Το έγγραφο αφορά στη μετακίνηση των προσφύγων που βρίσκονται στις διάφορες δομές της Θεσσαλονίκης, και μέσα αναφέρει πως οι πρόσφυγες «...
Το έγγραφο αφορά στη μετακίνηση των προσφύγων που βρίσκονται στις διάφορες δομές της Θεσσαλονίκης, και μέσα αναφέρει πως οι πρόσφυγες «λόγω κουλτούρας» έχουν κακή σχέση «με την προσωπική τους υγιεινή» κι έτσι «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπολοίπους επιβάτες οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους».
Αποστολέας είναι οι τέσσερις νεοεκλεγέντες στις πρόσφατες εκλογές του σωματείου των εργαζομένων με την παράταξη «Δρομέας», μια παράταξη για την οποία πολλοί από τους άλλους συνδικαλιστές είχαν εκφράσει αμηχανία και προβληματισμό, καθώς πρόσκειται στην άκρα δεξιά.
Η διοίκηση Παππά το επέστρεψε ως «απαράδεκτο»
Το έγγραφο αυτό, προκάλεσε την οργή του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού, μετά και τα γεγονότα με τα προσφυγόπουλα και τις καταγγελίες της Άρσις για ρατσιστική συμπεριφορά οδηγού του ΟΑΣΘ. Η διοίκηση του Στέλιου Παππά επέστρεψε το έγγραφο ως «απαράδεκτο» στους αποστολείς του, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, σήμερα θα ενημερώσει τους εκλεγμένους στο Δ.Σ. των εργαζομένων και θα τους ζητήσει μάλιστα να πάρουν θέση.
«Το έγγραφο λέει ούτε λίγο, ούτε πολύ, ότι οι μετανάστες είναι ξένο σώμα στην κοινωνία (...) ότι δεν πληρώνουν εισιτήριο, κάτι το οποίο είναι απολύτως ψευδές, ότι μυρίζουν και είναι άπλυτοι και βεβαίως, μήπως θα πρέπει να τους βάλουμε και ένα αστεράκι να τους γνωρίζουμε(...); Η Δημοκρατία της Βαϊμάρης δεν μπορεί να ισχύσει. Και δεν μπορεί να επανέλθει. Και εδώ χρειάζεται να υπάρχει ένα μεγάλο δημοκρατικό μέτωπο απέναντι σ' αυτά τα φαινόμενα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παππάς.
Όπως είπε, δεν θα προχωρήσει σε διάλογο «με κάποιες παρατάξεις, πολύ περισσότερο όταν αυτές εμφορούνται από ρατσιστικές αντιλήψεις. Τέτοιου τύπου φαινόμενα έτσι και επισημανθούν στο μέλλον θα πατάσσονται με τη μεγαλύτερη αυστηρότητα. Η Δημοκρατία έχει ανεκτικότητα, αλλά έχει και όρια».
Ολόκληρη η επιστολή
Στις γραμμές 9-40-51-52-54-55-86 του δυτικού τομέα, αλλά και στην γραμμή 87 του ανατολικού τομέα, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν επιβαρυνθεί με την μετακίνηση των προσφύγων-μεταναστών από και προς τις δομές φιλοξενίας τους, παρατηρείται έντονα το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής.
Το φαινόμενο αυτό οφείλεται κυρίως στην ελλιπή ενημέρωσή τους για το πως πρέπει να χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία γενικότερα. Δεν γνωρίζουν δηλαδή τους κανόνες χρήσης των αστικών λεωφορείων και τις υποχρεώσεις των επιβατών.
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται επίσης ραγδαία αύξηση φαινομένων προπηλακισμού και παραβατικών συμπεριφορών των προσφύγων-μεταναστών, τόσο προς τους οδηγούς, όσο και προς το λοιπό επιβατικό κοινό. Οχλαγωγίες, εκφοβισμοί, απειλές, ασέβεια σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, σεξουαλικές παρενοχλήσεις κ.α. έχουν γίνει πλέον καθημερινότητα.
Τα αποτελέσματα αυτών των φαινομένων είναι να τίθεται σε κίνδυνο καθημερινά η σωματική και ψυχική ασφάλεια των οδηγών και του λοιπού επιβατικού κοινού των συγκεκριμένων γραμμών, αλλά και η υποβάθμιση της αξιοπιστίας και της ποιότητας του παραγόμενου συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού.
Επίσης λόγω των ακατάλληλων συνθηκών υγιεινής στις δομές φιλοξενίας τους, αλλά και λόγο της κουλτούρας τους σε σχέση με την προσωπική τους υγιεινή, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπολοίπους επιβάτες οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους.
Για όποιον αμφισβητεί έστω και μία λέξη από τα παραπάνω τον καλούμε να κάνει σε απροσδιόριστο χρόνο και αιφνιδίως τις παραπάνω διαδρομές για να τα διαπιστώσει ιδίοις όμμασι.
Προτείνουμε:
1. Συναντήσεις με τους υπευθύνους των δομών φιλοξενίας, ώστε να γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ενημέρωση των προσφύγων-μεταναστών (μέσω φυλλαδίων στην γλώσσα τους και ομιλιών) σχετικά με τους κανόνες και τις υποχρεώσεις των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και την ενημέρωσή τους για την χρήση εισιτηρίων και μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών, τα οποία θα αγοράζονται είτε από τις δομές φιλοξενίας, είτε από κάποια ΜΚΟ που βοηθάει τους πρόσφυγες-μετανάστες.
2. Μίσθωση τουριστικών λεωφορείων με έξοδα των δομών φιλοξενίας για την απρόσκοπτη και άμεση μεταφορά των προσφύγων-μεταναστών.
3. Καθημερινός έλεγχος από τους ελεγκτές κομίστρου στις συγκεκριμένες γραμμές με σκοπό την ενημέρωση και τη μείωση της εισιτήριο διαφυγής.
4. Δημιουργία Ομάδων Υποστήριξης αποτελούμενων από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό (προσωπικό ιδιωτικής ασφάλειας – Security), οι οποίες θα έχουν ως σκοπό τον έλεγχο των εισιτηρίων και την επιβολή της τάξης και των κανόνων εντός των αστικών λεωφορείων.
5. Τοποθέτηση Κουμπιού Πανικού (Red Button) εντός της καμπίνας του οδηγού (όπως υπάρχει και στα σημεία πώλησης καρτών και εισιτηρίων), προκείμενου να χρησιμοποιείται σε περίπτωση συμβάντος και ενώ είναι αδύνατη η επικοινωνία του οδηγού με τη χρήση του ασυρμάτου ή του κινητού τηλεφώνου. Το κουμπί κινδύνου θα είναι συνδεδεμένο με το KEPKY, για άμεση ανταπόκριση με αποστολή μηχανοκίνητης ομάδας (moto).
6. Κατασκευή κλειστής καμπίνας οδηγού. Αρχικά αυτό μπορεί να γίνει στα λεωφορεία που εργάζονται στις συγκεκριμένες γραμμές.
7. Άμεσος εμβολιασμός όλων των οδηγών που εργάζονται στις γραμμές αυτές. Παρόμοιος εμβολιασμός γίνεται και σε όσους εργάζονται στις δομές φιλοξενίας των προσφύγων-μεταναστών, αλλά και σε όσους έρχονται συστηματικά σε άμεση επαφή.
8. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα να γίνεται προληπτική εξέταση αίματος των οδηγών προκειμένου να διαπιστώνεται η ύπαρξη ή όχι κάποιας μεταδοτικής ασθένειας. Ανησυχούμε για την υγεία μας, αλλά και για την υγεία των μελών των οικογενειών μας.
iefimerida.gr