ΠΟΙΟΣ ΦΩΝΑΖΕ; ΠΑΛΙ ΕΜΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΠΕΡΝΑΝ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΑΟΣΙΑΣ ΤΑΞΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΓΑΙΑΝΑΝ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ... ΠΑΡΤΑ ΤΩΡΑ! ...
ΠΟΙΟΣ ΦΩΝΑΖΕ; ΠΑΛΙ ΕΜΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΠΕΡΝΑΝ ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΑΟΣΙΑΣ ΤΑΞΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΓΑΙΑΝΑΝ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ... ΠΑΡΤΑ ΤΩΡΑ!
Αυτή φαίνεται να είναι –σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του in.gr- η κεντρική κυβερνητική επιλογή μετά τα τεράστια προβλήματα που παρατηρήθηκαν στην διαχείριση του ναυαγίου του δεξαμενοπλοίου «Αγία Ζώνη» και της μεγάλης οικολογικής καταστροφής στον Σαρωνικό.
Κυβερνητικός στόχος φαίνεται να είναι η ενοποίηση των σωμάτων ασφαλείας (Αστυνομία, Πυροσβεστικό και Λιμενικό) όπως συμβαίνει και στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες και να μην υπάρχει «διάσπαση» αρμοδιοτήτων σε κρίσιμα θέματα όπως το μεταναστευτικό κλπ. Σε συνεκτίμηση ασφαλώς και με τις νέες προκλήσεις που αναμένονται με την επιστροφή χιλιάδων τζιχαντιστών από το πολεμικό μέτωπο της Συρίας όπως κι άλλα κρίσιμα ζητήματα.
Συμπληρώνεται ότι ήδη ολοκληρώνεται νομική ρύθμιση για ενοποίηση των Διευθύνσεων Εσωτερικών Υποθέσεων (ερευνητών της διαφθοράς) της ΕΛ.ΑΣ και του Λιμενικού.
Υπενθυμίζεται ότι στις 7 Οκτωβρίου 2009 μετά από πρόταση του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου, συνεστήθη το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη από υπηρεσίες που αποσπάστηκαν από τα Υπουργεία Εσωτερικών (Γενικές Γραμματείες Δημόσιας Τάξης και Πολιτικής Προστασίας) και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και Λιμενικό Σώμα). Με υπουργούς –εκφραστές αυτού του «διπόλου» επιτήρησης ΕΛ.ΑΣ και Λιμενικού τους κ.κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και Χρήστου Παπουτσή. Η απόφαση για επαναφορά του Λιμενικού στο νεοσύστατο τότε υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου υπήρξε τον Μάρτιο του 2013, επί κυβέρνησης του κ. Αντώνη Σαμαρά.
Πάντως κυβερνητικοί παράγοντες ανέφεραν ότι «η εμπειρία της περιόδου 2009-2013 κατέδειξε ότι πρέπει να γίνει προσεκτική επιλογή των λιμενικών υπηρεσιών που θα εποπτεύονται τελικώς από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης. Προκειμένου το εν λόγω Υπουργείο να μην καταλήξει να ασχολείται με… δρομολόγια και καθυστερήσεις πλοίων, με προβλήματα ιχθυεμπόρων και άλλα παράλληλα καθήκοντα και να εστιασθεί στο έργο που σχετίζεται με θέματα ασφαλείας και ερευνών. Και σε όλα αυτά πρέπει να συνεκτιμηθούν και τα προβλήματα με αρκετά κρούσματα διαφθοράς που έχουν παρατηρηθεί στο Λιμενικό Σώμα, με δυναμικό 7000 ατόμων.
_________
* Βασίλης Λαμπρόπουλος/ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.