Κάτω από απόλυτη μυστικότητα έφτασε τα ξημερώματα του Σαββάτου, στη Θεσσαλονίκη, το «ασημένιο Βέλος». Το τρένο που θα κάνει πρεμιέρα στη...
Κάτω από απόλυτη μυστικότητα έφτασε τα ξημερώματα του Σαββάτου, στη Θεσσαλονίκη, το «ασημένιο Βέλος». Το τρένο που θα κάνει πρεμιέρα στην ΔΕΘ και θα κάνει το «Αθήνα - Θεσσαλονίκη» να μοιάζει... παιχνιδάκι, αφίχθη στον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης ταξιδεύοντας από Ιταλία και μέσω Σκοπίων.
Το «ασημένιο βέλος» θα έχει τη δυνατότητα -όταν ολοκληρωθούν και τα έργα υποδομής- να κάνει τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 μόλις ώρες.
Το τρένο που έρχεται «για να συναγωνιστεί τα αεροπλάνα» όπως λένε στον ΟΣΕ πέρασε τα μεσάνυχτα από την Ειδομένη. Εκεί, το… υποδέχθηκαν ο τοπικός σταθμάρχης και οι υπάλληλοι κι αφού τακτοποιήθηκαν τα τυπικά , μιας και πρώτη φορά έμπαινε σε ελληνικό έδαφος ξεκίνησε για την Θεσσαλονίκη.
Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης και οι δοκιμές στα συστήματα ασφάλειας ETCS (European Train Control System), κάτι που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναμένεται να γίνει το 2019, το τρένο -που έχει κατασκευαστεί από την Alstom Ferroviaria (πρώην FIAT Ferroviaria), ανήκει στην οικογένεια «Pendolino» και μπορεί να πετύχει μέγιστη ταχύτητα έως και 250 χλμ/ώρα- εκτιμάται ότι θα διανύει την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αθήνα στον χρόνο των τριών ωρών και 20 λεπτών.
Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η FS θα έχει πρακτικά τη δυνατότητα να δρομολογήσει στην Ελλάδα και το ακόμη ταχύτερο «κόκκινο βέλος» (Frecciarossa), το οποίο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες έως και 300 χιλιομέτρων την ώρα, μειώνοντας εντυπωσιακά τον χρόνο της διαδρομής μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Πηγή: seleo