H Αυστραλιανή Υπηρεσία Ασφάλειας των Μεταφορών επισημαίνει ότι οι Αρχές δεν είχαν καμία σημαντική εξήγηση για τις αιτίες της εξαφάν...
H Αυστραλιανή Υπηρεσία Ασφάλειας των Μεταφορών επισημαίνει ότι οι Αρχές δεν είχαν καμία σημαντική εξήγηση για τις αιτίες της εξαφάνισης ή της ακριβούς τοποθεσίας συντριβής
Σύμφωνα με την τελική έκθεση της Αυστραλιανής Υπηρεσίας Ασφάλειας των Μεταφορών (ATSB), η οποία ανακλήθηκε τον Ιανουάριο, επισημαίνει ότι οι Αρχές δεν είχαν καμία σημαντική απόδειξη για τις αιτίες τις εξαφάνισης ή τις ακριβής τοποθεσίας που θα μπορούσε να έχει συντριβεί.
Κι αυτό, παρόλο που οι έρευνες περιορίστηκαν στο πιο πιθανό σημείο που θα μπορούσε να βρισκόταν το μοιραίο αεροσκάφος.
Το Boeing 777 της Malaysia Airlines με 227 επιβάτες και 12 άτομα πλήρωμα, εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου 2014 κατά τη διάρκεια της πτήσης από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο.
Για 52 ημέρες οι έρευνες ήταν επιφανειακές και στη συνέχεια κάλυψαν θαλάσσια έκταση μεγαλύτερη των 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Όλον αυτόν τον καιρό πραγματοποιήθηκε μία από τις μεγαλύτερες επιφανειακές και υποβρύχιες έρευνες στην ιστορία της αεροπορίας.
Η έρευνα ήταν εξαιρετικά δύσκολη επειδή τα σήματα του αεροσκάφους εξαφανίστηκαν τα πρώτα 38 λεπτά της πτήσης. Τα συστήματα που είναι σχεδιασμένα να δίνουν αυτόματα τη θέση του αεροσκάφους σταμάτησαν να λειτουργούν από εκείνη τη στιγμή και μετά.
«Οι αιτίες για την εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 δεν μπορούν να στοιχειοθετηθούν με βεβαιότητα μέχρι να βρεθεί το αεροσκάφος», ανέφεραν οι αυστραλιανές Αρχές στην 440 σελίδων έκθεσή τους.
«Είναι σχεδόν αδιανόητο και σίγουρα κοινωνικά μη αποδεκτό ότι σε μία εποχή σύγχρονης αεροπορίας με 10 εκατομμύρια επιβάτες να ταξιδεύουν καθημερινά με αεροσκάφη, έχει εξαφανιστεί ένα τεράστιο εμπορικό αεροσκάφος ει χαθεί ένα μεγάλο εμπορικό αεροσκάφος και δεν γνωρίζουμε με σιγουριά τι έχει συμβεί στους επιβάτες του», σημείωσε.
«Εκφράζουμε τη βαθιά μας συμπαράσταση στις οικογένειες των επιβατών και του πληρώματος της πτήσης ΜΗ370. Μοιραζόμαστε τη βαθιά και παρατεταμένη θλίψη και λυπούμαστε βαθύτατα επειδή δεν καταφέραμε να εντοπίσουμε το αεροσκάφος, ούτε τις 239 ψυχές που παραμένουν αγνοούμενες», προσθέτει η ATSB
Παρόμοια διαδρομή στον προσομειωτή πτήσεων του πιλότου
Σύμφωνα με την έκθεση, έξι εβδομάδες πριν από την εξαφάνιση ο πιλότος Zaharie Ahmad Shah είχε χρησιμοποιήσει τον προσομειωτή πτήσης στο σπίτι του, πραγματοποιώντας παρόμοια διαδρομή της πτήσης MH370 πάνω από τα Στενά της Μάλακκα, με μία στροφή με το αριστερό χέρι και πορεία μέσα στον Ινδικό Ωκεανό.
O πιλότος Zaharie Ahmad Shah (δεξιά) και ο συγκυβερνήτης Fariq Abdul Hamid
«Από τα τελευταία δεδομένα το αεροπλάνο πέταξε περίπου 4.200 ναυτικά μίλια. Αυτό ήταν περισσότερο από ό,τι ήταν δυνατό με τα καύσιμα που φορτώθηκαν στο αεροπλάνο για την πτήση MH370».
Η προσομοιωμένη διαδρομή ήταν επίσης ασυμβίβαστη με εκείνες που σχεδιάστηκαν χρησιμοποιώντας δεδομένα δορυφορικού σήματος από την πτήση.
Ωστόσο η Υπηρεσία ανέφερε ότι υπήρχαν αρκετές ομοιότητες με τη διαδρομή πτήσης της MH370.
Θρίλερ και με τα συντρίμμια
Το κύριο επιστημονικό πρακτορείο της Αυστραλίας τόνισε πως πιστεύει με ακρίβεια και βεβαιότητα πως το αεροπλάνο συνετρίβη βορειοανατολικά της ζώνης αναζήτησης.
Τα ευρήματα όμως απορρίφθηκαν από την τότε κυβέρνηση της Αυστραλίας, καθώς δεν θεωρήθηκαν αρκετά συγκεκριμένα και η αναζήτηση δεν έχει ανοίξει ξανά.
Η αυστραλιανή κυβέρνηση δήλωσε ότι θα επαναλάβει την έρευνα μόνο αν υπάρξουν νέα «αξιόπιστα» αποδεικτικά στοιχεία ενώ η μαλαισιανή κυβέρνηση συνεχίζει να διερευνά τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συντελέστηκε η εξαφάνιση του αεροσκάφους.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.