Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

OH-58D Kiowa Warrior σε ρόλους αέρος-αέρος, μια ικανή απάντηση στα τουρκικά Τ129 ATAK;

Έχει γίνει αντιληπτό πως τα -σχετικά- πολυάριθμα Kiowa θα καλύψουν τις δραστικές ανάγκες του ΓΕΕΘΑ για μια ικανή δύναμη εφεδρείας, πο...



Έχει γίνει αντιληπτό πως τα -σχετικά- πολυάριθμα Kiowa θα καλύψουν τις δραστικές ανάγκες του ΓΕΕΘΑ για μια ικανή δύναμη εφεδρείας, που θα καλύψουν πιθανά κενά στο ελληνικό μέτωπο. Άλλωστε τα επιθετικά ελικόπτερα αυτή ακριβώς την αποστολή είχαν και θα έχουν, την άμεση πλήρωση κενών και ρηγμάτων στην ελληνική άμυνα, μέχρι να καταφτάσουν οι τεθωρακισμένες και μηχανοκίνητες εφεδρείες.




Κάτι που δεν έχει ληφθεί όμως υπόψη είναι η ικανότητα του νέου αποκτήματος της Αεροπορίας Στρατού στον αντι-αεροπορικό αγώνα. Οι ελληνικές αεροκίνητες εφεδρείες, τα AH-64A/D και OH-58D που θα φτάσουν στην κρίσιμη περιοχή, του ρήγματος στην ελληνική άμυνα, θα πρέπει προφανώς να αντιμετωπίσουν την τουρκική αεράμυνα. Τα τουρκικά αντιαεροπορικά συστήματα θα παρέχουν ικανή Α/Α κάλυψη στους τουρκικούς μηχανοκίνητους σχηματισμούς, και θα προσπαθούν να κρατήσουν μακρυά τα ελληνικά F-16 και τα επιθετικά ελικόπτερα της ΑΣ.

Το θέμα είναι πως ο τρόπος δράσης των Apache και των Kiowa σχεδιάστηκαν πριν πολλά χρόνια να κάνουν ακριβώς αυτό. Να αντιμετωπίζουν τις σοβιετικές τεθωρακισμένες μεραρχίες, που θα ριχνόντουσαν σε ρήγματα του Μετώπου της Δυτικής Ευρώπης. Όταν λοιπόν ένα δίδυμο έχει δημιουργηθεί για να αντιμετωπίζει το πλέγμα της κινητής σοβιετικής αεράμυνας, μάλλον έχει πολύ καλές δυνατότητες να αντιμετωπίσει, ή μάλλον να αντέξει την τουρκική κινητή αεράμυνα.

Αυτός είναι ο λόγος που τα τουρκικά επιτελεία θα προσπαθήσουν να βρουν κι άλλες λύσεις για την αντιμετώπιση των ελληνικών ελικοπτέρων. Μια λύση θα ήταν η συνεχής περιπολία τουρκικών F-16 πάνω από την περιοχή των επιχειρήσεων, και η κατάρριψή τους με συνδυασμό ΑΙΜ-9Χ/ΑΙΜ-120. Αυτό όμως σημαίνει πως η τουρκική αεροπορία θα έχει επιτύχει απόλυτη αεροπορική υπεροχή, πράγμα από δύσκολο ως αδύνατο, ή πως τα τουρκικά F-16 θα υποστούν απώλειες από ελληνικούς ΑΙΜ-120 (των ελληνικών F-16 που με την σειρά τους θα κάνουν ακριβώς το ίδιο).

Μια ακόμη καλύτερη λύση για τα τουρκικά επιτελεία θα ήταν η ανάθεση αποστολής εναέριας προστασίας (επιθετικής αναγνώρισης) στα Τ129 ΑΤΑΚ. Τα τελευταία είναι ικανότατα επιθετικά ελικόπτερα, και με συνδυασμό UMTAS, UMTAS-L και ρουκετών CIRIT θα μπορούσαν να είναι θανατηφόρα για τα ελληνικά ελικόπτερα. Τα τελευταία θα μπορούσαν να αντιδράσουν με Hellfire, αλλά η δυνατότητα Fire And Forget του UMTAS αλλά και η απόλυτη αριθμητική υπεροχή των τουρκικών ελικοπτέρων θα έκαναν την “δουλειά” των ελληνικών μια επικίνδυνη αποστολή.




Μια δυνατότητα που δεν έχουμε τονίσει επαρκώς είναι η δυνατότητά του να φέρει πυραύλους αέρος-αέρος ΑΙΜ-92 Stinger. Ο τελευταίος δεν διαφέρει σημαντικά από τον εδάφους-αέρος FIM-92, αλλά δεν είναι ίδιος. Το θέμα μας είναι πως τα αμερικανικά OH-58D μπορούν να φέρουν Stinger (προφανώς και τα ελληνικά). Κάπου εκεί μπορούν να εμπλακούν εκ νέου τα ελληνικά OH-58D Kiowa Warrior.

Αριθμός ελικοπτέρων του τύπου, μπορούν να συνοδεύουν τα ελληνικά ΑΗ-64/ΟΗ-58D και να προσφέρουν αντιελικοπτερική (και αντιαεροπορική) κάλυψη, βάλλοντας θανατηφόρους Stinger εναντίον χαμηλά ιπτάμενων ελικοπτέρων και αεροσκαφών. Ταυτόχρονα μπορούν να κάνουν χρήση του πολυβόλου των ’50. Η χρήση ελικοπτέρων ΟΗ-58D οπλισμένων με αντιαεροπορικά όπλα μπορεί να αλλάξει την εικόνα των επιχειρήσεων.

Παρά το μικρό του μέγεθος, και παρά το γεγονός ότι δεν “γεμίζει το μάτι” όπως τα ΑΗ-64, το ΟΗ-58D είναι ένα ικανότατο εξοπλισμένο ελικόπτερο, με πολλές δυνατότητες.

Άλλωστε τα ελληνικά Kiowa αναμένεται να φέρουν ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας που θα περιλαμβάνει:

  • RWR (Radar Warning Receiver) APR-39(V)1 ή APR-39A(V)1
  • RWR APR-44(V)3 για κάλυψη ραντάρ συνεχούς κύματος
  • Παρεμβολέα IR AN/ALQ-144
  • Δέκτη LDS (Laser Detection Set) AN/AVR-2A
  • Συσκευή προειδοποίησης επερχόμενου βλήματος CMWS AN/AAR-57
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ