Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Επειτα από οκτώ χρόνια «ξανασφυρίζει» το τρένο σε Κιάτο - Αίγιο

Τον ήχο του τρένου να «σφυρίζει» θα ακούσουν για πρώτη φορά ύστερα από οκτώ χρόνια οι κάτοικοι της βόρειας Πελοποννήσου, από το Κιάτο μέχρι...


Τον ήχο του τρένου να «σφυρίζει» θα ακούσουν για πρώτη φορά ύστερα από οκτώ χρόνια οι κάτοικοι της βόρειας Πελοποννήσου, από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο. ΣΉΜΕΡΑ θα εκτελεστεί το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Κιάτου και Αιγίου, στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της επιδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Κιάτου - Ροδοδάφνης. Ακόμη και μετά την ολοκλήρωση των πρώτων δοκιμαστικών δρομολογίων, η πλήρης παράδοση του τμήματος προς εμπορική λειτουργία θα καθυστερήσει μερικούς μήνες, καθώς εκκρεμεί το σύστημα σηματοδότησης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το κατά τις πλημμύρες του περασμένου Νοεμβρίου καταστράφηκε το σύστημα σηματοδότησης και έτσι πρέπει να εγκατασταθεί εκ νέου.




Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί αύριο στις 11.30 π.μ. μεταξύ των Σ.Σ. Κιάτου και Αιγίου, με ενδιάμεσες στάσεις στους Σ.Σ. Ξυλοκάστρου και Ακράτας. Πρόκειται για τμήμα σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 70 χλμ., σε συνέχεια του λειτουργικού τμήματος Κορίνθου - Κιάτου, που περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη.




Η ΕΡΓΟΣΕ ολοκλήρωσε την κατασκευή της νέας σύγχρονης υποδομής, που περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ., 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 1,7 χλμ., 19 σιδηροδρομικές γέφυρες, 63 κάτω διαβάσεις και 10 άνω διαβάσεις και επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τρένου. Συγκεκριμένα, η ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύσσεται είναι 200 χλμ./ώρα στο τμήμα Κιάτο - Λυκοποριά και 150 χλμ./ώρα στο τμήμα Λυκοποριάς - Αίγιου. Εντούτοις, στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι η ανώτερη επιτρεπόμενη ταχύτητα κίνησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΟΣΕ, δεν ξεπερνά τα 180 χλμ./ώρα. Τα αποτελέσματα των δοκιμών θα κρίνουν τον βαθμό ασφάλειας και ετοιμότητας της γραμμής των συνολικά 70 χλμ. Στο μεταξύ, σε εκκρεμότητα είναι ακόμη τα πιστοποιητικά ασφαλείας για τις έξι σήραγγες του τμήματος.

Στις δοκιμές θα συμμετάσχουν η πυροσβεστική και η αστυνομία, όπως αντίστοιχα έγινε πρόσφατα και στις σήραγγες Καλλιδρόμου και Οθρυος.

Πριν από λίγες ημέρες εγκρίθηκε συμπληρωματική σύμβαση για τη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης, που θα ολοκληρώσει τις εργασίες, οι οποίες ξεκίνησαν το 2015. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα χρειαστούν περίπου 3-4 μήνες για να τελειώσουν όλα τα απαιτούμενα έργα. Η πλήρης λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης αποτελεί προϋπόθεση για την παράδοση σε εμπορική χρήση του τμήματος. Στη συνέχεια ο ΟΣΕ θα παραλάβει το έργο από την ΕΡΓΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αρχίσει τη δρομολόγηση τρένων, τα οποία θα φθάνουν μέχρι το Αίγιο, το οποίο θα μετατραπεί στον νέο τερματικό σιδηροδρομικό σταθμό. Οι έως τώρα εκτιμήσεις θέλουν την παράδοση να γίνεται, εκτός απροόπτου, εντός του θέρους.

Εκκρεμότητα, ωστόσο, παραμένει όσον αφορά το εάν τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενταχθούν στο υφιστάμενο πλέγμα προαστιακών δρομολογίων ή αν θα αποτελέσουν ένα νέο δρομολόγιο που θα ξεκινά από την Αθήνα και θα καταλήγει στο Αίγιο. Αλλωστε, η λειτουργία της νέας διπλής γραμμής θα είναι χωρίς ηλεκτροκίνηση, καθώς ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και θα απαιτηθούν 24 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης για την ολοκλήρωση και τη θέση σε λειτουργία.

Η δρομολόγηση τρένων στο νέο τμήμα θα οδηγήσει σε βελτίωση, αύξηση και διευκόλυνση των μετακινήσεων στη βόρεια Πελοπόννησο, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της, επισημαίνει η ΕΡΓΟΣΕ.