Την ώρα που τα ρυπαρά πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας αποβάλλονται σταδιακά από τους γερμανικούς δρόμους, σε ορισμένες βαλκανικές χώρες...
Την ώρα που τα ρυπαρά πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας αποβάλλονται σταδιακά από τους γερμανικούς δρόμους, σε ορισμένες βαλκανικές χώρες υποψήφιοι αγοραστές μεταχειρισμένων οχημάτων παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις. Το περασμένο καλοκαίρι σερβικά μέσα ενημέρωσης είχαν μεταδώσει ότι πάνω από 300.000 μεταχειρισμένα από τη Γερμανία επρόκειτο να εισαχθούν προς πώληση στη Σερβία. Αυτό δεν έχει συμβεί προς το παρόν, λέει η Μπιγιάνα, εκπρόσωπος της εταιρείας πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων «S» στο Βελιγράδι. Όπως αναφέρει, η εταιρεία της πωλεί πετρελαιοκίνητα με κινητήρες παλαιάς τεχνολογίας από Euro 3 μέχρι και νεότερα, κατηγορίας Euro 5 και Euro 6.
Ο Μίλος Πέτροβιτς, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων της Σερβίας, δεν βλέπει θετικά τις εξελίξεις των τελευταίων ετών. «Εάν κοιτάξουμε την περίοδο των τελευταίων πέντε ετών, βλέπουμε ότι έχουν έρθει στη Σερβία 600.000 μεταχειρισμένα οχήματα που δεν θέλει πια η Ευρώπη. Αυτό που πονά περισσότερο εμάς που ασχολούμαστε με σύγχρονα τεχνολογικά προϊόντα είναι το γεγονός ότι η Σερβία έχει εξελιχθεί σε νεκροταφείο αυτοκινήτων».
«Χωματερή για παλιά αυτοκίνητα»;
Αρνητική απέναντι στο ενδεχόμενο της μαζικής εξαγωγής οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας που αποσύρονται από δρόμους ευρωπαϊκών κρατών όπως της Γερμανία φαίνεται ότι είναι και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας. Ο Βούλγαρος υπουργός Περιβάλλοντος Νένο Ντιμόφ προτείνει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εξάγονται στη Βουλγαρία και σε γειτονικές της χώρες τουλάχιστον να υφίστανται μετατροπές ώστε να είναι λιγότερο ρυπογόνα. Όπως τονίζει, η περιοχή των Βαλκανίων δεν επιτρέπεται να γίνει «χωματερή για παλιά αυτοκίνητα» από τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες.
Πηγή: Deutsche Welle