι συνθήκες υπογραφής της σύμβασης ιδιωτικοποίησης αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας και της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι η ιδιωτικοποίηση ζημίωσε το ελληνικό Δημόσιο, χαρακτηρίζοντας παράνομη την επιλογή της προσφοράς των Γερμανών.
Στο... στόχαστρο και τα πολιτικά πρόσωπα που συμμετείχαν στη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποίησης.
Ήδη, οι ανακριτές κατά της Διαφθοράς έχουν απαγγείλει κατηγορία για κακουργηματική απιστία σε βάρος ενός υπαλλήλου των Ναυπηγείων, ωστόσο θεωρούν ότι εκτός από αυτόν προκύπτουν ποινικές ευθύνες και σε βάρος άλλων προσώπων που ενεπλάκησαν στην υπόθεση εξαγοράς των Ναυπηγείων από τη γερμανική HDW. Έτσι, στη νέα προκαταρκτική εξέταση που αναμένεται να ανοίξει από την Εισαγγελία Διαφθοράς θα ερευνηθεί ο ρόλος όλων των εμπλεκομένων φορέων στην επίμαχη διαδικασία συμπεριλαμβανομένων και των πολιτικών προσώπων που συμμετείχαν στη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποίησης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι δύο ανακριτές η επίμαχη ιδιωτικοποίηση ήταν ουσιαστικά «δώρο» στη γερμανική κοινοπραξία, καθώς ουδέποτε κατέβαλε το ποσό που είχε δεσμευθεί να καταβάλει ως αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην ΕΝΑΕ, ενώ την ημέρα της υπογραφής της σύμβασης ιδιωτικοποίησης (31/5/2002) υπογράφεται και η σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό των γερμανικών υποβρυχίων.
Μάλιστα δικαστικές πηγές επισημαίνουν ότι η ζημία είναι πολύ μεγαλύτερη, αφού ο βασικός σκοπός της ιδιωτικοποίησης δεν ήταν η είσπραξη του τιμήματος, αλλά η συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης και ο εκσυγχρονισμός των Ναυπηγείων, στόχος που έμεινε γράμμα κενό, γιατί και τα Ναυπηγεία απαξιώθηκαν και εκατοντάδες θέσεις εργασίας χάθηκαν.
Τα στοιχεία των ανακριτών κατά της Διαφθοράς
Από τη μελέτη των εγγράφων, των προσφορών όλων των εταιρειών που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά των Ναυπηγείων και την αξιολόγηση των συμβάσεων που αποτελούν εδώ και χρόνια αντικείμενο δικαστικής έρευνας οι ανακριτές κατέληξαν στα εξής :
- Οι εμπλεκόμενοι (Μέλη της ΕΝΑΕ, εργαζόμενοι, ΕΤΒΑ και μέλη της ελληνικής κυβέρνησης ) έθεσαν τη γερμανική εταιρεία σε πλεονεκτική θέση έναντι των άλλων διαγωνιζομένων, ώστε να προτιμηθεί έναντι των αντιπάλων της δίνοντας συγκεκριμένα ωφελήματα (τα οποία δεν προσέφεραν σε άλλες).
- Η γερμανική κοινοπραξία έχοντας πλήρη γνώση και εικόνα για τα οικονομικά δεδομένα της ΕΝΑΕ (εκκρεμείς συμβάσεις, χρέη και παράνομες κρατικές ενισχύσεις) αξίωσε και τελικά κατάφερε να πάρει συγκεκριμένα ανταλλάγματα.
- Τα πρόσωπα που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις φέρονται ότι έπεισαν τη γερμανική εταιρεία να αποσύρει αντιρρήσεις που αρχικά είχε προβάλει προκειμένου να γίνει δεκτή η προσφορά της, καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδύνευε με αποκλεισμό. Τα ίδια πρόσωπα, που μπαίνουν τώρα στο μικροσκόπιο της δικαιοσύνης, της υποσχέθηκαν ότι μετά την υπογραφή της σύμβασης θα ικανοποιούνταν όλες της οι απαιτήσεις. Μεταξύ των πολλών ωφελειών ήταν ότι αγόρασε την ελληνική επιχείρηση (ΕΝΑΕ ) απαλλαγμένη από πρόστιμα, τόκους υπερημερίας και άλλες οφειλές. Επιπλέον, ανέλαβε και το πρόγραμμα επισκευής και εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων .
newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.