defence-point.gr Ένα ακόμη εντυπωσιακό, καινοτόμο αερόχημα, μεγάλων δυνατοτήτων σχεδίασε και πρόκειται να κατασκευάσει το Εργαστήριο Μηχανι...
defence-point.gr Ένα ακόμη εντυπωσιακό, καινοτόμο αερόχημα, μεγάλων δυνατοτήτων σχεδίασε και πρόκειται να κατασκευάσει το Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών (ΕΜΡΣ), του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, του Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) μετά το αερόχημα RX-1 που είχε παρουσιαστεί δημόσια στην ΔΕΘ το 2016.
Του Γιώργου Τσιμπούκη
Πιο αναλυτικά, μετά την ολοκλήρωση της ανάπτυξης και κατασκευής του πρωτοτύπου του αεροχήματος RX-1 πριν από δύο χρόνια, το Εργαστήριο Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών του ΑΠΘ παρουσίασε χτες 9 Σεπτεμβρίου στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ ομοίωμα του αεροχήματος Delaer RX-3 (*).
Ενώπιον επισήμων και του κοινού η επιστημονική ομάδα του ΑΠΘ παρουσίασε την ιπτάμενη πτέρυγα αερόχημα Delaer RX-3, το οποίο προορίζεται για την πραγματοποίηση αποστολών έρευνας και παροχής βοήθειας σε περιπτώσεις ναυαγίων και περιστατικών έκτακτης ανάγκης και ατυχημάτων σε απομονωμένες περιοχές.
Το βάρος του υπολογίζεται να είναι περίπου 200 κιλά, το συνολικό τους μήκος εκτιμάται ότι ειναι περίπου 4 μέτρα και το άνοιγμα των πτερύγων 7 μέτρα. Όπως φαίνεται το Delaer RX-3 διαθέτει στο ρύγχος του μπροστά από τον ρηναίο τροχό πρόβλεψη για την τοποθέτηση ενός σταθεροποιημένου ηλεκτρο-οπτικού συστήματος ημέρας/νύκτας ώστε να μπορεί να εντοπίζει υπο δυσμενείς συνθήκες ναυαγούς και άτομα που χρειάζονται βοήθεια.
Το Delaer RX-3 μπορεί να πετάξει πάνω από ναυάγια ή απομονωμένες περιοχές και να πετάξει από αέρος προς τα άτομα που έχουν ανάγκη βοήθειας σωσίβια, φαγητό, φαρμακευτικό υλικό και άλλα αναγκαία σε αυτές τις περιπτώσεις υλικά.
Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Καθηγητή, και Διευθυντή του Εργαστηρίου Μηχανικής Ρευστών & Στροβιλομηχανών Κύρο Υάκινθο, το Delaer RX-3 μπορεί να πετάξει με ταχύτητα μέχρι και 250 χλμ/ώρα ακόμη και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες, μεταφέροντας ωφέλιμο φορτίο εως και 50 κιλά.
Όπως επισήμανε ο Αναπληρωτής Καθηγητής, ο σχεδιασμός του Delaer RX-3 διήρκεσε έξι μήνες και η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί σε έξι μήνες από τώρα. Το αερόχημα θα χρησιμοποιηθεί πιλοτικά από την εθνική ομάδα διάσωσης με τις πτήσεις να ξεκινούν το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Η αναπτυξιακή ομάδα αποτελείται από νέους επιστήμονες διπλωματούχους μηχανικούς και διδάκτορες γεγονός που επιβεβαιώνει το υψηλό επίπεδο των στελεχών και των αποφοίτων των Ελληνικών Πανεπιστημίων.
Στο παρόν άρθρο χρησιμοποιήθηκαν και στοιχεία από την ιστοσελίδα Voria.gr