Κινητό και τιμόνι, παραβίαση του κόκκινου φαναριού, παραβίαση stop και διάφορα άλλα παραβάσεις του ΚΟΚ από τους οδηγούς στους δρόμους φέ...
Κινητό και τιμόνι, παραβίαση του κόκκινου φαναριού, παραβίαση stop και διάφορα άλλα παραβάσεις του ΚΟΚ από τους οδηγούς στους δρόμους φέρνουν πρόστιμα και βαθμούς ποινής στο point system, ή αλλιώς Σ.Ε.Σ.Ο. (Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών).
Το 2007 καθιερώθηκε το Σ.Ε.Σ.Ο. ή point system προκειμένου να ελέγχεται η οδική συμπεριφορά όσων κατέχουν άδεια οδήγησης για όλες τις κατηγορίες. Ετσι οι οδηγοί από τη στιγμή που δώσουν εξετάσεις και πάρουν το δίπλωμα οδήγησης εντάσσεται στο Σ.Ε.Σ.Ο. με 0 βαθμούς στο μητρώο τους.
Τι ισχύει με το point system
Στη συνέχεια και εφόσον οι οδηγοί παραβιάσουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και προφανώς τους πιάσει η Τροχαία, τότε στο μητρώο τους καταχωρείται η παράβαση, αλλά και οι βαθμοί που αντιστοιχούν σε κάθε παράβαση. Εάν ο οδηγός συμπληρώσει 15 βαθμούς ποινής, στέλνεται ειδοποίηση. Εάν ο οδηγός συμπληρώσει 25 βαθμούς ποινής, του αφαιρείται η άδεια οδήγησης.
Σημειώνεται πάντως ότι οι βαθμοί ποινής διαγράφονται 4 χρόνια μετά την ημερομηνία που διαπράχθηκε η κάθε παράβαση και 2 χρόνια μετά αν η παράβαση είχε διαπραχθεί από οδηγό που οδηγούσε όχημα δημόσιας χρήσης. Ωστόσο όσοι έχουν δίπλωμα λιγότερο από 3 χρόνια, έχουν προσαύξηση 3 πόντους στους βαθμούς ποινής της κάθε παράβασης.
Πότε ξαναδίνει ο οδηγός εξετάσεις
Αν σε κάποιο οδηγό αφαιρεθεί το δίπλωμα οδήγησης λόγω point system για να το αποκτήσει ξανά θα πρέπει να παρακολουθήσει το 50% των υποχρεωτικών μαθημάτων και να ξαναπεράσει από θεωρητική (σήματα), αλλά και πρακτική εξέταση (πορεία στο δρόμο). Δικαίωμα επανεξέτασης έχει κάποιος μετά την παρέλευση 6 μηνών από την ημερομηνία αφαίρεσης της άδειας οδήγησης.
Ενδεικτικές παραβάσεις και το point system
Ακολουθούν παραβάσεις στις οποίες αν υποπέσουν οι οδηγοί θα έχουν ποινές στο point system.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ