Ποιες αλλαγές έρχονται στον Σκλαβενίτη λόγω αγοράς Μαρινόπουλου; Οκτώ μήνες μετά τα πρώτα σενάρια που έλεγαν ότι η τύχη της Μαρ...
Ποιες αλλαγές έρχονται στον Σκλαβενίτη λόγω αγοράς Μαρινόπουλου;
Οκτώ μήνες μετά τα πρώτα σενάρια που έλεγαν ότι η τύχη της Μαρινόπουλος βρίσκεται στα χέρια της Σκλαβενίτης, η τελευταία οδεύει ολοταχώς προς την ανάληψη του δικτύου της χειμαζόμενης αλυσίδας και θέτει υποψηφιότητα για να καταστεί ο market leader του κλάδου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις νέες ισορροπίες στην αγορά.
Δηλαδή κατά πόσο η οικογένεια Σκλαβενίτη θα μπορέσει να «χωνέψει» αυτή τη μεγάλη μπουκιά των 361 καταστημάτων της Μαρινόπουλος και πόσο γρήγορα θα μπορέσει να καλύψει το χαμένο έδαφος και να «γυρίσει» ένα δίκτυο το οποίο επί της ουσίας έχει εξαφανισθεί από τον χάρτη, για να αποπληρώνει τα δάνεια που λαμβάνει για αυτό το deal διάσωσης.
Και όλα αυτά σε μια αγορά η οποία συνεχίζει να ματώνει: το 2016 χάθηκε από την αγορά μισό δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ το 2017 μπήκε με τους χειρότερους οιωνούς. Πτώση 9,9% στην κατανάλωση εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
Υπό αυτά τα δεδομένα, σε επίπεδο κατανάλωσης, και με τον ανταγωνισμό να βρίσκεται επί ποδός πολέμου και να ετοιμάζει τον δεύτερο γύρο της αντεπίθεσής του σε επίπεδο τιμών, η προσπάθεια της Σκλαβενίτης να επαναφέρει το δίκτυο της Μαρινόπουλος στον ενάρετο κύκλο δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.
Αντιθέτως. Ο δρόμος θα είναι δύσκολος και αυτό το γνωρίζουν καλύτερα στην οικογένεια Σκλαβενίτη, για την οποία η απόκτηση του δικτύου της Μαρινόπουλος ήταν το τελευταίο μεγάλο βήμα για να αποκτήσει πανελλαδική παρουσία.
«Είναι η ολοκλήρωσή μας» έχει παραδεχθεί πηγή κοντά στην οικογένεια. Μόνο που αυτή η ολοκλήρωση για να έχει νόημα αφενός θα πρέπει να γυρίσουν οι καταναλωτές στο δίκτυο και αφετέρου οι προμηθευτές να βάλουν πλάτη.
Φυσικά κανείς δεν πιστεύει πως η οικογένεια Σκλαβενίτη, οι κινήσεις της οποίας ήταν πάντα μετρημένες, θα έμπαινε σε μια τέτοια περιπέτεια χωρίς να ζυγίσει τους κινδύνους.
Σύμφωνα με έμπειρα στελέχη της αγοράς, η συγκεκριμένη «εξαγορά», μέσω της οποίας η Σκλαβενίτης υπερτριπλασιάζει το δίκτυό της και αποκτά πανελλαδική παρουσία, δεν έχει καμία σχέση με την απόκτηση του 60% της κρητικής Χαλκιαδάκης ούτε με την εξαγορά του δικτύου της Makro Cash & Carry.
Βέβαια, μπορεί να πει κανείς πως οι εξαγορές των τελευταίων ετών ήταν έναcrash test πριν από τη μεγάλη «παρτίδα».
Ακόμη και έτσι όμως ο εξαπλασιασμός του δικτύου της Σκλαβενίτης από τα 86 καταστήματα του 2012 στα 525 καταστήματα στις αρχές του 2017, ο υπερδιπλασιασμός του αριθμού των εργαζομένων (σήμερα 940) αλλά και ο νέος δανεισμός άνω των 460 εκατ. ευρώ, δεν είναι ό,τι πιο εύκολο στη συγκυρία.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.