autotriti Ο τρόπος που οδηγεί κανείς, αλλά και η διαδρομή που θα επιλέξει, έχει άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση του αυτοκινήτου. Γ...
autotriti Ο τρόπος που οδηγεί κανείς, αλλά και η διαδρομή που θα επιλέξει, έχει άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση του αυτοκινήτου.
Για παράδειγμα, αν οδηγείς επιθετικά και γρήγορα μέσα στην πόλη, οι απαιτήσεις σε καύσιμο (είτε βενζίνη, είτε diesel) μεγαλώνουν, ενώ αν πηγαίνεις αργά και είσαι «διορατικός», δηλαδή δεν πατάς φρένο και αφήνεις το όχημα να ρολάρει (τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο), θα κερδίσεις κάποια επιπλέον λίτρα καυσίμου.
Μάλιστα, το PSA γκρουπ (Peugeot-Citroen), ανακοινώνει για κάποια μοντέλα την πραγματική κατανάλωση ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και τη διαδρομή που ακολουθεί! Εμείς, από την πλευρά μας θέλουμε να τονίσουμε πως ο τρόπος οδήγησης είναι το πρώτο βήμα για να βελτιώσεις την κατανάλωση του αυτοκινήτου σου. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα μυστικά. Παρακάτω, λοιπόν, θα βρείτε 10 συμβουλές που αν τις ακολουθήσετε μπορείτε να κερδίσετε έως και 3 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, ή διαφορετικά 650 ευρώ σε αμόλυβδη το χρόνο…
Όλα τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν στον πίνακα οργάνων ένα βελάκι που σου λέει να ανεβάσεις ή να κατεβάσεις ταχύτητα. Ε, λοιπόν, μην περιμένεις αυτό να ανάψει. Να αλλάζεις ταχύτητα όταν πρέπει! Δηλαδή στις χαμηλές στροφές και λίγο πριν τη μέγιστη ροπή. Και για να γίνουμε ακόμη πιο κατανοητοί: Γύρω στις 2.000 σ.α.λ. αν οδηγείς κάποιο diesel ή βενζινοκίνητο turbo, και πιο ψηλά, κοντά στις 3.000 σ.α.λ. αν οδηγείς παλαιότερης τεχνολογίας άνευ τούρμπο μοντέλο.
Αν έχεις αυτό συνεχώς υπόψη σου, τότε σίγουρα θα κάνεις ΠΟΛΥ οικονομία, γιατί θα επιταχύνεις σταδιακά και ομαλά, χωρίς να πιέζεις τον κινητήρα σου. Απαλό γκάζι σημαίνει κέρδος τουλάχιστον 1,5 λτ./100 χλμ. για ένα σύγχρονο turbo βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού και 1,0 λτ./100 χλμ. για ένα diesel.
Όσο σημαντικό είναι το να πατάς απαλά το γκάζι, άλλο τόσο είναι το να πατάς λιγότερο το φρένο! Γιατί αν πατάς φρένο χωρίς να χρειάζεται, και κυκλοφοριακή κίνηση προκαλείς, και φθορά στα τακάκια, και μετά θα πρέπει να ξαναπατήσεις γκάζι. Τι πρέπει λοιπόν να κάνεις; ΚΟΙΤΑ μπροστά! Πιο μπροστά, ακόμη πιο μπροστά. Θα δεις πως πολλές φορές αρκεί για να σταματήσεις να σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι και να αφήσεις το αυτοκίνητο να ρολάρει.
Ξεχάστε ό,τι ξέρατε. Οι σύγχρονοι κινητήρες δεν θέλουν ζέσταμα. 20 με 30 δευτερόλεπτα τα κρύα πρωινά του χειμώνα, είναι υπεραρκετά. ¶ρα για την χώρα μας ο γενικός κανόνας είναι: Βάζεις μπροστά τον κινητήρα και φεύγεις…
Σου ακούγεται υπερβολικό; Και όμως δεν είναι. Σε ειδικό test που κάναμε στο περιοδικό AutoΤρίτη (τεύχος 50/2015) ανακαλύψαμε πως η κατανάλωση με χαμηλότερη πίεση στα λάστιχα κατά 0,5 bar, ανεβάζει την κατανάλωση έως και 1,6 λτ./100 χλμ.! Με λίγα λόγια, αυτό σημαίνει 5 ρεζερβουάρ το έτος χαμένα…
Μιλάμε για όταν ταξιδεύετε στον αυτοκινητόδρομο και ταχύτητα πάνω από 80 χλμ./ώρα, γιατί από αυτήν την ταχύτητα και πάνω, η αεροδυναμική αντίσταση ανεβάζει την κατανάλωση περισσότερο και από το αν έχεις αναμμένο τον κλιματισμό. Απόδειξη; Σε μερικά μοντέλα της VW εμφανίζεται σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.
Για όσους δεν το γνωρίζουν, οι νέοι κινητήρες σβήνουν μόνοι τους στο φανάρι, και ξαναπαίρνουν αυτόματα μπρος όταν πατήσεις το συμπλέκτη. Αυτό το κάνουν οι κατασκευαστές για να κερδίσουν ελάχιστα σε κατανάλωση. Αντίστοιχα, το ίδιο μπορείς να κάνεις και εσύ. Στο φανάρι, δηλαδή να σβήνεις τον κινητήρα. Προσοχή όμως: Σβήσε τον κινητήρα μόνο στα φανάρια που γνωρίζεις πως θα είσαι σταματημένος 45 δλ. και πάνω. Διαφορετικά με κάθε «μιζιά» και την κατανάλωση αυξάνεις, και την μίζα επιβαρύνεις.
Η τακτική συντήρηση του κινητήρα και του αυτοκινήτου γενικότερα σημαίνει μακροζωία και οικονομία. Θα μπορούσαμε να γράψουμε χιλιάδες λέξεις, αλλά θα περιοριστούμε στο να πούμε πως η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων των service συντελούν στη μείωση της κατανάλωσης, αφού καμένα λάδια του κινητήρα, «μπουκωμένο» φίλτρο αέρα ή γεμάτα επικαθίσεις μπουζί αυξάνουν την κατανάλωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.