Με την πλάτη στον τοίχο βρίσκεται και πάλι η Boeing μετά την αποκάλυψη ότι από τον Μάιο του 2017 γνώριζε για το ελαττωματικό λογισμικό σ...
Με την πλάτη στον τοίχο βρίσκεται και πάλι η Boeing μετά την αποκάλυψη ότι από τον Μάιο του 2017 γνώριζε για το ελαττωματικό λογισμικό στα μοντέλα 737 Max -δηλαδή πολύ πριν την αεροπορική τραγωδία της Lion Air στην Ινδονησία τον περασμένο Οκτώβριο- και δεν έκανε τίποτε.
Ο αμερικανικός όμιλος κατασκευής αεροσκαφών παραδέχθηκε χθες ότι λίγους μήνες μετά την έναρξη των παραδόσεων των 737 Max είχε διαπιστώσει ότι δυσλειτουργούσε ένα προειδοποιητικό σύστημα στα κόκπιτ.
Στην ανακοίνωση της Boeing αναφέρεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο έγινε και νέα έρευνα, η οποία επίσης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα δεν συνιστούσε απειλή για την ασφάλεια των 737 Max. Ο αμερικανικός όμιλος, σύμφωνα με κυβερνήτες και αεροπορικές εταιρείες, δεν ενημέρωσε για το πρόβλημα στο σύστημα ασφαλείας που προειδοποιεί τους πιλότους για δυσλειτουργίες παρά μόνον μετά την πρώτη συντριβή τέτοιου μοντέλο στην Ινδονησία το 2018 (λίγους μήνες αργότερα ακολούθησε η τραγωδία στην Αιθιοπία).
Το σύστημα AOA (“Angle Of Attack”) ενημερώνει τους πιλότους όταν ένας αισθητήρας μεταδίδει εσφαλμένα στοιχεία, όπως συνέβη στις τραγωδίες στην Ινδονησία και . Και στις δύο περιπτώσεις σύμφωνα με τα προκαταρκτικά πορίσματα οι υποψίες στρέφονται σε εσφαλμένη μετάδοση στοιχείων από αισθητήρες. Το σύστημα λειτουργούσε σε προηγούμενα μοντέλα 737 αλλά τέθηκε εκτός λειτουργίας στα 737 Max. Όπως είπε η Boeing τα αεροσκάφη μπορούσαν να πετάξουν με ασφάλεια και χωρίς το εν λόγω σύστημα, που όμως θα τεθεί ξανά σε λειτουργία μετά την αναβάθμισή του στα 737 Max προτού ξαναπετάξουν.