Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Με το ένα πόδι στο τάφο η Άγκυρα – Κουνούν μαντήλι οι αυτοκινητοβιομηχανίες Βλέπει… πραξικόπημα και στην οικονομία ο Τσαβούσογλου

Μαύρα είναι τα μαντάτα για τον Ερντογάν που το παίζει και… πορθητής σε βίντεο-παρωδία για την άλωση της Πόλης. «Αδελφοί μου που έχετε ...



Μαύρα είναι τα μαντάτα για τον Ερντογάν που το παίζει και… πορθητής σε βίντεο-παρωδία για την άλωση της Πόλης. «Αδελφοί μου που έχετε δολάρια ή ευρώ κάτω από το μαξιλάρι σας, πηγαίνετε να μετατρέψετε τα χρήματά σας σε λίρες. Μαζί θα εμποδίσουμε αυτήν τη σκευωρία».




Τάδε έφη ο Τούρκος πρόεδρος σε προεκλογική συγκέντρωση το περασμένο Σαββατοκύριακο. Για τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν η δραματική πτώση της αξίας της τουρκικής λίρας δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα παιχνίδι εγχώριων και ξένων οικονομικών δυνάμεων. Μέσα στους τελευταίους έξι μήνες το τουρκικό νόμισμα έχασε σχεδόν το 20% της αξίας του.




Την ίδια ώρα ο Τούρκος πρόεδρος ανακοίνωσε ότι εάν επικρατήσει στις εκλογές του Ιουνίου, θα θέσει υπό κρατικό έλεγχο και τη μέχρι τώρα ανεξάρτητη Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας.

Ολα αυτά έχουν φοβίσει τις μεγάλες εταιρίες που δραστηροποιούνται στη Τουρκία. Η ανασφάλεια των υπαρχόντων επιχειρήσεων είναι έντονη, ενώ πλέον εμφανίζεται και πρόβλημα κύρους των προϊόντων που παράγονται σε μία χώρα που κάνει πολέμους και τσακώνεται σχεδόν με όλο τον Δυτικό κόσμο.

Για παράδειγμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν μονάδες παραγωγής στην Τουρκία, προμηθεύοντας από εκεί τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και την Ρωσία.

Ηδη στην Τουρκία κατασκευάζονται πάνω από 1.200.000 οχήματα κάθε χρόνο, όντας η έκτη μεγαλύτερη παραγωγός χώρα επιβατικών αυτοκινήτων και δεύτερη στα οχήματα 3,5 τόνων και πάνω, αναφέρει το newsauto.gr.

Αυτοκινητικοί όμιλοι που κατασκευάζουν σε Τουρκικό έδαφος οχήματα, έχουν ξεκινήσει με άκρα διακριτικότητα να καταστρώνουν σχέδια αντιμετώπισης κρίσεων στην Τουρκία, με πρώτη λύση τη σταδιακή μείωση της παραγωγής και μεταφοράς μέρος αυτής σε άλλες παραγωγικές μονάδες της Ευρώπης.

Σε πολλά από τα αρχηγεία των αυτοκινητοβιομηχανιών πέφτουν στο τραπέζι προτάσεις για πιθανές χώρες, που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν μονάδα παραγωγής, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, της οποίας η γεωπολιτική θέση βολεύει σε σχέση με τις μεταφορές των οχημάτων.




Την ίδια στιγμή, ο Μαρσέλ Φράτσερ από το Γερμανικό Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών (DIW) εκτιμά ότι ο Τούρκος πρόεδρος φέρει σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την κακή οικονομική κατάσταση της χώρας του.

Υπάρχουν όμως κι άλλοι λόγοι για την οικονομική δυσχέρεια της χώρας. Για χρόνια η Τουρκία εισήγαγε περισσότερα προϊόντα απ’ ό,τι εξήγαγε. Κι ενώ η χώρα βρισκόταν οικονομικά σε καλό δρόμο, μετά την απόπειρα πραξικοπήματος το 2016 και το κύμα συλλήψεων και απολύσεων που ακολούθησε άρχισε να χάνεται η εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών. Στο μεταξύ ο πληθωρισμός ανέρχεται στο 11%.Μάλιστα, θεωρεί ότι η ανακοίνωση του προέδρου περί άρσης της ανεξαρτησίας της Κεντρικής Τράπεζας αποτελεί «έναν από τους κεντρικούς λόγους για τη νομισματική κρίση της Τουρκίας». Συνέπεια μιας αποτυχημένης οικονομικής πολιτικής μπορεί να είναι η μετανάστευση πολλών Τούρκων ή τουλάχιστον η μεταφορά των αποταμιεύσεών τους στο εξωτερικό, εκτιμά ο Φράτσερ.

Βλέπει… πραξικόπημα και στην Οικονομία ο Τσαβούσογλου

Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου λέει ότι η Τουρκία είναι υπό οικονομική επίθεση. Μάλιστα λέει ότι η χώρα γνωρίζει ποια κέντρα, ποιες χώρες και ποιες υπηρεσίες είναι πίσω από αυτή την επίθεση η οποία, όπως υποστηρίζει σχεδιάστηκε βήμα προς βήμα μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα.

Ουσιαστικά ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών λέει πως ξένα κέντρα και δυνάμεις επιχειρούν τώρα με οικονομικά μέσα να επιβάλλουν ό,τι απέτυχαν να επιβάλλουν με το πραξικόπημα…

Προφανώς η δημιουργία εχθρών δίνει πόντους στο καθεστώς Ερντογάν και ταυτόχρονα άλλοθι για τα λάθη στην οικονομία…



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.