Οι καταναλωτές εμφανίζονται «συγκρατημένοι» στις αγορές τους στην Black Friday. Για πρώτη φορά δεν έχουμ «ουρές» έξω από τα καταστήματα. Ο ...
Οι καταναλωτές εμφανίζονται «συγκρατημένοι» στις αγορές τους στην Black Friday. Για πρώτη φορά δεν έχουμ «ουρές» έξω από τα καταστήματα. Ο τζίρος θα αργήσει πολύ να πιάσει τα 75 δισ. ευρώ, που ξόδευαν οι Έλληνες προ κρίσης.
Αν και η κίνηση στην αγορά είναι αυξημένη σε σχέση με μία συνηθισμένη Παρασκευή, όμως, οι καταναλωτές εμφανίζονται «συγκρατημένοι» στις αγορές τους. Έτσι, από το 2016, που η Black Friday συστήθηκε στην ελληνική αγορά, για πρώτη φορά δεν είχαμε «ουρές» έξω από τα καταστήματα. Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές, εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους, επειδή δεν δικαιώθηκαν οι καταναλωτικές τους προσδοκίες.
Κάποιοι δεν κατάφεραν να βρουν την «προσφορά» που είχαν εντοπίσει στις προωθητικές ενέργειες των εταιρειών, ακούγοντας από τον πωλητή να τους λέει ότι «δυστυχώς το προϊόν τελείωσε», ενώ για αρκετούς, οι προσδοκίες τους για το ύψος των εκπτώσεων στα προϊόντα που σκόπευαν να αγοράσουν, τελικά δεν δικαιώθηκαν. Εξάλλου, αν και αποτελεί ημέρα μισθοδοσίας για τους περισσότερους, όμως η σημερινή, τελευταία εργάσιμη του Νοεμβρίου, αποτελεί επίσης ημέρα αυξημένων υποχρεώσεων, αφού οι Έλληνες φορολογούμενοι θα πρέπει να καταβάλουν την τελευταία δόση προς την Εφορία και να αποπληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ. Έτσι, ναι μεν, μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών, επισκέπτεται τα καταστήματα, στο τέλος όμως της ημέρας, πολλοί απ’ αυτούς διστάζουν να κάνουν τις αγορές τους.
Περισσότερο ευνοημένες, μέχρι αυτή τη στιγμή, αποδεικνύονται οι αλυσίδες ηλεκτρονικών, με το αγοραστικό ενδιαφέρον να επικεντρώνεται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, αλλά και οικιακές συσκευές. Εκεί, εξάλλου, υπάρχει περιθώριο για μεγαλύτερες εκπτώσεις, αφού τα «μοντέλα» αλλάζουν πολύ γρήγορα. Κίνηση υπάρχει και στα καταστήματα με είδη ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών και είδη για το σπίτι, όμως σε αυτές τις κατηγορίες, η αγοραστική δύναμη είναι μικρότερη των προσδοκιών.