Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Ψηφίστηκε στη Βουλή ο νέος ΚΟΚ – Τα νέα πρόστιμα και όλες οι αλλαγές

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας - Ποια πρόστιμα αφορά η οριζόντια με...


Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας - Ποια πρόστιμα αφορά η οριζόντια μείωση 40% - Τα εισοδηματικά κριτήρια για τα νέα πρόστιμα του ΚΟΚ
Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών με τις ρυθμίσεις για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, την εκτέλεση μεταφορικού έργου και άλλες διατάξεις.




Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκαν και οι τέσσερις διατάξεις που ο ΣΥΡΙΖΑ έθεσε σε ονομαστική ψηφοφορία και αφορούσαν τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου (τύπου TaxiBeat και Uber).

Ειδικότερα, το άρθρο 12 που αφορά την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με οχήματα Επαγγελματικής Δημοσίας Χρήσεως (τύπου TaxiBeat) ψηφίστηκε από τους βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ και Χρυσής Αυγής. Αντίθετα Νέα Δημοκρατία, Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι καταψήφισαν. ενώ Ένωση Κεντρώων και ΚΚΕ ψήφισαν παρών. Το αποτέλεσμα της ονομαστικής ψηφοφορίας ήταν 153 «ΝΑΙ» έναντι 65 «ΟΧΙ» και 6 «Παρών» .

Κατά πλειοψηφία ψηφίσθηκαν στην ονομαστική ψηφοφορία και τα επόμενα τρία άρθρα 13, 20 και 21 που αφορούσαν αντίστοιχα την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση για την ενοικίαση επιβατικών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων (τύπου Uber), καθώς και τους χρόνους μισθώσεως τους. Την διάταξη ψήφισαν οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ΚΚΕ, Ποταμιού και Χρυσής Αυγής. Καταψήφισε η Νέα Δημοκρατία, ενώ με το παρών εκφράστηκε η Ένωση Κεντρώων. Οι διατάξεις αυτές ψηφίσθηκαν με 169 θετικές ψήφους, 51 κατά και 4 παρών.

To νομοσχέδιο ψηφίσθηκε επί της Αρχής από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ. Καταψήφισαν ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι, ενώ «παρών ψήφισαν Χρυσή Αυγή, ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων.




Ο νέος ΚΟΚ
Στις προβλέψεις που αφορούν στον ΚΟΚ έγιναν ορισμένες τροποποιήσεις, ύστερα από σχετικές παρατηρήσεις της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής πάνω στο αρχικό κείμενο που είχε κατατεθεί από το υπουργείο Υποδομών. Παρά το γεγονός ότι η αρχική πρόβλεψη ήθελε τα περιβόητη εισοδηματικά κριτήρια στην επιβολή προστίμων να μετατίθενται σε δεύτερο χρόνο με την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, η επιστημονική επιτροπή της Βουλής αποφάνθηκε ότι δεν μπορεί το ύψος των προστίμων να ορίζεται από υπουργική απόφαση.

Οι βασικές προβλέψεις
Η βασική αλλαγή στη φιλοσοφία του ΚΟΚ αφορά στο ύψος των προστίμων, το οποίο μειώνεται κατά 40% για ορισμένες παραβάσεις, καθώς επίσης και η απάλειψη της παροχής έκπτωσης για την καταβολή του προστίμου εντός 10ημέρου από τον καταλογισμό του.
Παράλληλα, κατηγοριοποιούνται οι παραβάσεις σε υψηλής, μεσαίας και χαμηλής επικινδυνότητας. Τα πρόστιμα για τις -χαμηλής επικινδυνότητας- παραβάσεις διαμορφώνονται μέχρι 100 ευρώ, για τις παραβάσεις μεσαίας επικινδυνότητας από 101 έως 300 ευρώ και για της παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας από 301 έως 600 ευρώ.
Δύο πρόσθετες κατηγορίες αφορούν στις -πολύ υψηλής συχνότητας- παραβάσεις και αυτές της αντικοινωνικής συμπεριφοράς. Για τις δύο αυτές κατηγορίες θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.
Επίσης, παραβάσεις που αφορούν σε χρήση κινητού την ώρα της οδήγησης, τη χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη μη χρήση ζώνη ασφαλείας ή κράνους, τη χρήση κράνους και τη ρίψη τσιγάρου, τιμωρούνται με αφαίρεση πινακίδων και άδειας για 60 ημέρες.

Η οριζόντια μείωση 40% αφορά τα πρόστιμα για όλες τις παραβάσεις με εξαίρεση την κατανάλωση αλκοόλ, την παραβίαση STOP, την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και το αντικανονικό προσπέρασμα. Ταυτόχρονα προβλέπεται απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας οδήγησης για 30 ημέρες σε οδηγούς βαρέων οχημάτων, οι οποίοι κινούνται συνεχώς στην αριστερή λωρίδα ή την χρησιμοποιούν για προσπέραση.
Σε περίπτωση υποτροπής το δίπλωμα αφαιρείται για διπλάσιο χρονικό διάστημα και ο παραβάτης υποχρεούται σε επανεξέταση για την επανέκδοση αυτού.
Με το νομοσχέδιο θεσπίζεται κώδικας συμπεριφοράς οδηγών και πελατών ταξί, ενώ προβλέπεται και ο καθορισμός θέσεων στάθμευσης μέσα σε δύο χρόνια.

Αυτά είναι τα εισοδηματικά κριτήρια για τα πρόστιμα
Στο πλαίσιο αυτό με προσθήκη στο νομοσχέδιο τίθενται τα εξής κριτήρια:

– Για ετήσια ατομικά εισοδήματα έως 50.000€ θα καταβάλλεται το ύψος του προστίμου που προβλέπει για κάθε παράβαση ο νέος ΚΟΚ

– Για ετήσια ατομικά εισοδήματα από 50.001€ έως 100.000 ευρώ αυτά θα διπλασιάζονται

– Για ετήσια ατομικά εισοδήματα από 100.001€ και άνω τα οικονομικά πρόστιμα θα τριπλασιάζονται.

Φοβού τους αστυνομικούς με… tablet
Ο νέος τρόπος υπολογισμού των προστίμων αναμένεται να ξεκινήσει από το φθινόπωρο.

Οι άνδρες της Τροχαίας φαίνεται πως θα… αντικαταστήσουν το μπλοκάκι για τις κλήσεις με ένα… tablet. Αυτό θα είναι συνδεδεμένο με εκτυπωτή. Μέσω αυτού θα καταχωρούν το όνομα και το επώνυμο του παραβάτη, τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου και την παράβαση.

Καθώς θα βάζουν τα στοιχεία στο σύστημα, θα ενημερώνονται άμεσα για το αν ο παραβάτης ανήκει στην πρώτη, τη δεύτερη ή την τρίτη κατηγορία εισοδηματικών κριτηρίων. Έτσι, θα μπορούν να κόψουν και το ανάλογο πρόστιμο.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.