Με υπογραφή Γαβρόγλου, ετοιμάζονται να «επιστρατεύσουν» νηπιαγωγούς που αρνούνται να συμμετάσχουν σε πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτο...
Με υπογραφή Γαβρόγλου, ετοιμάζονται να «επιστρατεύσουν» νηπιαγωγούς που αρνούνται να συμμετάσχουν σε πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τη λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων, που ικανοποιεί έτσι ένα πάγιο αίτημα της Άγκυρας
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΘΕΜΑτος, ο κ.Γιαβρόγλου, βρίσκεται λίγο πριν την υπογραφή σχετικής απόφασης με την οποία το πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. με τίτλο : «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» από πιλοτικό (εθελοντικό) θα καθίσταται υποχρεωτικό για τους νηπιαγωγούς έξι σχολικών μονάδων της περιοχής, που θα πρέπει να αποδεχτούν τη τοποθέτηση συνεργάτη- διερμηνέα δίπλα τους, ο/η οποίος/α θα προέρχεται από τη μειονότητα και θα γνωρίζει την τουρκική γλώσσα.
Το πιλοτικό πρόγραμμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που χρηματοδοτείται με 400 χιλιάδες ευρώ από το ΕΣΠΑ, επιχειρεί να εισάγει πιλοτικά την τουρκική «μητρική» γλώσσα -όπως τη χαρακτηρίζει- σε τρία νηπιαγωγεία στη Ροδόπη και τρία στην Ξάνθη, αριθμός που διπλασιάζεται την επόμενη σχολική περίοδο με στόχο να εφαρμοστεί στη συνέχεια σε όλα τα νηπιαγωγεία μειονοτικών περιοχών.
Σε ποια «μητρική» όμως γλώσσα θα συνεννοούνται με τα παιδιά -οι «βοηθοί» νηπιαγωγοί που θα διοριστούν- στα νηπιαγωγεία που λειτουργούν στα πομακοχώρα και σε οικισμούς Ρομά ;
«Έχει γίνει κάποια έρευνα που να αποδεικνύει πως οι νηπιαγωγοί δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και τα νήπια δεν μαθαίνουν καλά την ελληνική γλώσσα. Θα πρέπει να έχουμε κάποιο συνεργάτη για να μας κάνει το διερμηνέα μεταξύ νηπίου και νηπιαγωγού και μήπως υποβαθμίζεται ο ρόλος της νηπιαγωγού. Πουθενά δεν διευκρινίζεται από πού απορρέει επιστημονικά η ανάγκη ειδικά για έναν τέτοιο συνεργάτη - διερμηνέα και ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος του. Θεωρούμε ως αντιπαιδαγωγική την οποιαδήποτε παρέμβαση και παρουσία μέσα στις αίθουσες των νηπιαγωγείων, προσωπικού που απλά θα κληθεί να παίξει το ρόλο του ενδιάμεσου – διερμηνέα μεταξύ νηπίων και νηπιαγωγού. Τέτοια περίπτωση θα αποτελεί εμπόδιο στη άμεση επαφή και παιδαγωγική αλληλεπίδραση του νηπίου με τον/την νηπιαγωγό και στην ανάπτυξη του» λέει στο ΘΕΜΑ η κυρία Γιώτα Βενετοπούλου, μέλος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, που προχώρησε μάλιστα και σε σχετικό ψήφισμα.
Στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν σε Ξάνθη και Κομοτηνή, με μέλη των εκεί Διδασκαλικών Συλλόγων και νηπιαγωγούς των δύο νομών, εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ξεκαθάρισαν πως το «πιλοτικό πρόγραμμα» θα εφαρμοστεί όπως ανακοινώθηκε, μη κάνοντας αποδεκτές τις ιδιαίτερες ευαισθησίες του θέματος, που εκτός από εκπαιδευτική χροιά έχει και εθνικές προεκτάσεις.
Ο Σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας κ.Ανδρέας Νοταράς, ξεκαθάρισε πως η εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας σε νηπιαγωγεία μειονοτικών οικισμών αποτελεί «πολιτική απόφαση» του υπουργού κ.Γιαβρόγλου και θα εφαρμοστεί όπως έχει ανακοινωθεί.
Πάγιο αίτημα της Άγκυρας
Οι σκληρό-πυρηνικοί της μειονότητας θεωρούν την είσοδο της τουρκικής γλώσσας στα δημόσια νηπιαγωγεία, ως «πρώτο βήμα» για τη λειτουργία στο μέλλον καθαρά μειονοτικών, που δεν προβλέπονται σήμερα από τη Συνθήκη της Λωζάνης, και αποτελεί πάγιο αίτημα της Άγκυρας, στο πλαίσιο χειραγώγησης του μουσουλμανικού πληθυσμού. Προκειμένου μάλιστα –έως σήμερα- ν’ αποτρέψουν γονείς να στέλνουν τα παιδιά τους σε δημόσια-ελληνόφωνα νηπιαγωγεία, μειονοτικοί σύλλογοι –με τη χρηματοδότηση του προξενείου Κομοτηνής- προχώρησαν τα προηγούμενα χρόνια σε λειτουργία παράνομων-νηπιαγωγείων στην περιοχή, στο πλαίσιο δημιουργίας παράλληλων δομών στην Θράκη. Οι εισαγγελικές παρεμβάσεις ωστόσο, έβαλαν στο πάγο το σχέδιο εξάπλωσης «prive» τουρκόγλωσσων νηπιαγωγείων και φαίνεται πως οι «πιέσεις» πλέον ασκούνται –μέσω των μειονοτικών βουλευτών- στην Αθήνα για κατ’ αρχήν είσοδο της τουρκικής γλώσσας στα δημόσια νηπιαγωγεία, κάτι που φαίνεται να έχει δρομολογηθεί. Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη ανακοίνωση του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας Θράκης», που αναφέρει : «Εμείς η «Μουσουλμανική – «Τούρκικη» Μειονότητα της Δυτικής Θράκης», αιτούμαστε από την Ελληνική κυβέρνηση τη λειτουργία «Δίγλωσσων Μειονοτικών Νηπιαγωγείων». Σε αυτά τα αναφερόμενα «Δίγλωσσα Νηπιαγωγεία», η βασική εκπαίδευση πρέπει να γίνεται στη μητρική γλώσσα της Μειονότητας, δηλαδή τη «Τούρκικη», και η επίσημη γλώσσα της χώρας μας, δηλαδή τα «Ελληνικά» να διδάσκονται ως δεύτερη γλώσσα».
protothema