Σε μία σημαντική αποκάλυψη προχώρησε με ρεπορτάζ της η εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ σχετικά με τον τρόπο που κατέφερε η στενή συνεργάτιδα του ...
Σε μία σημαντική αποκάλυψη προχώρησε με ρεπορτάζ της η εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ σχετικά με τον τρόπο που κατέφερε η στενή συνεργάτιδα του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, Κατερίνα Παναγοπούλου, να νομιμοποιήσει τα αυθαίρετα κτίσματα και τις πισίνες στις δύο βίλες της στο Μεγάλο Καβούρι της Αττικής.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η κυβέρνηση μέσω της αποκεντρωμένης διοίκησης που υπάγεται στο υπουργείο Εσωτερικών, προχώρησε στην επαναχάραξη του αιγιαλούμετά από αίτηση που είχαν καταθέσει δύο εταιρείες του εκλιπόντος σήμερα εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλου.
Το αίτημα αφορούσε τη μετακίνηση της γραμμής του αιγιαλού στο Μεγάλο Καβούρι προς τη θάλασσα προκειμένου να μην υπάρξουν προβλήματα στα δύο κτίσματα αφού βάσει του νόμου η απόσταση θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη των 50 μέτρων από τον αιγιαλό και την παραλία.
Το αίτημα δεν είχε γίνει αποδεκτό το 2014 όταν αρχικά κατατέθηκε. Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε προχωρήσει δηλαδή στην επαναχάραξη της γραμμής του αιγιαλού.
Τον Σεπτέμβριο του 2017, σύμφωνα πάντα με το «Πρώτο Θέμα», υπήρξε συμπληρωματική αίτηση που έγινε αποδεκτή με αποτέλεσμα να μετακινηθεί η γραμμή προς τη θάλασσα…
Ο επανακαθορισμός του αιγιαλού αφορούσε μερικές δεκάδες μέτρα σε μήκος, όσο και η πρόσοψη δύο οικοπέδων με βίλες και πισίνες, και μετατόπισε ουσιαστικά την οριογραμμή σχεδόν μέσα στη θάλασσα.
Αναλυτικά το χρονικό της αποκλειστικής τακτοποίησης όπως το περιγράφει η εφημερίδα έχει ως εξής:
«1) Στις 16/6/2014 οι εταιρείες ΑΠΡΙΛΙΑ και ΕΤΕΡΑ του Περικλή Παναγόπουλουέκαναν αίτηση για επανακαθορισμό των οριογραμμών αιγιαλού στη θέση Μεγάλο Καβούρι του Δήμου Βουλιαγμένης. Επειδή οι αιτήσεις αυτές δεν έτυχαν ευνοϊκής μεταχείρισης από την τότε κυβέρνηση των… ελίτ, δηλαδή των Σαμαροβενιζέλων, την 1η Σεπτεμβρίου του 2017 κατατέθηκε συμπληρωματική αίτηση προκειμένου να επιληφθεί του θέματος n… πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ!
3) Η γραμμή του αιγιαλού του 1923 μπορεί να μετακινηθεί προς τη στεριά λόγω φυσικών προσχώσεων ή τεχνικών έργων, που όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υφίσταται γιατί η περιοχή είναι βραχώδης και η στεριά κατά πολλά μέτρα ψηλότερα από την επιφάνεια της θάλασσας.
Ακόμα όμως και αν συνέτρεχαν οι λόγοι που ορίζει ο νόμος, σε αυτή την περίπτωση η Ζώνη γης μεταξύ του παλιού και του νέου γιαλού θα αποτελούσε ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και θα καταγραφόταν ως δημόσιο κτήμα (v.2971/2001). Η γραμμή του αιγιαλού επιτρέπεται να επανακαθοριστεί σε περίπτωση εσφαλμένου καθορισμού της (v.2971/2001).
Αν όμως ο αιγιαλός μετακινηθεί προς τη θάλασσα, τότε η Ζώνη μεταξύ της παλιάς και της νέας γραμμής αποτελεί ιδιοκτησία του ιδιώτη και όχι του Ελληνικού Δημοσίου, όπως και έγινε με την εν λόγω περίπτωση Παναγόπουλου. Αυτό ιστορικά δεν έχει συμβεί ποτέ, πόσο μάλλον σε περιοχές όπως η Βουλιαγμένη, και ειδικότερα όταν η παλιά γραμμή ήταν κοντά στη θάλασσα και η νέα σχεδόν μέσα στη θάλασσα.
4) Αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται εντός του αιγιαλού απαγορεύεται να νομιμοποιηθούν με οιονδήποτε νόμο περί αυθαιρέτων. Στις συγκεκριμένες δύο ιδιοκτησίες Παναγοπούλου υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές εντός του παλιού αιγιαλού όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες.
5) Αν δεν μπορούσαν να νομιμοποιηθούν, τότε δεν μπορούσαν και να μεταβιβαστούν οι δύο αυτές βίλες και επομένως θα έχαναν την πραγματική τους αξία.
6) Μετά τον φωτογραφικό επανακαθορισμό του αιγιαλού που έγινε μπροστά και αποκλειστικά στα δύο συγκεκριμένα οικόπεδα, ο ιδιοκτήτης τους μπορεί να νομιμοποιήσει τα αυθαίρετα και τα ακίνητα να αυξήσουν την αξία τους. Αρκεί να αναφερθεί πως η εμπορική αξία στην περιοχή είναι πάνω από 20.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.
7) Η ρύθμιση αυτή, σύμφωνα με εκτιμήσεις μεσιτών, αποτιμάται σε τουλάχιστον 4.000.000 ευρώ, καθώς δίνεται η δυνατότητα νομιμοποίησης για περισσότερα από 200 τ.μ που είναι οι αυθαίρετες κατασκευές στα δύο αυτά οικόπεδα.
8) Και φυσικά αν η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και η κυβέρνηση είχαν χρόνο και διάθεση να ασχοληθούν με παρόμοιες καταστάσεις όπως στο Μάτι για παράδειγμα, τότε θα μπορούσαν να λύσουν ζητήματα εξόδων προς την παραλία και ενδεχομένως να μη θρηνούσαμε τόσα θύματα».
Τα «ΝΕΑ» αποκαλύπτουν τον περασμένο Σεπτέμβριο τις μυστικές διακοπές του πρωθυπουργού, όμως, πριν από τις ευρωεκλογές βγαίνουν στο φως οι φωτογραφίες από τις οικογενειακές διακοπές στο πλοίο της στενής συνεργάτιδας του πρωθυπουργού.
Προκαλείται σάλος, όμως, ο Αλέξης Τσίπρας απτόητος δικαιολογεί τις μυστικές διακοπές που ποτέ δεν έχει δηλώσει, ως απλά μια παραχώρηση της κ. Παναγοπούλου.
Η δε συνεργάτης του επιβεβαιώνει τις διακοπές λέγοντας ότι ο πρωθυπουργός ήταν κουρασμένος.
«Ως συνεργάτης του είχα τη χαρά να οικοδομήσω σχέση φιλίας και εκτίμησης μαζί του, που μου επέτρεψε να τον καλέσω σε φιλοξενία, τόσο τον ίδιο και την οικογένειά του όσο και άλλους συνεργάτες του, σε κάποιες από τις λιγοστές στιγμές ανάπαυλας που το πρόγραμμα του θα το επέτρεπε.
Δυστυχώς αυτά τα τρία χρόνια δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί, παρά μόνο μια φορά, σε μια πολύ περιορισμένη στιγμή θερινής ανάπαυλας, στο σκάφος που ανήκε στον θανόντα σύζυγό μου, Περικλή Παναγόπουλο.
Δεν μπορούσα να φανταστώ πως μία απλή ανθρώπινη πράξη φιλοξενίας θα έφθανε στο σημείο μιας τόσο θλιβερής πολιτικής εκμετάλλευσης».
Ομως, το ερώτημα παραμένει: Γιατί ο κ. Τσίπρας δεν δήλωσε που έκανε διακοπές και μάλιστα λίγες εβδομάδες μετά την τραγωδία στο Μάτι; Και πόσο κοστίζει το «δωράκι» αυτό της κ. Παναγοπούλου;
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως είχε αποκαλύψει στα «ΝΕΑ» ο Γ. Παπαχρήστος, είχε προσπαθήσει να κάνει την κ. Παναγοπούλου «Αθάνατη» στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, κάτι που δεν έγινε ποτέ, έμεινε όμως η προσπάθεια, ίσως ως μιας ανταπόδοση για τις υπηρεσίες της.
Η αποκάλυψη της επαναχάραξης του αιγιαλού μπροστά από το σπίτι της κ. Παναγοπούλου, βάζει πλέον σε νέες βάσεις της σχέσης τη συζύγου του εκλιπόντως εφοπλιστή Π. Παναγόπουλου, με τον Ελληνα πρωθυπουργό.