Του Κωνσταντίνου Μπογδάνου - meaculpa Ο Τσε Γκεβάρα θεωρούσε το Γκουαναχακαμπίμπες απαραίτητο. Στο στρατόπεδο συγκέντρωσης αυτό, το πρ...
Του Κωνσταντίνου Μπογδάνου - meaculpa
Ο Τσε Γκεβάρα θεωρούσε το Γκουαναχακαμπίμπες απαραίτητο. Στο στρατόπεδο συγκέντρωσης αυτό, το πρώτο από το πολλά που ακολούθησαν, το οποίο και δημιουργήθηκε το 1960, ο επαναστάτης των εκατομμυρίων ποπ απεικονίσεων πίστευε ότι πολύ καλώς στέλνονται για να εκτελέσουν καταναγκαστική εργασία, να βιαστούν, να πεθάνουν, τόσο οι ομοφυλόφιλοι, όσο και κάθε λογής αντεπαναστάτες, όπως κληρικοί, μάρτυρες του Ιεχωβά και άλλοι. "Η δουλειά σε κάνει άντρα" ήταν το μότο του θανάτου.
Ειδικά για τους ομοφυλόφιλους, ο Ερνέστο Γκεβάρα πίστευε ότι είναι προϊόντα μιας αστικής διαστροφής και αντιβαίνουν στο πρότυπο του "νέου ανθρώπου", το οποίο έχει ως αποστολή να πλάσει ο κομμουνισμός, όπως εξηγείται στο πόνημά του "Άνθρωπος και σοσιαλισμός στην Κούβα". Το αναφέρει και ο Λη Λόκγουντ στο βιβλίο του "Η Κούβα του Κάστρο" ανασύροντας συνέντευξη του Τσε από το 1965, όπου λέει: "Η παρέκκλιση από τη φύση έρχεται σε σύγκρουση με το το πρότυπο που έχουμε για το πώς θα έπρεπε να είναι ο μαχητικός κομμουνιστής".
Επρόκειτο περί προσωπικότητας βίαιης, δεν υπάρχει αμφιβολία. Ο Αλμπέρτο Βενέγκας Λυντς στο άρθρο "Ο ξάδελφός μου, ο Τσε" περιγράφει πώς ο Γκεβάρα απολάμβανε να βασανίζει ζώα - χαρακτηριστικό κοινό μεταξύ των κατά συρροήν δολοφόνων. Τα καταγεγραμμένα ανθρώπινα θύματά του μόνο στην Κούβα ανέρχονται σε 216. Οι δίκες περίττευαν. "Η Επανάσταση έχει υποχρέωση να θριαμβεύει, όχι να κοντοστέκεται για έρευνες", πίστευε ο Τσε.
Τώρα που και στην Ελλάδα η "πρώτη φορά αριστερά" έχει ρίξει, μόνη της, όλες τις μάσκες και που τα ιερά τοτέμ της δεν είναι πια ταμπού, ας ενημερωθούν πλέον ευθαρσώς τα παιδάκια κάθε ηλικίας με τα μπλουζάκια του Τσε, που στο πρόσωπο ενός διεστραμμένου γόη βλέπουν μία δήθεν ευγενική ψυχή, πως το απόλυτο pop-idol της επανάστασης ήταν στην πραγματικότητα ένας προβληματικός παλιάνθρωπος.