Από τη Δευτέρα (20/5) θα δρομολογηθεί το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο, που θα κάνει τη διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες...
Από τη Δευτέρα (20/5) θα δρομολογηθεί το νέο υπερσύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο, που θα κάνει τη διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε τέσσερις ώρες.
Εως τα τέλη του χρόνου, η διαδρομή θα καλύπτεται σε 3 ώρες και 15 λεπτά, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, που έδωσε το παρών στο πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του τρένου.
Πιο συγκεκριμένα, από τη Δευτέρα, το ταξίδι με τρένο από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα θα διαρκεί 3 ώρες και 57 λεπτά, με στάσεις στη Λάρισα και το Παλαιοφάρσαλο, ενώ η διαδρομή Αθήνα- Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται σε 4 ώρες και 10 λεπτά και το τρένο θα κάνει στάσεις στο Λιανοκλάδι και τη Λάρισα.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές των εισιτηρίων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ότι παραμένουν αμετάβλητες. Συγκεκριμένα για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση για την επιστροφή) και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ (με έκπτωση 20%).
Τα δρομολόγια του νέου τρένου
Το δρομολόγιο θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:
4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.Από Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:22 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:22, 12:22, 15:22 & 18:22.
Από Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, αναχωρεί στις 06:27 και μετά υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες, στις 09:15, 12:15, 15:15 & 18:15.
Επιπλέον, υπάρχει το βραδινό ζευγάρι δρομολογίων 600/601.
Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα-Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.
Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα-Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα διαρκεί 1 ώρα και 20 λεπτά.
Οι υπηρεσίες εντός του τρένου Intercity Express
Μεταξύ άλλων, το Intercity Express θα διαθέτει:
Υποστηρικτικό προσωπικό on board.
WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).
Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου.
Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.
Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης.
Νέοι σταθμοί του προαστιακού
Στο μεταξύ, ο Χρήστος Σπίρζης ανακοίνωσε και την κατασκευή δύο νέων σταθμών του προαστιακού. Οι σταθμοί θα γίνουν στον Γέρακα, όπου θα σταματά και το Μετρό, και στο Κρυονέρι. Οι δύο σταθμοί θα είναι έτοιμοι περίπου σε δύο χρόνια.
Ανακοίνωσε επίσης την ανάταξη της υφιστάμενης γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Οινόη, την υπογειοποίηση της διάβασης στον Άγιο Στέφανο καθώς και πολλά άλλα έργα βελτίωσης της γραμμής και της σηματοδότησης που θα συμβάλουν ώστε το γρήγορο τρένο να καλύπτει, προς το τέλος του χρόνου, τη διαδρομή σε 3 ώρες και ένα τέταρτο αναπτύσσοντας πρωτοφανείς ταχύτητες για τα ελληνικά δεδομένα.