Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει με αφορμή την καμπάνια των Greek Vegans στο μετρό της Αθήνας. Από τις 9 Σεπτεμβρίου, 184 αφίσες με μηνύματ...
Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει με αφορμή την καμπάνια των Greek Vegans στο μετρό της Αθήνας. Από τις 9 Σεπτεμβρίου, 184 αφίσες με μηνύματα vegan βρίσκονται σε συρμό του μετρό στο πλαίσιο μιας καμπάνιας που θα διαρκέσει 28 ημέρες.
Άμεση ήταν η αντίδραση της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος (ΕΔΟΚ), η οποία εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει ότι οι διαφημιστικές αφίσες «προωθούν τις απόψεις ομάδων “vegan”» και στοχοποιούν την κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, και παράλληλα δυσφημούν το ελληνικό κρέας. Επίσης, υποστηρίζει ότι εγκρίνοντας τη δημοσιοποίηση «ομάδων χωρίς θεσμικό χαρακτήρα» η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ φαίνεται να παίρνει θέση σε έναν διάλογο «για ένα θέμα με σοβαρότατες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΔΟΚ:
Η ΕΔΟΚ έχει έννομο συμφέρον να ενδιαφέρεται για το θέμα ως θεσμικός φορέας πανελλήνιας εμβέλειας αναγνωρισμένος από το κράτος, που εκπροσωπεί όλους τους επαγγελματικούς κλάδους του κρέατος.
Είναι απορίας άξιον πώς ένας κρατικός φορέας, όπως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, δίνει βήμα σε ομάδες χωρίς θεσμικό χαρακτήρα οι οποίες θέλουν να επιβάλλουν με ακτιβισμό μια προσωπική τους διατροφική επιλογή.
Κατά αυτό τον τρόπο όμως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ φαίνεται να παίρνει σαφή θέση σε έναν διάλογο που διεξάγεται παγκοσμίως σε πολιτικό, επιστημονικό και πρακτικό επίπεδο, για ένα θέμα με σοβαρότατες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις.
Επομένως εμφανίζεται να συντάσσεται και να επικροτεί επιστημονικά αστήρικτες απόψεις ακτιβιστικών ομάδων που δυσφημούν έναν τομέα με τεράστια συμβολή στην ελληνική οικονομία. Έναν τομέα που περιλαμβάνει όλη την αλυσίδα η οποία ξεκινά από την παραγωγή και την εμπορία ζώντων ζώων και φτάνει μέχρι την επεξεργασία, μεταποίηση και κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, άρα αφορά εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες, επιχειρήσεις, εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.
Συνεπώς εκτιμούμε πως είναι τουλάχιστον ατυχής η απόφαση εκ μέρους σας, ως φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, να παραχωρείτε διαφημιστικό χώρο σε αντιεπιστημονικές απόψεις που προωθούνται από συλλογικότητες, το τονίζουμε αυτό, και όχι από επίσημες οργανώσεις που έχουν νομικές υποχρεώσεις για τα λεγόμενά τους.
Όπως γνωρίζετε, οι καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες του Έλληνα κατατάσσουν το κρέας στα βασικότερα είδη διατροφής αποτελώντας αναπόσπαστο μέρος του μοντέλου της μεσογειακής ισορροπημένης διατροφής, την οποία επίσημα προβάλει και προωθεί η χώρα μας. Στην ΕΔΟΚ γνωρίζουμε και παρακολουθούμε από κοινού με εθνικούς και διεθνείς επιστημονικούς και κρατικούς φορείς, τα ζητήματα που αναφέρονται στην ευζωία των ζώων, την κλιματική αλλαγή και την υγιεινή της διατροφής. Ταυτόχρονα βέβαια υποστηρίζουμε το δικαίωμα της διατροφικής επιλογής όποιο και αν είναι αυτό, όπως επίσης και τον δημόσιο διάλογο όταν αυτός διεξάγεται καλή τη πίστη.
Δεν μπορούμε, όμως, να παρακολουθούμε αμέτοχοι όταν ο τομέας τον οποίο εκπροσωπούμε πλήττεται και προσβάλλεται, υπό την αιγίδα, μάλιστα, ενός κρατικού οργανισμού.
Εν αναμονή της απάντησής σας, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε συμπληρωματική πληροφορία.
Το ΔΣ της ΕΔΟΚ».
Oι Greek Vegans (www.facebook.com/vegansgreece – www.greekvegans.gr), βρίσκονται πίσω από την καμπάνια.
Στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν:
"Από τις 9 Σεπτεμβρίου και για 28 συνεχόμενες ημέρες ένας ολόκληρος συρμός του μετρό (συνολικά 184 αφίσες) θα είναι γεμάτος με μηνύματα σχετικά με τον βιγκανισμό. Μηνύματα ενημέρωσης που θα δείξουν στο ευρύ κοινό την αλήθεια για την διατροφή του. Μηνύματα ενημέρωσης που θα ευαισθητοποιήσουν και θα παρακινήσουν τον κόσμο να μάθει περισσότερα για το πόση βία κρύβεται στο πιάτο του. Μηνύματα ενημέρωσης που θα βοηθήσουν το κοινό να μάθει για το ηθικό αλλά και περιβαλλοντικό κόστος των καθημερινών του επιλογών». Πρόκειται για την μεγαλύτερη και πιο άμεση καμπάνια που πραγματοποιήθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Μια καμπάνια που στηρίχθηκε οικονομικά από εκατοντάδες άτομα από την Ελλάδα, την Κύπρο αλλά και το εξωτερικό».
«Στόχος αυτής της καμπάνιας δεν είναι βέβαια να ενοχλήσει ή να σοκάρει. Ελπίδα μας είναι το κοινό να κατανοήσει ότι το κομμάτι κρέας που βρίσκεται στο πιάτο του προέρχεται από ένα πλάσμα που ένιωθε, φοβόταν και πονούσε όσο εμείς. Ότι για να παραχθεί ένα κομμάτι κρέας ή ένα ποτήρι γάλα κάποια αθώα πλάσματα υπέφεραν και θανατώθηκαν με τον χειρότερο τρόπο.Έχοντας πλέον αυτή την πληροφορία θεωρούμε ότι οι συμπολίτες μας θα μπορέσουν να διαφοροποιήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες. Και ότι δεν θα σταματήσουν απλώς να χρηματοδοτούν τη θανάτωση αθώων πλασμάτων. Αλλά ότι επιπλέον θα προστατεύσουν την υγεία τους αλλά και το περιβάλλον».