Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ! Ο Γαβρόγλου εγκαινίασε ιστοσελίδα για τις δράσεις του ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία: Ο διορισμός εκπαιδευτικών το... 2022 η κορυφαία δράση

Στις «εμβληματικές δράσεις» προβάλλονται οι προσλήψεις 15.000 εκπαιδευτικών που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση μέχρι το 2022 – «Κάποιοι «ξεβολ...


Στις «εμβληματικές δράσεις» προβάλλονται οι προσλήψεις 15.000 εκπαιδευτικών που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση μέχρι το 2022 – «Κάποιοι «ξεβολεύονται» λόγω των πρωτοβουλιών μας», τονίζει ο κ. Γαβρόγλου

Ειδική ιστοσελίδα με τίτλο «actions» ετοίμασε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου στην οποία σε ειδική θέση προβάλλονται οι 15000 μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση ενώ όπως τονίζει ο υπουργός: «Στις Εμβληματικές Δράσεις περιέχεται ηλεκτρονικό έντυπο ελεύθερο για download».




Συγκεκριμένα, ειδική ιστοσελίδα υπό τον τίτλο actions.minedu.gov.gr του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων βρίσκεται από σήμερα σε λειτουργία. Δημιουργήθηκε, όπως επισημαίνει ο κ.Γαβρόγλου «με σκοπό οι πολίτες να ενημερωθούν για τις Δράσεις και τις Μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από το 2015 μέχρι σήμερα». Οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν και να ενημερωθούν αναλυτικά για τις πρωτοβουλίες και τις παρεμβάσεις του Υπ.Π.Ε.Θ τα τελευταία τρία χρόνια ανά τομέα και βαθμίδα εκπαίδευσης. .

Ο κ. Γαβρόγλου επισημαίνει στον πρόλογο:




Η γενίκευση του ολοήμερου σχολείου στο σύνολο των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της χώρας, η υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση, ο εξορθολογισμός των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο, τα νέα ωρολόγια προγράμματα της Α’ και Β’ Λυκείου, η νέα Γ’ Λυκείου και η δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με μόνον το απολυτήριο Λυκείου, η ριζική αναδιάρθρωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, οι εμβληματικές ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή, η νέα αρχιτεκτονική στις Δομές στήριξης των σχολικών μονάδων, η Εκπαίδευση των Προσφύγων, η επαναπρόσληψη των 2500 εκπαιδευτικών που ήταν υπό καθεστώς απόλυσης, η κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης του ΠΔ 152, η κατάργηση του 4009/2011 που απορρύθμιζε τα Πανεπιστήμια και ήταν ένα πλήγμα στην δημοκρατική τους λειτουργία και η αντικατάστασή του από την ψήφιση του νόμου 4485/2017 για τα Πανεπιστήμια, οι νομοθεσίες για τις συνέργειες των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ μαζί με τα νέα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και τα Διετή Προγράμματα Σπουδών για παροχή επαγγελματικών πιστοποιητικών ευρωπαϊκών προσόντων, οι νέοι θεσμοί και νέες χρηματοδοτήσεις στην Έρευνα και Καινοτομία, αποτελούν ένα μέρος των παρεμβάσεών μας, οι οποίες, όμως θα έχουν πολλαπλά ευεργετικά αποτελέσματα όσο ξεδιπλώνονται στο πλαίσιο ενός συνολικού μεταρρυθμιστικού σχεδίου.

Τα τρία χρόνια που πέρασαν ήταν χρόνια δύσκολων και περίπλοκων διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς και κληθήκαμε να ασκήσουμε πολιτική σ' ένα περιβάλλον σκληρής δημοσιονομικής στενότητας. Όπως φαίνεται από τα παραπάνω αλλά και από την αναλυτική παρουσίαση των πρωτοβουλιών μας που καταγράφονται στον ιστότοπο, καταφέραμε να διαμορφώσουμε και να εδραιώσουμε ένα αναπτυξιακό σχέδιο για την Εκπαίδευση χωρίς υποχωρήσεις στις αρχές μας.

Όπως υποσχεθήκαμε, ένα από πρώτα μέτρα στην μεταμνημονιακή περίοδο θα είναι ο διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών. Προχωρήσαμε λοιπόν στην εξασφάλιση 15.000 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, κάτι που δεν είχε γίνει επί 10 χρόνια. Οι 4.500 θα είναι για την Ειδική Αγωγή και θα υλοποιηθούν εντός του 2019, και οι υπόλοιποι τα επόμενα δύο χρόνια. Η προκήρυξή τους, όμως, θα πραγματοποιηθεί εντός του 2019. Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, που σύντομα θα γίνει σχέδιο νόμου στη Βουλή, προσδιορίστηκε ένα σύστημα διορισμού που συνυπολογίζει τη μεγάλη προϋπηρεσία με τα επιστημονικά και κοινωνικά κριτήρια, χωρίς γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ αλλά πάντοτε υπό την εποπτεία του και, βέβαια, με απόλυτη δέσμευση στις συνταγματικές επιταγές και τις αποφάσεις του ΣτΕ”.

Στις 192 δράσεις και μεταρρυθμίσεις των υπουργών Παιδείας των τριών τελευταίων ετών , Αρ. Μπαλτά, Νίκου Φίλη και Κ. Γαβρόγλου, που παρουσιάζονται αναλυτικά τονίζεται: “ Δεν έχουμε αυταπάτες: Υπάρχουν πολλά που δεν έχουμε κάνει: υστερούμε στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, στη συγγραφή νέων βιβλίων, στη φοιτητική μέριμνα, για να αναφέρουμε ορισμένους καίριους τομείς. Κοινωνική αποδοχή:Τελικό, κριτήριο επιτυχίας των πρωτοβουλιών μας θα είναι η κοινωνική τους αποδοχή .

Διαπλοκή και νεποτισμός: Γνωρίζουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις μας «απειλούν» πολιτικές και κόμματα που έβλεπαν και την Εκπαίδευση ως σημαντικό τμήμα μιας πολιτικής κουλτούρας που την χαρακτήριζε η διαπλοκή, ο νεποτισμός και η παράκαμψη των δημοκρατικών προταγμάτων.

Κάποιοι «ξεβολεύονται»: Γνωρίζουμε ότι κάποιοι «ξεβολεύονται» λόγω των πρωτοβουλιών μας.

Αναμενόμενες οι αντιδράσεις από όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται»: Οι αντιδράσεις από όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται» αποτελεί αναμενόμενη αντίδραση σε κάθε προσπάθεια που μετασχηματίζει ουσιωδώς το εκπαιδευτικό πεδίο και αναδιανέμει ρόλους και ευθύνες.

Τελικός κριτής η κοινωνία: Ωστόσο, τελικός κριτής είναι η κοινωνία που μας παρακολουθεί όλους καθημερινά. Αυτή κρίνει το υπουργείο με δεδομένες τις υπαρκτές αδυναμίες του αλλά και το εξίσου υπαρκτό μεταρρυθμιστικό του έργο, που κύριο στόχο έχει την βελτίωση και την επέκταση της Δημόσιας Παιδείας προς όφελος όλων των πολιτών. Κρίνει όμως εξίσου και όσους «απειλούνται» και όσους «ξεβολεύονται».