Κατατίθεται στις 28 Αυγούστου στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση για τα διπλώματα οδήγησης. Μειώνεται το κόστος των ιατρικών εξετάσεων για τ...
Κατατίθεται στις 28 Αυγούστου στη Βουλή η νομοθετική ρύθμιση για τα διπλώματα οδήγησης. Μειώνεται το κόστος των ιατρικών εξετάσεων για τους ηλικιωμένους και παραμένει η αύξηση των παραβόλων για τους νέους υποψήφιους οδηγούς
Με την ίδια ρύθμιση επανέρχεται το παλαιό σύστημα εξέτασης και απόκτησης άδειας οδήγησης για χρονικό διάστημα τουλάχιστον εννέα μηνών. Ωστόσο παρά το γεγονός ότι πλέον θα ορίζεται ότι οι εκπαιδευτές οδήγησης θα βρίσκονται εντός του οχήματος κατά τη διάρκεια της εξέτασης, δε θα μειωθεί τελικά το ύψος των παραβόλων από τα 15 στα 10 ευρώ για τους υποψηφίους νέους οδηγούς καθώς η σχετική πρόταση του υπουργείου δεν έγινε αποδεκτή από το υπουργείο Οικονομικών. Υπενθυμίζεται ότι τα παράβολά είχαν αυξηθεί με τον υπό αναστολή νόμο κατά 50% προκειμένου τμήμα τους να καλύπτει την ασφάλιση των εξεταζομένων, οι οποίοι θα εξετάζονταν χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή στο όχημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα ρύθμιση θα καταργεί τα άρθρα 1-10 του νόμου 4599/2019 με στόχο να ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για περίπου 105.000 υποψηφίους οδηγούς, οι οποίοι βρίσκονται σε αναμονή από τον περασμένο Οκτώβριο. Κι αυτό επειδή, όπως έχει υπογραμμίσει σε δηλώσεις του και ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης ο νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν σε πολλά σημεία ανεφάρμοστος καθώς και οι υπηρεσίες του υπουργείου εμφανίζονται ανέτοιμες να τον υποστηρίξουν.
Με τη ρύθμιση που θα κατατεθεί θα καταργείται και η επανεξέταση των ηλικιωμένων οδηγών άνω των 74 ετών στην πορεία καθώς για την ανανέωση της άδειας οδήγησής τους θα αρκούν οι ιατρικές εξετάσεις, ο αριθμός των οποίων ενδέχεται να αυξηθεί. Μετά την πάροδο του μεταβατικού χρονικού διαστήματος των εννέα μηνών, το υπουργείο θα παρουσιάσει νέα νομοθετική ρύθμιση αφού ολοκληρώσει την εξέταση άρθρο άρθρο του ισχύοντος νόμου.
Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει προ μηνός στο «Έθνος» ο κ. Κεφαλογιάννης, η αναστολή του νόμου θα επανατοποθετήσει τους εκπαιδευτές εντός της καμπίνας του οχήματος εξέτασης, ενώ θα προβλέπεται η παρουσία των εκπαιδευτών ειδικά για το διάστημα μέχρι τη δημιουργία ειδικών πιστών ή ελεγχόμενων και αποκλεισμένων από την Τροχαία περιοχών διενέργειας πρακτικών εξετάσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο αναμένεται να διατηρήσει τη ρύθμιση για ύπαρξη κάμερας στα οχήματα διενέργειας εξετάσεων, αλλά κατά πάσα πιθανότητα χωρίς την πρόβλεψη για μετάδοση της εξέτασης σε πραγματικό χρόνο.