Πώς ο νόμος για το νέο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων τροποποιήθηκε... κατόπιν εορτής, με «φωτογραφική» διάταξη, ώστε να βγάζει «λάδ...
Πώς ο νόμος για το νέο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων τροποποιήθηκε... κατόπιν εορτής, με «φωτογραφική» διάταξη, ώστε να βγάζει «λάδι» τους ανθρώπους που γνωμοδοτούν για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Η κυβέρνηση της δήθεν περήφανης διαπραγμάτευσης και ο πρωθυπουργός που θα ήταν «κάθε λέξη του Συντάγματος» αποφάσισαν, όπως αποκαλύπτει σήμερα το Newsbomb.gr, να επεκτείνουν τις ευεργετικές διατάξεις του περιβόητου νόμου Βενιζέλου περί «ευθύνης υπουργών» και των μνημονιακών τροπολογιών που παρέχουν ασυλία στα μέλη του ΤΧΣ και του ΤΑΙΠΕΔ.
Ο τρόπος τους ήταν, όπως αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος, εξαιρετικά απλός: μέσω μιας τροποποίησης του νόμου και συγκεκριμένα μιας προσθήκης στο άρθρο 192 του συγκεκριμένου νομοθετήματος, θα εξασφάλιζαν την απαλλαγή από κάθε αστική ή ποινική ευθύνη των εμπειρογνωμόνων αλλά και του συνόλου των μελών του Συμβουλίου τους, για τις γνωμοδοτήσεις που θα έκαναν στο εξής αναφορικά με την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα ένα - ένα, με τη σειρά. Στις 27/05/2016 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Α’ 94 2016-05-27) ο Νόμος 4389 με τίτλο «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις», βάσει του οποίου θεσπιζόταν – μεταξύ άλλων – και η «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.», δηλαδή το Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Στην αρχική δημοσίευση του νόμου στο συγκεκριμένο ΦΕΚ, στο άρθρο 192, παράγραφος 7 αναφερόταν συγκεκριμένα: «Σε κάθε περίπτωση μήνυσης, έγκλησης, καταγγελίας ή αναφοράς για πράξεις ή παραλείψεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, επιλαμβάνεται ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου αυτοπροσώπως».
Με νεότερο νόμο, τον 4393/2016, στο κείμενο της συγκεκριμένης παραγράφου προστέθηκαν επιπλέον στοιχεία (σ.σ. με έντονα γράμματα φαίνεται η προσθήκη). «Σε κάθε περίπτωση μήνυσης, έγκλησης, καταγγελίας ή αναφοράς για πράξεις ή παραλείψεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, επιλαμβάνεται ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου αυτοπροσώπως, ο οποίος αν κρίνει ότι τα παραπάνω χρήζουν προκαταρκτικής εξέτασης, την εκτελεί αυτοπροσώπως ή την αναθέτει σε έναν εκ των Αντιεισαγγελέων του Αρείου Πάγου».
Αμέσως μετά, ακολουθεί το πλέον σκανδαλώδες. Με τροποποίηση του νόμου που έγινε στις 03/08/2016 εισάγεται – διά του Ν.4411/2016 - στο ίδιο άρθρο και μια όγδοη παράγραφος στην οποία αναφέρονται τα εξής (σ.σ. με έντονα γράμματα φαίνεται η προσθήκη): «Άρθρο 8: Οι εμπειρογνώμονες, τα μέλη Συμβουλίων Εμπειρογνωμόνων ή τα μέλη άλλων γνωμοδοτικών οργάνων της Εταιρείας και των άμεσων θυγατρικών της δεν υπέχουν αστική ή ποινική ευθύνη για γνωμοδοτήσεις τους, εφόσον οι τελευταίες έχουν συνταχθεί σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες ή τα οριζόμενα στους εσωτερικούς κανονισμούς και τα καταστατικά τους, γεγονός που τεκμαίρεται αν έχει ακολουθήσει θετικός έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου».
Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι στο εξής για οποιαδήποτε πράξη αξιοποίησης, δηλαδή αγοραπωλησίας ενός δημοσίου περιουσιακού στοιχείου, οι εκάστοτε εμπειρογνώμονες που θα γνωμοδοτούσαν επ’ αυτής, θα γλίτωναν οποιαδήποτε «περιπέτεια» με τη Δικαιοσύνη είτε σε επίπεδο αστικής είτε σε επίπεδο ποινικής ευθύνης. Και βέβαια, υπό την προϋπόθεση ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο θα διαδραμάτιζε, όχι απλώς τυπικά, αλλά και ουσιαστικά ρόλο «θεματοφύλακα» υπέρ της δημόσιας περιουσίας.
Και λέμε «υπό την προϋπόθεση», γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα μπορούσε πλέον, για παράδειγμα, μια καταχρηστική και επιζήμια για το ελληνικό Δημόσιο ιδιωτικοποίηση, να μην οδηγήσει ενώπιον του φυσικού δικαστή αυτούς που έδωσαν τη συγκατάθεσή τους, ώστε αυτή να πραγματοποιηθεί!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.