«Μπλε φάλαινα»: Γιατί προκαλεί πανικό στους γονείς - Από που και πώς ξεκίνησε - Ποιες είναι οι επικίνδυνες «δοκιμασίες» που καλούνται να φ...
Σε συναγερμό βρίσκονται οι ελληνικές Αρχές από τον Μάιο του 2017 μετά το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα του ακραίου διαδικτυακού παιχνιδιού στη χώρα μας.
Το άλμα στο κενό που έκανε ένας 17χρονος τις προηγούμενες ημέρες δημιούργησε εκ νέου ανησυχία, καθώς πιθανολογείται ότι επίσης αποτελεί κρούσμα του ίδιου «παιχνιδιού».
Όλα ξεκίνησαν από τη Ρωσία αν και σύντομα η εθιστική αυτή τρέλα διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο. Πίσω από αυτό το, λεγόμενο παιχνίδι, βρίσκονται άτομα που ζητούν από τους νέους, οι οποίοι αποφασίζουν να λάβουν μέρος, να αγοράσουν όπλα και διάφορα αιχμηρά αντικείμενα και στη συνέχεια να κάνουν μία σειρά από πράγματα επικίνδυνα για τη ζωή τους.
Πήρε το όνομα «Μπλε φάλαινα» γιατί ένα από τα πράγματα που ζητούν από τα παιδιά είναι να χαράξουν μία φάλαινα στο χέρι τους με μαχαίρι. Στο τέλος τους ζητούν να αυτοκτονήσουν και να καταγράψουν την πράξη τους. Αν αρνηθούν προχωρούν σε απειλές και εκβιασμούς σε βάρος των νέων.
Έφηβοι έχουν δηλώσει πως αρχικά ζητάει όλα σου τα στοιχεία κι αν αποφασίσεις κάποια στιγμή να σταματήσεις το παιχνίδι, τότε ξεκινάνε να σε τρομοκρατούν απειλώντας πως «θα σε βρουν». Με λίγα λόγια αν μπει ένα παιδί σε αυτή τη διαδικασία, φροντίζουν να την ολοκληρώσει.
Η «στρατηγική»
«Το παιχνίδι έχει μία συγκεκριμένη "στρατηγική" που διαρκεί 50 μέρες, μέχρι τη στιγμή που δίνει εντολή για την τελευταία δοκιμασία που είναι η αυτοκτονία», εξηγεί ο κ. Βασιλάκος και προσθέτει: «Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ο έφηβος υποβάλλεται σε έναν ψυχολογικό "πόλεμο" που οδηγεί μαθηματικά στην απόγνωση. "Παίζει" με το μυαλό όσων συμμετέχουν με απαισιοδοξία, μίσος, δυστυχία, κατάθλιψη και κούραση. Οι κανόνες κρατούν μακριά από την αγάπη και τη στήριξη τα παιδιά και ουσιαστικά προσπαθούν να εξαντλήσουν πνευματικά, αλλά και σωματικά τους εφήβους που συμμετέχουν».
Οι δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλονται οι έφηβοι ξεκινούν από κάποια εντελώς απλά πράγματα και στη συνέχεια κλιμακώνονται.
«Η πρώτη δοκιμασία μπορεί να είναι τελείως αθώα. Για παράδειγμα, το μόνο που έπρεπε να κάνει ένας έφηβος όταν ξεκίνησε ήταν να αγγίξει τη μύτη του με τον δεξί του αντίχειρα. Όσο περνάει ο καιρός οι δοκιμασίες γίνονται όλο και πιο επικίνδυνες, φτάνουν στο να κάνει κακό ο έφηβος στον εαυτό του με ξυράφια, να χαστουκίζεται με δύναμη ή να παίρνει υπνωτικά χάπια, ενώ η τελευταία δοκιμασία, 50 μέρες μετά, είναι η αυτοκτονία», περιγράφει ο πρόεδρος των Ελλήνων χρηστών ίντερνετ.
Χαρακτηριστικό του πόσο καλά είναι οργανωμένη αυτή η διαδικασία είναι ότι αν ένας έφηβος εγκαταστήσει το παιχνίδι σε κάποια συσκευή, δεν μπορεί στη συνέχεια να κάνει απεγκατάσταση, για την ακρίβεια δεν μπορεί καν να το διαγράψει.
«Στη χώρα μας έχουν αναφερθεί αρκετά περιστατικά και καλούν σε επαγρύπνηση γονείς εκπαιδευτικούς και μαθητές. Αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα είναι να αποσταλεί ενημερωτική εγκύκλιος στα σχολεία από το υπουργείο Παιδείας και να κινητοποιηθεί η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να "κατεβάσει" όλες τις εφαρμογές "Μπλε Φάλαινα" από το Internet», λέει ο κ. Βασιλάκος.
Σύμφωνα με τον ίδιο το μεγάλο πρόβλημα είναι και παραμένει ότι δεν διδάσκεται η πληροφορική και το Internet στο σχολείο όπως πρέπει, με αρκετές ώρες στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
«Παράλληλα, εκπαιδευτικοί και δάσκαλοι δεν εστιάζουν στην ανάγκη των παιδιών και των εφήβων για ενημέρωση του τί συμβαίνει τώρα στο Internet. Από την στιγμή που υπάρχει υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής πρέπει να βάλει την Ψηφιακή Ελλάδα στο σχολείο με καίρια παρέμβαση στο υπουργείο Παιδείας για να δημιουργηθεί η νέα γενιά Ελληνίδων και Ελλήνων με ψηφιακή κατάρτιση και γνώση», καταλήγει ο κ. Βασιλάκος.
Πηγή πληροφοριών: Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.