Τα φορτηγά του service στους αγώνες WRC είναι φορτωμένα με ειδικά σχεδιασμένα υπερσύγχρονα εργαλεία. Πολλές φορές όμως τυχαίνει να είναι ...
Τα φορτηγά του service στους αγώνες WRC είναι φορτωμένα με ειδικά σχεδιασμένα υπερσύγχρονα εργαλεία. Πολλές φορές όμως τυχαίνει να είναι εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το αυτοκίνητο που έχει πρόβλημα. Τι γίνεται σε αυτή τη περίπτωση; Οδηγός και συνοδηγός προσπαθούν να βρουν μια λύση με ό,τι υπάρχει μέσα στο αυτοκίνητο, με ό,τι έχουν στα χέρια τους ή… μέσα τους.
1.Ο σύρτης – Colin McRae
Στις πρώτες ΕΔ του Ράλι RAC του 1990 o McRae είχε κολλήσει το Ford Sierra RS Cosworth 4x4 που οδηγούσε σε έναν πέτρινο τοίχο στο Chatsworth. Και λίγο αργότερα, αγκάλιασε ένα δέντρο στο Clipstone. Το αποτέλεσμα ήταν η πόρτα του συνοδηγού να μην κλείνει. Οι μηχανικοί την κόλλησαν, αλλά οι τεχνικοί έφοροι δεν ενέκριναν αυτή τη μέθοδο, καθώς έλεγαν ότι θα πρέπει η πόρτα κάπως να ανοίγει ώστε ο συνοδηγός Derek Ringer να μπορεί να βγει από το αυτοκίνητο σε περίπτωση (ενός ακόμη) ατυχήματος. Έτσι έκοψαν την κολλημένη πόρτα με τροχό και δανείστηκαν έναν… σύρτη, από την καγκελόπορτα ενός φράχτη, για να ασφαλίζει.
Ο McRae σφράγισε το τίτλο των οδηγών στο RAC του 1995, αλλά λίγο έλειψε να μην τα καταφέρει όταν έσπασε η ανάρτηση. O McRae έπρεπε να βρει έναν τρόπο να ευθυγραμμίσει κάπως τον τροχό και να τον συγκρατήσει ώστε να οδηγήσει από τον τερματισμό της Ειδικής ως το service park. Στη μέση του πουθενά, στο δάσος Kielder, χωρίς την παραμικρή εξωτερική βοήθεια, χωρίς πριόνι ή άλλο αντίστοιχο εργαλείο, βρήκε ένα κομμάτι από έναν κορμό στο κατάλληλο μέγεθος και με αυτό κατάφερε να συγκρατήσει σε κάπως ευθεία θέση το σπασμένο γόνατο. Έφτασε στο service και την επόμενη μέρα στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής.
3. Πέτρα, ψαλίδι… – Colin McRae
Στο Ράλι Αργεντινής του ’98, στη φημισμένη ΕΔ El Condor ο McRae χτύπησε έναν βράχο με τον δεξί πίσω τροχό του Subaru του. Η ανάρτηση στράβωσε και ο τροχός σφήνωσε μέσα στο θόλο. Όχι μόνο δεν μπορούσε να περιστραφεί αλλά ούτε και να αφαιρεθεί. Είχαν όμως σχέδιο. Οδήγησαν στην ασφάλτινη «απλή» μέχρι το λάστιχο να εκραγεί από την τριβή. Χωρίς λάστιχο, το πλήρωμα μπορούσε πλέον να βγάλει τη ζάντα. Έβγαλαν και το ψαλίδι, το οποίο κρατούσε ο Colin με τα δύο χέρια και το χτύπαγε με μία πέτρα ο Nicky Grist για να το ισιώσει. Και φαίνεται ότι έκαναν αρκετά καλή δουλειά, αφού όταν έδεσαν ξανά την ανάρτηση και έβαλαν τον εφεδρικό τροχό, μπήκαν στην επόμενη ΕΔ και έκαναν τον ταχύτερο χρόνο.
drive
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.