Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΡΕΜΑΛΙΑ... Σαπίζουν ακόμη επί 40 μήνες 16 τεθωρακισμένα οχήματα στον Πειραιά...;;;

Περισσότερο από 40 μήνες κάθονται στο λιμάνι του Πειραιά και σκουριάζουν εκτεθειμένα στα στοιχεία της φύσης, τα 16 τεθωρακισμένα στρατιωτικά...

Περισσότερο από 40 μήνες κάθονται στο λιμάνι του Πειραιά και σκουριάζουν εκτεθειμένα στα στοιχεία της φύσης, τα 16 τεθωρακισμένα στρατιωτικά και πολιτικά οχήματα που τα στελέχη του ΣΤ’ Τελωνείου Πειραιά, σε συνεργασία με την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας, δέσμευσαν στα τέλη Ιουνίου του 2015.

Του Γιώργου Τσιμπούκη - defence-point.gr




Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με ανακοίνωση που είχε εκδώσει τον Ιούλιο του 2015 η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, οι Ελληνικές Αρχές προέβησαν σε συντηρητική δέσμευση των ακολούθων οχημάτων:


  • Οκτώ τεθωρακισμένων στρατιωτικών οχημάτων MRAP Τyphoon GSS-300,
  • Πέντε τεθωρακισμένων πολιτικών οχημάτων Toyota Land Cruiser,
  • Δύο τεθωρακισμένων πολιτικών οχημάτων BMW και
  • Ενός τεθωρακισμένου πολίτικου οχήματος Mercedes.


Τα οχήματα αυτά είχαν εντοπιστεί στις 14 Μάιο του 2015 νότια της Κρήτης από το Λιμενικό Σώμα/Ελληνική Ακτοφυλακή και τις ειδικές δυνάμεις του Πολεμικού Ναυτικού, στο αμπάρι του φορτηγού πλοίου Μ/V “Tychy”. Το πλοίο” είχε αποπλεύσει από τον λιμένα “La Spezia” της Ιταλίας και είχε προορισμό το λιμένα “Κhalid” της Λιβύης, μέσω του λιμένα “Deringe” της Τουρκίας.

Κατά την διάρκεια του ταξιδιού του προς την Λιβύη το πλοίο βρέθηκε νότια της Κρήτης και με βάση πληροφορίες που υπήρχαν για το φορτίο του πλοίου, οι Ελληνικές ειδικές δυνάμεις πραγματοποίησαν αυτή την αιφνιδιαστική και επιτυχημένη επιχείρηση.

Επί των πλοίων βρέθηκε το προαναφερθέν φορτίο, το οποίο αργότερα δεσμεύτηκε στο Πειραιά σύμφωνα με τις απαγορεύσεις της παραγράφου 9 της απόφασης 1970/2011 του ΟΗΕ, ως στρατιωτικός και παραστρατιωτικός εξοπλισμός του οποίου απαγορεύεται η άμεση ή η έμμεση προμήθεια, πώληση ή μεταφορά στη Λιβύη.

Έκτοτε τα 16 τεθωρακισμένα στρατιωτικά και πολιτικά οχήματα παραμένουν στο λιμάνι του Πειραιά, όπως αποδεικνύει και η κύρια φωτογραφία του δημοσιεύματος που τραβήχτηκε αυτή την εβδομάδα από συνεργάτη του DP, χωρίς να είναι γνωστό το μέλλον τους.

Αν και έχουν περάσει περισσότερα από τρία χρόνια από την ημέρα που δεσμεύτηκαν τα οκτώ MRAP Τyphoon GSS-300 και τα πέντε Toyota Land Cruiser που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από την Συνοριοφυλακή στον Έβρο και στην Ήπειρο για την πραγματοποίηση περιπολιών και τη μεταφορά δυνάμεων υπο προστασία, αυτά παραμένουν αναξιοποίητα στον Πειραιά αναμένοντας κάποια απόφαση για το μέλλον τους.

Πολύτιμα οχήματα που θα έλυναν μέρος των προβλημάτων της μετακίνησης της Συνοριοφυλακής δεν αξιοποιούνται για άγνωστους λόγους που κάποια μέρα θα έπρεπε να αναλυθούν δημοσίως.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το όχημα MRAP Τyphoon GSS-300 έχει μήκος 6,5 μέτρα, πλάτος 2,43 μέτρα, ύψος 2,37 μέτρα και βάρος 12,5 τόνους. Έχει διμελές πλήρωμα και μπορεί να μεταφέρει 8 εξοπλισμένους στρατιώτες.





Το επίπεδο προστασίας που προσφέρει η θωράκιση του οχήματος είναι Level 2 STANAG 4569, ενώ με πρόσθετη θωράκιση αυτό μπορεί να φτάσει στο Level 3. Η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος επί οδοστρώματος φτάνει τα 100 χλμ/ώρα ενώ η αυτονομία του τα 1.000 χλμ