Η Αλβανία επέλεξε ένα σλόγκαν για την τουριστική της καμπάνια που πάγωσε τους αγγλόγλωσσους όλου του πλανήτη. Είναι δε τόσο τρομακτι...
Η Αλβανία επέλεξε ένα σλόγκαν για την τουριστική της καμπάνια που πάγωσε τους αγγλόγλωσσους όλου του πλανήτη.
Είναι δε τόσο τρομακτικό, που μεγάλες ιστοσελίδες παγκοσμίως «κράζουν» τη μικρή χώρα, κυρίως με σκωπτικά σχόλια, χαρακτηρίζοντας το σλόγκαν της ως ένα από τα χειρότερα διαφημιστικά τουριστικής εκστρατείας.
Ποιο είναι αυτό και γιατί έγινε τόσος χαμός;
Η Αλβανία τους… τρόμαξε όλους
Η φράση «be taken» θα ήθελε να έχει τη σημασία του «μαγευτείτε» ή «ενθουσιαστείτε» από την Αλβανία, εξηγεί η αυστραλιανή ιστοσελίδα News.
Ωστόσο, κάνει και τον συνειρμό του «απαχθείτε» από την Αλβανία. Να πέσετε, δηλαδή, θύμα απαγωγής.
Πώς προέκυψε αυτός ο συνειρμός στη δυτική κοινή γνώμη;
Από την ταινία «Taken» (2008) με πρωταγωνιστή τον Λίαμ Νίσον.
Στα ελληνικά έχει μεταφραστεί ως «Η αρπαγή».
Στην ταινία του 2008, ο Λίαμ Νίλσον υποδύεται έναν πρώην πράκτορα της CIA.
Η κόρη του Κιμ και η καλύτερή της φίλη Αμάντα, σύμφωνα με το σενάριο, ενώ βρίσκονται σε διακοπές στη Γαλλία πέφτουν θύματα απαγωγής από Αλβανούς σωματέμπορους.
Προσέξτε όμως εδώ τώρα μια λεπτομέρεια.
Αυτό δεν έγινε κατά λάθος. Από γκάφα δηλαδή των Αλβανών. Όχι, έγινε επίτηδες.
Γιατί η Αλβανία διαφημίζεται με ένα σλόγκαν που παραπέμπει σε… απαγωγή;
Όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα της εκστρατείας «Be Taken By Albania», στη λαϊκή κουλτούρα η Αλβανία απεικονίζεται ως ένα καταφύγιο συμμοριτών, εγκληματιών και γκάνγκστερ.
Αυτή η περιγραφή, συνεχίζει η αλβανική ιστοσελίδα, ίσως είναι καλή για ταινίες, όπως το «Taken», αλλά «είναι εντελώς αναληθής».
«Στην πραγματικότητα, η Αλβανία είναι ένας όμορφος και απίστευτα ασφαλής τόπος να επισκεφθείτε και να ζήσετε», λένε οι Αλβανοί.
Εν τω μεταξύ, αυτά που ισχυρίζονται στην ιστοσελίδα τους είναι και επικίνδυνα, αφού η ίδια τους η αντιπολίτευση καταγγέλλει ότι η χώρα έχει γίνει Κολομβία της Ευρώπης.
Δηλαδή, ενώ η Αλβανία είναι βουτηγμένη στο έγκλημα και στη διαφθορά, στα ναρκωτικά και στο σωματεμπόριο, αυτοί προσπαθούν να πείσουν αφελείς τουρίστες ότι είναι μια ασφαλής χώρα.
Σε κάθε περίπτωση, το διαφημιστικό σλόγκαν που επέλεξε η Αλβανία θεωρείται από τα χειρότερα στην ιστορία του τουρισμού.
Αναφερόμενη σε αυτό το θέμα η βρετανική Telegraph, παραθέτει και μια λίστα με τα καλύτερα τουριστικά σλόγκαν.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην πέμπτη θέση καλύτερου σλόγκαν παγκοσμίως, με το «All time classic».