Το Πάσχα απέχει... λίγες μέρες πια και όλοι αναρωτιούνται ήδη πόσο θα κοστίσει φέτος το πασχαλινό τραπέζι και τι διαφορές θα έχει σε σχέ...
Το Πάσχα απέχει... λίγες μέρες πια και όλοι αναρωτιούνται ήδη πόσο θα κοστίσει φέτος το πασχαλινό τραπέζι και τι διαφορές θα έχει σε σχέση με πέρυσι.
Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι διαμορφώνεται το κόστος για το πασχαλινό τραπέζι, σύμφωνα με τις μετρήσεις της ΕΣΕΕ που εκτιμά ότι η ραγδαία άνοδος της τιμής των οπωροκηπευτικών, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών των τελευταίων μηνών αντισταθμίστηκε από τις φθηνότερες, σε σχέση με πέρυσι, τιμές των κρεατικών για το Πάσχα.
Πάσχα – Τα στοιχεία για το πασχαλινό τραπέζι
Ειδικότερα, βάσει των δειγματοληπτικών ελέγχων που διενεργήθηκαν στην Κεντρική Αγορά Αθηνών (Βαρβάκειος), η υποχώρηση των τιμών του αρνιού και του κατσικιού (-3,2% και -6,0%), απορρόφησε την αύξηση της τιμής του κοτόπουλου (+9,0%), με αποτέλεσμα τη μεσοσταθμική υποχώρηση της τιμής των κρεατικών κατά 2,7%.
Στα οπωροκηπευτικά προϊόντα καταγράφεται μεσοσταθμική αύξηση περίπου 28% η οποία αποδίδεται στις, αντίξοες καιρικές συνθήκες. Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση κόστους για το καταναλωτικό κοινό παρατηρήθηκε στο λάχανο (+134,4%), στα ξερά κρεμμύδια (+93,3%) και στην πατάτα (+53,7%), ενώ τα φρούτα (μήλα & πορτοκάλια) κατέγραψαν μηδενικές ή οριακά χαμηλότερες μεταβολές.
Όσον αφορά στα προϊόντα super market που πλαισιώνουν το πασχαλινό τραπέζι, η μεσοσταθμική αύξηση οριοθετείται σε επίπεδα χαμηλότερα του 1,0% (+0,9%), με τις καταγραφείσες τάσεις να είναι μεικτές, χωρίς να σημειώνονται αξιόλογες ανοδικές ή πτωτικές μεταβολές
Σε δήλωσή του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας επισημαίνει ότι «η υποτονική μέχρι στιγμής ζήτηση για προϊόντα κρέατος έχει κρατήσει χαμηλά το επίπεδο των τιμών τους, τάση η οποία αναμένεται να διαφοροποιηθεί τόσο όσο πλησιάζουμε στο τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας όσο και εξαιτίας της καταβολής του Δώρου Πάσχα στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα. Προτεραιότητα του εμπορικού κόσμου, δεδομένης της περιορισμένης διάρκειας της εορταστικής πασχαλινής περιόδου αλλά και της δυσκολίας διάθεσης σημαντικού μέρους του εισοδήματός του καταναλωτικού κοινού στην πραγματική οικονομία, αποτελεί η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης των αναγκών των πελατών μας».