Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου κεντρικής Ελλάδας, θα προστεθούν μερικά ακόμα εκεί που σήμερα βλέπετε ένα… κενό, μεταξύ Λαμίας κα...
Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου κεντρικής Ελλάδας, θα προστεθούν μερικά ακόμα εκεί που σήμερα βλέπετε ένα… κενό, μεταξύ Λαμίας και Τρικάλων. Ένα ακόμα μεγάλο κενό θα παρατηρήσετε μεταξύ Πάτρας και Πύργου, αλλά μην ανησυχείτε. Θα καλυφθεί και αυτό έως το 2022, που θα ολοκληρωθεί το έργο το οποίο μόλις δημοπρατήθηκε.
«Παρθένες» περιοχές φαίνεται να μένουν προς το παρόν μόνο η Εύβοια, η δυτική και ένα μέρος της ανατολικής Μακεδονίας, με όλες τις υπόλοιπες να βρίθουν διοδίων αν κανείς επιθυμεί να κινηθεί εντός ασφαλών και ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινητοδρόμων.
Σε πολλές περιπτώσεις, όπως σε αυτή της δυτικής Ελλάδας, τα διόδια είναι «φωτιά», καθώς παρεμβάλλεται η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, η οποία είναι και το πιο ακριβό σημείο διοδίων στην Ελλάδα. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα κοστίζει 13,3 ευρώ.
Έτσι, για να κινηθεί κάποιος οδικώς προς τα Ιωάννινα από την Αθήνα, χρειάζεται να καταβάλει 37,50 ευρώ, περισσότερα δηλαδή από όσα αν κινηθεί προς τη Θεσσαλονίκη (31,05 ευρώ), η οποία βρίσκεται και αρκετά χιλιόμετρα πιο μακριά, περίπου 90.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι έχουν παραχωρηθεί σε κοινοπραξίες εταιρειών, οι οποίες τιμολογούν τα διόδια με βάσει το ευρωπαϊκό μέσο όρο κόστους χιλιομέτρου.
Στη χώρα μας ωστόσο που οι απολαβές είναι πλέον επιπέδου πρώην ανατολικού μπλοκ, αυτό το κόστος είναι δυσβάσταχτο για πολλούς οδηγούς.
Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις, ξεπερνά το κόστος του καυσίμου, αν η διαδρομή διανυθεί με ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, το οποίο με ταχύτητες κίνησης έως 130 χλμ./ώρα καταναλώνει περίπου 6 λίτρα/100 χλ.
Ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να φτάσει στα Ιωάννινα θα χρειαστεί περίπου 30 – 35 ευρώ σε diesel, ανάλογα με το κόστος του καυσίμου ανά λίτρο, αλλά θα πρέπει να πληρώσει 37,5 ευρώ για διόδια. Συνολικά, στην καλύτερη περίπτωση, 67,5 ευρώ το οποίο, για μια διαδρομή πήγαινε – έλα, ανεβαίνει στα 135 ευρώ.
Στη συνέχεια ακολουθούν επτά παραδείγματα διαδρομών σε μεγάλες πόλεις της χώρας μας, που μας δίνουν μια καλύτερη εικόνα του κόστους των διοδίων. Οι τιμές αναλογούν σε τετράτροχο όχημα ιδιωτικής χρήσεως και για μία μόνο διαδρομή (χωρίς επιστροφή).
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι έχουν παραχωρηθεί σε κοινοπραξίες εταιρειών, οι οποίες τιμολογούν τα διόδια με βάσει το ευρωπαϊκό μέσο όρο κόστους χιλιομέτρου.
Στη χώρα μας ωστόσο που οι απολαβές είναι πλέον επιπέδου πρώην ανατολικού μπλοκ, αυτό το κόστος είναι δυσβάσταχτο για πολλούς οδηγούς.
Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις, ξεπερνά το κόστος του καυσίμου, αν η διαδρομή διανυθεί με ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο, το οποίο με ταχύτητες κίνησης έως 130 χλμ./ώρα καταναλώνει περίπου 6 λίτρα/100 χλ.
Ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να φτάσει στα Ιωάννινα θα χρειαστεί περίπου 30 – 35 ευρώ σε diesel, ανάλογα με το κόστος του καυσίμου ανά λίτρο, αλλά θα πρέπει να πληρώσει 37,5 ευρώ για διόδια. Συνολικά, στην καλύτερη περίπτωση, 67,5 ευρώ το οποίο, για μια διαδρομή πήγαινε – έλα, ανεβαίνει στα 135 ευρώ.
Στη συνέχεια ακολουθούν επτά παραδείγματα διαδρομών σε μεγάλες πόλεις της χώρας μας, που μας δίνουν μια καλύτερη εικόνα του κόστους των διοδίων. Οι τιμές αναλογούν σε τετράτροχο όχημα ιδιωτικής χρήσεως και για μία μόνο διαδρομή (χωρίς επιστροφή).
- Αθήνα-Θεσσαλονίκη: 31,05€
- Αθήνα-Ιωάννινα: 37,50€
- Αθήνα-Καλαμάτα: 13,80€
- Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη: 8,40€
- Θεσσαλονίκη-Ιωάννινα: 6,90€
- Θεσσαλονίκη-Πάτρα: 32,80€
- Καλαμάτα-Αλεξανδρούπολη: 56,05€
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.