Αναβαθμίζει εσπευσμένα τη ναυτική δύναμη γύρω και κάτω από τον τουρκικό στολίσκο του Barbaros, η Ελλάδα, με το ΓΕΕΘΑ να αποφασίζει την αντι...
Αναβαθμίζει εσπευσμένα τη ναυτική δύναμη γύρω και κάτω από τον τουρκικό στολίσκο του Barbaros, η Ελλάδα, με το ΓΕΕΘΑ να αποφασίζει την αντικατάσταση της φρεγάτας «Νικηφόρος Φωκάς» (F466) κλάσης «S» με τη νεότερη και σαφώς ισχυρότερης, τουλάχιστον σε ότι αφορά τα αμυντικά όπλα της και τα ηλεκτρονικά της, φρεγάτα «Σαλαμίς» (F455) κλάσης ΜΕΚΟ 200ΗΝ.
Υπενθυμίζει με τον τρόπο αυτό στην Άγκυρα πως ότι κάνει, η Αθήνα το καταγγέλλει ως παράνομο, δηλώνοντας ταυτόχρονα ζωτικά δικαιώματα της χώρας μας τα οποία απορρέουν από το Διεθνές Δίκαιο καθώς και από το Δίκαιο της θάλασσας.
Μάλιστα κι εδώ φαίνεται η απόλυτη ψυχραιμία που επικράτησε στο Ελληνικό επιτελείο, διότι δεν επιστρατεύτηκε κάποιο πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Στόλου από το Ναύσταθμο για να «σκατζάρει» τη φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς», αλλά επιλέχθηκε η «Σαλαμίς», η οποία είχε καταπλεύσει στον κόλπο της Πύλου για τις εορταστικές εκδηλώσεις «Ναυαρίνεια 2018» ώστε να τιμήσει το Πολεμικό Ναυτικό την ημέρα μνήμης από τη συμπλήρωση 191 ετών από τη ναυμαχία του Ναυαρίνο στην Πύλο.
Μέχρι στιγμής το πλήρωμα του πλοίου «Νικηφόρος Φωκάς» έχει δώσει σαφές μήνυμα προς το ερευνητικό σκάφος και τα Πολεμικά πλοία της Τουρκίας όχι μόνο μια φορά, αλλά περισσότερες και το μήνυμα των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού ήταν ένα, η απαγόρευση εισόδου ή αν δεν εισακουστούν αυτές οι προειδοποιήσεις, με επιδέξιους χειρισμούς οι προκλήσεις να απομακρυνθούν.
Από την πλευρά του, το ερευνητικό «Barbaros», κακά τα ψέματα, δεν βρίσκεται στη δεσμευμένη από την Τουρκία περιοχή απλώς για τη λεγόμενη «επίδειξη σημαίας», διότι από την πρώτη κιόλας μέρα, οι αναφορές λένε ότι οι έρευνες έχουν ξεκινήσει αλλά με τις προσπάθειες του υπάρχοντος Ελληνικού πλοίου, περιορίζονται δραστικά οι τουρκικές επεκτατικές τάσεις.
Η Ελληνική πλευρά αξιολογεί επίσης τις τελευταίες δηλώσεις του Τούρκου υπουργού ενέργειας ο οποίος, αν και αναρμόδιος, σημείωσε ότι η χώρα του εντός των επόμενων ημερών θ’ αλλάξει τους κανόνες εμπλοκής.
Η «σκακιέρα» της θάλασσας και το ρουά ματ της Ελλάδας
Πρακτικά όλο το σκηνικό που διαμορφώνεται λειτουργεί διττά. Από τη μια πλευρά η Ελλάδα πρώτη φορά, όπως τονίζουν πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό, κάνει πράξη την αναγνώριση Ελληνικής υφαλοκρηπίδας ακριβώς εκεί που πρέπει, και βρίσκεται στο σημείο ώστε να επιδείξει τη δυναμική της υπεράσπισης- κατοχύρωσης. Επιπλέον με την αποστολή μονάδας επιφανείας στην περιοχή, ήδη καταγράφετε η παρουσία της χώρας μας στην Ανατολική Μεσόγειο η οποία θέλει πλέον να παραμείνει και εκεί.
Από την άλλη πλευρά η Τουρκία, θα επικαλεστεί κάποια στιγμή που θα κληθεί από τη διεθνή κοινότητα, πως κι εκείνη έχει τη δική της παρουσία στην περιοχή παραθέτοντας στοιχεία ακόμη και τον αριθμό των πλόων που έχει πραγματοποιήσει θέτοντας από τη δική της σκοπιά πως έχει το δικαίωμα.
Ο αντίλογος εδώ όπως σημειώνουν Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού είναι οι Ελληνικές καταγραφές των παραβιάσεων που έχει κάνει η Άγκυρα και μαζί με τα στατιστικά στοιχεία φυσικά επισυναπτόμενα θα υπάρχουν και οι ηχητικές προειδοποιήσεις να μην προχωρήσουν περισσότερο σε χώρους Ελληνικού ζωτικού ενδιαφέροντος.
Οι προκλήσεις για τη χώρα μας ολοένα και μεγαλώνουν κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άμεση ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού. Η ηγεσία των ΕΔ είναι γνωστό πως κινούνται σε δυο επίπεδα με τις Γαλλικές Belhara και τις ματιές πέρα από τον Ατλαντικό είτε για Αντιτορπιλικά είτε για νέας κατασκευής φρεγάτες.
Το θέμα είναι πως πλέον, όπως λένε Αξιωματικοί του ΠΝ, «καιγόμαστε» για κάτι νέο που θ’ αλλάξει δραστικά την κατάσταση υπέρ της Ελληνικής πλευράς οι οποίοι ταυτόχρονα υπενθυμίζουν προς όλες τις πλευρές ότι η Ελλάδα έχει τρεις θάλασσες να υπερασπιστεί, Αιγαίο, Νότια της Κρήτης πολλές εκατοντάδες ναυτικά μίλια και το Ιόνιο. Σ’ αυτό το σημείο ας κρατήσουμε και τις δηλώσεις του απερχόμενου υπουργού εξωτερικών για την αιγιαλίτιδα ζώνη και την επέκταση της χώρας μας. Σ’ όλα αυτά το Πολεμικό Ναυτικό θεωρείται πρωτεργάτης.
Πολλοί εργάζονται γι’ αυτή την πολυπόθητη απόκτηση του νέου πολεμικού πλοίου, όμως, το θέμα είναι το που, το πότε αλλά και το πόσο…
Πηγή: hellasjournal.com