Πήγε σε κατάστημα της ΑΤΗΚ και εξασφάλισε αριθμό για το κινητό του τηλέφωνο αφού ενεγράφη συνδρομητής πακέτου κινητής τηλεφωνίας. Και ...
Πήγε σε κατάστημα της ΑΤΗΚ και εξασφάλισε αριθμό για το κινητό του τηλέφωνο αφού ενεγράφη συνδρομητής πακέτου κινητής τηλεφωνίας. Και από εκείνη τη στιγμή βρήκε τον μπελά του. Σε σημείο, μάλιστα, που φάνηκε να απειλείται ακόμη και η ζωή του. Όλα άρχισαν όταν δέχθηκε ένα απειλητικό τηλεφώνημα. Χρωστούσε, του είπαν, πολλά χρήματα σε ομάδα του υποκόσμου, είχε κρυφτεί για πολύ καιρό, και τώρα έπρεπε να τα επιστρέψει αμέσως για να μην τον «παραλάβουν».
Μέχρι που σε μια από τις τηλεφωνικές επικοινωνίες με τον τύπο που τον απειλούσε, ο άνθρωπος που του ζητούσε τα σημαντικά ποσά που δήθεν χρωστούσε, του είπε πως «ερεύνησαν» το θέμα και πράγματι ο κάτοχος του κινητού, δεν ήταν ο άνθρωπος που ζητούσε.
Όπως του εξήγησε, είχε βρει τον μπελά του, λόγω του αριθμού τηλεφώνου που πήρε. Και πως εκείνος και η «ομάδα» του το αντιλήφθηκαν, όμως ο πρώην κάτοχος του συγκεκριμένου αριθμού κινητής τηλεφωνίας, είχε διαφορές και χοντρά χρέη με διάφορες ομάδες του υποκόσμου. Και πως κάποιοι από αυτούς που θα τον εντοπίσουν μέσω του κινητού του, χωρίς να ξέρουν ότι ο αριθμός άλλαξε χέρια, θα μπορούσαν να του προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα, από κάψιμο ή βόμβα στο αυτοκίνητο, μέχρι και να «πειράξουν» τον ίδιο και την οικογένειά του.
Του άλλαξαν τον αριθμό και βρήκε την ησυχία του
Ο άνθρωπος επικοινώνησε έντονα ανήσυχος στην ΑΤΗΚ ζητώντας εξηγήσεις για το γεγονός ότι του έδωσαν αριθμό κινητού τηλεφώνου που ανήκε πριν σε άλλον και εξήγησε τα καθέκαστα.
Στην ΑΤΗΚ, μετά από μια πρώτη διερεύνηση, φαίνεται ότι ήταν εύκολο να πειστούν ότι ο πελάτης τους δεν τους έλεγε ψέματα. Και διευθέτησαν με ταχείες διαδικασίες αλλαγή τηλεφωνικού αριθμού του πελάτη τους, δίνοντάς του καινούργιο αριθμό, για να βρει ο άνθρωπος την ησυχία του.
Στην πράξη, όλοι οι αριθμοί τηλεφώνων που κατείχαν πελάτες είτε σταθερής, είτε κινητής τηλεφωνίας και οι οποίοι έχουν αποδεσμευτεί, ακυρωθεί κτλ., δεν πάνε στον κάλαθο. Αφού περάσει ένα χρονικό διάστημα, «ανοίγουν» και πάλι και δίνονται σε συνδρομητές. Αυτό συμβαίνει εδώ και δεκαετίες, αφού οι αριθμοί τηλεφώνων θεωρούνται περίπου ως εθνικοί «πόροι».
Ανασταίνουν αριθμούς 12 μήνες μετά την απονέκρωσή τους
Η ΑΤΗΚ, από δεκαετίες με μια πρακτική που ξεκίνησε με τη σταθερή τηλεφωνία, αριθμούς τηλεφώνων που «έκλειναν» για οποιονδήποτε λόγο, έμπαιναν στον πάγο για έναν χρόνο. Μετά από αυτό το διάστημα δίνονταν σε νέους πελάτες. Αυτή η πρακτική συνεχίζεται και σήμερα και επεκτάθηκε και στην κινητή τηλεφωνία. Όταν ο αριθμός αποδεσμεύεται για οποιονδήποτε λόγο από τον πρώτο δικαιούχο του, παραμένει νεκρός για 12 μήνες και μετά δίνεται σε άλλο πελάτη. Παρόμοιες πρακτικές ακολουθούν όλοι οι πάροχοι.
Η περίοδος αυτή, με βάση τη μέχρι τώρα πρακτική, φαίνεται ικανοποιητική, υποδεικνύει στον «Φ» αρμόδια πηγή της ΑΤΗΚ. Οι αριθμοί είναι περιορισμένος πόρος, πωλούνται σε δέσμες των 1.000 αριθμών στους παρόχους από τον Ρυθμιστή Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, ο οποίος συστήνει να μην υπάρχει σπατάλη, όπως ανέφερε στον «Φ» εκ- πρόσωπος του ΓΕΡΗΕΤ, αφού δεν πρόκειται για απεριόριστο αριθμό, πόσο μάλλον οι διαδικασίες για να περάσουμε από εξαψήφιους σε επταψήφιους αριθμούς θα είναι και πολύπλοκες και κοστοβόρες. Δεν υπάρχει κάποιο κοινό πλαίσιο που να επιβάλλεται στους παρόχους για το υπό ποιες συνθήκες επαναφέρονται αριθμοί τηλεφώνων που ανήκαν σε άλλα πρόσωπα.
Έτσι, σε πολλούς πολίτες τυγχάνει να δέχονται κλήσεις στο κινητό ή το σταθερό τηλέφωνο και να ζητούν άλλα πρόσωπα, που συχνά ήταν οι προκάτοχοι των ίδιων τηλεφωνικών αριθμών.
Το σοβαρό περιστατικό με τον πολίτη που αναφέρθηκε πιο πάνω δημιουργεί προβληματισμό και προφανώς απαιτείται συζήτηση μεταξύ Ρυθμιστή και παρόχων, για κάποιες κοινές πρακτικές και μέτρα, όπως ο χρόνος που θα παραμένει νεκρός ένας αριθμός πριν δοθεί σε άλλο πελάτη, αλλά και η δημιουργία μας κοινής «μαύρης λίστας» αριθμών που για λόγους που θα καθοριστούν, να μην επανέρχονται σε λειτουργία. Είναι φανερό ότι το θέμα είναι περίπλοκο, αφού πλέον έχουμε και δεκάδες χιλιάδες τηλεφωνικούς αριθμούς ενός παρόχου, που πέρασαν στα χέρια άλλου, ενδεχομένως και τρίτου και ούτω καθεξής, μέσω της φορητότητας αριθμών, όταν ένας πελάτης μετακινείται από το ένα δίκτυο στο άλλο διατηρώντας τον αριθμό του.
Επίσης πολύπλοκη θα είναι μια αποτελεσματική λύση, λόγω των εκατοντάδων χιλιάδων αριθμών που αφορούν στην προπληρωμένη κινητή τηλεφωνία, για την οποία δεν υπάρχουν στοιχεία ούτε για τον πριν, ούτε για τον μετέπειτα κάτοχο του τηλεφωνικού αριθμού.
Πέτρος Θεοχαρίδης philenews
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.