Το Ισραήλ θέλει ακόμα μεγαλύτερη και ισχυρότερη συνεργασία με τους καλύτερους πιλότους του ΝΑΤΟ, που είναι φυσικά οι Έλληνες οι οποίοι ...
Το Ισραήλ θέλει ακόμα μεγαλύτερη και ισχυρότερη συνεργασία με τους καλύτερους πιλότους του ΝΑΤΟ, που είναι φυσικά οι Έλληνες οι οποίοι κυριαρχούν σε Αιγαίο και Α.Μεσόγειο έναντι οποιονδήποτε άλλων.
Η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία (IAF) ανακοίνωσε ότι η συνεργασία της με την ελληνική πολεμική αεροπορία θα συνεχίζει συνεχώς να αυξάνεται, ειδικά στην περιοχή της Α.Μεσογείου.
Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, μοίρες αεριωθούμενων αεροσκαφών IAF με F-16 Sufa επέστρεψαν από μια συνδυασμένη εκπαίδευση στην Ελλάδα παράλληλα με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για τη συνεργασία με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία», δήλωσε Ισραηλινός πιλότος από την μοίρα 201 («Ένα”) που χειρίζεται το αεροσκάφος «Sufa”.
Η IAF έδωσε έμφαση στο περιεχόμενο της άσκησης νωρίς για να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν καλύτερα την ελκυστική ελληνική τοπογραφία. «Ήταν μια ενδιαφέρουσα εμπειρία», είπε ο Maj. Y. «Οι Έλληνες ήταν προσεκτικοί και μας βοήθησαν να βελτιώσουμε την ποιότητα της άσκησης».
Οι Ισραηλινοί εκτιμούν ότι η συνεργασία με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία έχει διάφορα πλεονεκτήματα, ένα εκ των οποίων αφορά την γεωγραφική απόσταση μεταξύ των δύο χωρών.
«Η απόσταση μας επιτρέπει να διενεργούμε μεγάλες πτήσεις παρόμοιες με εκείνες που πετάμε κατά τη διάρκεια επιχειρησιακών δραστηριοτήτων», τόνισε Ισραηλινός αντισμήναρχος, επικεφαλής του κλάδου Διεθνών Υποθέσεων της IAF.
«Η άσκηση στην Ελλάδα μας πρόσφερε την ευκαιρία να πετάξουμε σε ορεινό έδαφος, ενώ τα ψηλά βουνά μας βοήθησαν να προσομοιώσουμε ένα νέο επιχειρησιακό θέατρο», τόνισε ο ίδιος.
Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα της κοινής άσκησης, θεωρούν οι Ισραηλινοί το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μέλος του ΝΑΤΟ και ότι η αεροπορία της λειτουργεί σύμφωνα με τα δόγματα μάχης του ΝΑΤΟ.
Αυτά τα δόγματα είναι διαφορετικά από αυτά που χρησιμοποιεί η ισραηλινή ΠΑ.
«Η διαφορά μεταξύ των δύο αεροπορικών δυνάμεων φαίνεται στον τρόπο εκπαίδευσης: τα μέλη του ΝΑΤΟ πετούν σε μεγάλο αριθμό σχηματισμών στον ουρανό, ενώ η IAF πετά σε μικρότερους σχηματισμούς των τεσσάρων αεροσκαφών», τόνισε ο Ισραηλινός ανώτερος αξιωματικός.
Μια άλλη διαφορά μεταξύ των αεροπορικών δυνάμεων υπάρχει στον τομέα της διαχείρισης της άσκησης.
Στην ισραηλινή ΠΑ, την άσκηση διαχειρίζεται ένας κεντρικός σταθμός ελέγχου. Στην Πολεμική Αεροπορία της Ελλάδας, επικεφαλής της άσκησης είναι ο διοικητής αποστολής.
Ενώ η αποστολή των ισραηλινών αεροσκαφών ήταν από την ίδια αεροπορική βάση.
«Είμαστε πολύ εστιασμένοι στην εκπαίδευσή μας», εξήγησε ο Ισραηλινός επικεφαλής του κλάδου Διεθνών Υποθέσεων της IAF.
«Εξετάζουμε όλες τις πιθανές λεπτομέρειες κάθε φορά που μία αποστολή τεσσάρων αεροσκαφών ξεκινάει μια αποστολή και πιστεύουμε ότι κάθε πιλότος μας θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο επαγγελματίας για να επιτύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα», ανέφερε ο ίδιος.
Η διαφορά μεταξύ των δύο αεροπορικών δυνάμεων είναι επίσης εμφανής σε ότι αφορά πολεμική αποστολή.
Οι αποστολές της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας επικεντρώνονται στην επιτυχία της αποστολής και μια αποστολή θεωρείται επιτυχής ακόμη και σε περίπτωση που χαθούν κάποια αεροσκάφη, ενώ η IAF θεωρεί ότι δεν πρέπει να υπάρξει κατάρριψη με κάθε κόστος.
«Έχουμε ένα σημαντικό στόχο και αυτός αφορά την επιστροφή καθενός από τα αεροσκάφη μας πίσω στην βάση με ασφάλεια», εξήγησε ο Ισραηλινός αξιωματικός.
Ο αριθμός των κοινών ασκήσεων της ισραηλινής και της ελληνικής πολεμικής αεροπορίας θα αλλάζει από έτος σε έτος.
Το 2019 η IAF πρόκειται να συμμετάσχει στη διεθνή άσκηση ΙΝΙΟΧΟΣ και στην Ελλάδα αναμένεται να πετάξει η 109η μοίρα που διαθέτει αεροσκάφη «Barak” (F-16 C / D).
Αυτό όμως που προσέλκυσε σαφέστατα τους Ισραηλινούς στην χώρα μας για ασκήσεις με την ΠΑ, ήταν σαφώς η φήμη που έχει αυτή στο ΝΑΤΟ και η τεράστια εμπειρία των Ελλήνων πιλότων σε αερομαχίες λόγω Τουρκίας.
Ενώ από την άλλη πλευρά οι Ισραηλινοί έχουν μεγάλη εμπειρία σε πολεμικές επιδρομές, όπως έδειξε και η Συρία. pentapostagma.gr