Στα χιόνια και γενικά σε δύσκολες επιφάνειες ένας ανασταλτικός παράγοντας για την κίνηση οποιουδήποτε οχήματος είναι το βάρος, που...
Στα χιόνια και γενικά σε δύσκολες επιφάνειες ένας ανασταλτικός παράγοντας για την κίνηση οποιουδήποτε οχήματος είναι το βάρος, που όσο μεγαλύτερο είναι τόσο το χειρότερο.
Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο ρώσος μηχανικός Alexei Garagashyan, ο οποίος κατασκεύαζε το Sherp ATV -το όνομά του προέρχεται από τους Σέρπας, τους οδηγούς των Ιμαλαϊων- που κυριολεκτικά πάει παντού. Από τις παγωμένες ρώσικες στέπες που ενίοτε μετατρέπονται σε λίμνες μέχρι και σε κανονικές λίμνες μιας και είναι και αμφίβιο.
Η κατασκευή του απλούστατη: ουσιαστικά είναι φτιαγμένο γύρω από 4 θηριώδεις τροχούς χαμηλής πίεσης, ενώ το υποτυπώδες πλαίσιό του αποτελείται από σωλήνες και καλύπτεται από ένα χοντρό ατσάλινο έλασμα που δημιουργεί μια «μπανιέρα» και εξασφαλίζει την πλεύση του με ταχύτητες έως και 6 χλμ./ ώρα και με την πρόωση να εξασφαλίζεται από τις ραβδώσεις των τροχών που λειτουργούν σα φτερωτές,
Ενδιαφέρον είναι πως δεν υπάρχει και συμβατικό σύτσημα διεύθυνσης, μιας και το Sherp στρίβει με τη βοήθεια δύο μοχλών, που είτε φρενάρουν είτε επιταχύνουν τους τροχούς ανά πλευρά. Σαν ερπυστριοφόρο δηλαδή, ενώ το μεγάλο πλεονέκτημα εδώ είναι η πρακτικά μηδενική ακτίνα στροφής, καθώς περιστρέφεται ουσιαστικά γύρω από τον εαυτό του.
Εννοείται πως η βασική έκδοση δεν έχει κανένα στοιχείο άνεσης ή πολυτέλειας -αν κάποιος θέλει π.χ. θέρμανση θα πρέπει να εγκατασταθεί ένα ξεχωριστό σύστημα μιας και ο κινητήρας της Kubota είναι μόνο για να κινεί τους τροχούς- ενώ η τιμή του θα ξεκινά από τις 70.000 δολάρια. Δεν είναι καθόλου λίγα αλλά η δυνατότητα να μη σταματάς παντού έχει το τίμημά της.
cnn
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.