Ο αριθμός των F-16 που θα εκσυγχρονιστούν είναι 85. Ο ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρης Βίτσας το ανακοίνωσε σε συνέντευξή του στην Ελευθερία του Τύπου α...
Ο αριθμός των F-16 που θα εκσυγχρονιστούν είναι 85. Ο ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρης Βίτσας το ανακοίνωσε σε συνέντευξή του στην Ελευθερία του Τύπου αφήνοντας ανοιχτό το θέμα για τα υπόλοιπα αεροσκάφη. Να υπενθυμίσουμε ότι ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε εκσυγχρονισμό 123 αεροσκαφών.
Ο κ.Βίτσας επανέλαβε όσα έχουν ειπωθεί πολλές φορές το τελευταίο διάστημα.
Υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα το οποίο φαίνεται ότι προκαλεί τις καθυστερήσεις,γιατί η επίλυσή του αναπόφευκτα εκτινάσσει το κόστος του εκσυγχρονισμού πάνω από το πλαφόν του 1,1 δις. Το ΄χει αποκαλύψει πριν μέρες το Militaire.gr. Το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS ενδέχεται να μην μπορεί να “συνεργαστεί” με το ραντάρ AESA της Northrop Grumman.Η διαπίστωση ανήκει στην αμερικανική αεροπορία η οποία έχει ενημερώσει το ΓΕΑ με σχετικό έγγραφο. Αν αυτό το πρόβλημα δεν επιλυθεί ο εκσυγχρονισμός των F-16 δεν μπορεί να προχωρήσει. Και όπως προαναφέραμε φθηνή λύση μέχρι στιγμής δεν υπάρχει.
Από την άλλη υπάρχει πάρα πολύ έντονη φημολογία για επιστολή που φθάνει στο ΥΠΕΘΑ από ανταγνωνίστρια εταιρεία που ζητά να ενημερώσει πολιτική ηγεσία και ΓΕΑ για τη δική της προσφορά. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για την Boeing και τα όσα ακούγονται κάνουν την πρόταση ιδιαιτέρως δελεαστική. Πρώτα απ΄ όλα γιατί είναι πρόταση που αναφέρεται όπως λένε κάποιες διαρροές σε 123 αεροσκάφη και άλλες πληροφορίες κάνουν λόγο για το σύνολο των F-16. Δεύτερον λόγω τιμής με τις διαρροές να κάνουν λόγο για τα ίδια ή και λιγότερα χρήματα της πρότασης για εκσυγχρονισμό 85 αεροσκαφών. Τέλος ο χρόνος παράδοσης των αεροσκαφών προσδιορίζεται σε βάθος διετίας. Αν πράγματι υπάρχει τέτοια πρόταση, είναι προφανώς αδύνατον να αγνοηθεί τουλάχιστον η διερεύνησή της.