autoagoraΤο να κρατάς το τιμόνι με τον δικό σου ιδιαίτερο τρόπο μπορεί να μη σου βγει σε καλό. Πώς να το κρατάς σωστά και γιατί. Ο τρ...
autoagoraΤο να κρατάς το τιμόνι με τον δικό σου ιδιαίτερο τρόπο μπορεί να μη σου βγει σε καλό. Πώς να το κρατάς σωστά και γιατί.
Ο τρόπος που καθόμαστε στο αυτοκίνητο είναι μια περίπτωση συνήθειας που δεν αλλάζει εύκολα. Δεν καταλαβαίνουμε ότι κάνουμε κάτι λάθος μέχρι, μετά από χρόνια επανάληψης, είτε το σώμα να αρχίσει να διαμαρτύρεται είτε οι υπόλοιποι οδηγοί γύρω μας, οι οποίοι βλέπουν το λάθος χειρισμό που κάνουμε στο όχημα. Η αλήθεια είναι ότι η εκπαίδευσή μας γύρω από το πώς καθόμαστε εμπρός από το τιμόνι είναι μηδενική. Κι αν βρέθηκε κάποιος φωτισμένος δάσκαλος να μας πει ένα-δυο πραγματάκια για το πώς θα βάλουμε τα χέρια μας πάνω στο βολάν, οι πιθανότητες να το θυμόμαστε και να το τηρούμε είναι επίσης πολύ περιορισμένες. Ας δούμε ορισμένα βασικά στοιχεία μόνοι μας λοιπόν.
Κλειδώστε το ρολόι στις 9 και 15!
Θυμάστε ότι ρυθμίζουμε τη θέση των χεριών σα να είναι το τιμόνι το καντράν ενός ρολογιού; 9 και τέταρτο λοιπόν. Αυτή είναι η ιδανική θέση και αν δε μπορούμε εμείς να σας πείσουμε τότε δεν έχετε παρά να δείτε πώς κρατάνε το τιμόνι οι οδηγοί αγώνων και ειδικά των Ράλλυ. Αυτό δεν εξασφαλίζει μόνο καλό και όσο το δυνατόν πιο άμεσο έλεγχο του οχήματος αλλά και ξεκούραστη θέση. Αυτή η τοποθέτηση των χεριών χαλαρώνει τους ώμους και εξασφαλίζει πολύ πιο ξεκούραστη θέση από ότι αν κρατάμε το τιμόνι από ψηλά στο κέντρο, με ένα ή δύο χέρια.
Η ξεκούραστη θέση, είναι θέμα γωνίας
Μία γωνία λίγο πάνω από 90 μοίρες στους αγκώνες και αντίστοιχα μια γωνία 100-110 μοιρών στη μέση και την πλάτη θεωρούνται ότι μπορούν να βοηθήσουν στη διαμόρφωση μιας σωστής θέσης οδήγησης. Ρυθμίζουμε λοιπόν τιμόνι και έδρα με τέτοιο τρόπο ώστε ούτε τα χέρια μας να τεντώνονται πολύ για να φτάσουν το τιμόνι ούτε και τα πόδια μας, τα οποία πρέπει να μπορούν να πατήσουν μέχρι το τέρμα και τα τρία πεντάλ χωρίς να τεντώνουν πολύ αλλά μόνο να δημιουργείται μια μικρή γωνία στο γόνατο. Σε ό,τι αφορά τα χέρια μπορείτε να ελέγξετε τη θέση ως εξής: επιχειρώντας να στρίψετε το τιμόνι, οι ωμοπλάτες θα πρέπει να μην ανασηκώνονται, ή έστω όχι πολύ, από την πλάτη του καθίσματος. Το δε προσκέφαλο πρέπει να καλύπτει καλά το κεφάλι: μία επιλογή είναι το άνω μέρος της κεφαλής μας να έρχεται στην ίδια ευθεία με το άνω μέρος του προσκέφαλου.
Η οδήγηση δεν θα πρέπει να πιέζει κανένα μέρος του σώματος
Μια ένδειξη ότι κάτι μπορεί να μην έχουμε ρυθμίσει σωστά σε ό,τι αφορά τη θέση οδήγησης είναι όταν ένα μέρος του σώματός μας νιώθει να του ασκείται σχετικά αυξημένη πίεση. Το πίσω μέρος του γονάτου μας δεν πρέπει να νιώθει ότι πιέζετε πολύ. Χαμηλώστε λίγο την έδρα να έρθει ο μηρός σε μια πιο ίσια θέση για να λυθεί το θέμα. Αντίστοιχα η μέση και η πλάτη: αν πιέζονται πολύ πρέπει να ανοίξει λίγο η γωνία του καθίσματος ή να έρθει όλο το κάθισμα λίγο πιο πίσω. Αν υπάρχει στο κάθισμά μας η δυνατότητα οσφυϊκής στήριξης θα πρέπει να παρέχει ακριβώς αυτό: «στήριξη». Όχι να πιέζει υπερβολικά.