Αισιόδοξος για την απόκτηση 20 αεροσκαφών F-35 Lightning II μέσα στην επόμενη δεκαετία, εμφανίστηκε ο αντιπρόεδρος της κατασκευαστικής ε...
Αισιόδοξος για την απόκτηση 20 αεροσκαφών F-35 Lightning II μέσα στην επόμενη δεκαετία, εμφανίστηκε ο αντιπρόεδρος της κατασκευαστικής εταιρείας Lockheed Martin, κος Ντένης Πλέσσας ενημερώνοντας τους αμυντικούς συντάκτες κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ετήσιας εκδήλωσης που παραθέτει η εταιρεία.
Βέβαια επόμενη δεκαετία σημαίνει και... 2023 και 2029, οπότε είναι αρκετά "ομιχλώδες" το τοπίο αναφορικά με το "πότε", γιατί αυτός είναι πλέον ο κρίσιμος παράγοντας.
Ο αριθμός 20, είναι ενδεικτικός ανέφερε ο κος Πλέσσας και μπορεί να πλησιάσει ακόμα και τα 30 μαχητικά, αριθμός ικανοποιητικός να συνεπιχειρεί με τα αναβαθμισμένα F-16, αλλά όχι ικανοποιητικός για τις συνολικές ανάγκες της ΠΑ την επόμενη δεκαετία.
Η εταιρία, διευκρίνισε ο κ. Πλέσσας, προγραμματίζει τη γραμμή παραγωγής σε βάθος δεκαετίας, οπότε με βάση την Επιστολή Παροχής Πληροφοριών για τη διαθεσιμότητα και την τιμή του μαχητικού LoI (Letter of Information) που έχει έχει ήδη αποστείλει το ΥΠΕΘΑ διατυπώνοντας το -καταρχήν- ενδιαφέρον του, ενέταξε τη χώρα στον προγραμματισμό αυτό, ώστε εάν και εφόσον αποφασισθεί, οι χρόνοι παράδοσης να σμικρυνθούν μεν, αλλά κατά το... δυνατόν.
Για το ίδιο θέμα, ο εκπρόσωπος της Lockheed Martin (LM) δεν εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για τη δυνατότητα απόσπασης ΕΒΕ (Επιστρεφόμενου Βιομηχανικού Έργου) , καθώς οι βασικοί εταίροι του προγράμματος έχουν ήδη αποσπάσει τη «μερίδα του λέοντος».
Ωστόσο και ενόψει της πιθανής αποπομπής της Τουρκίας από το πρόγραμμα, αυτό θα μπορούσε να συνεπάγεται με ανάληψη ΕΒΕ που προς το παρόν έχουν ακόμα οι τουρκικές εταιρίες, αλλά αυτό θα κριθεί, τόσο από τον χρόνο της ελληνικής παραγγελίας όσο και από τη διαπραγματευτική δεινότητα της ελληνικής πλευράς…
Η ενημέρωση επεκτάθηκε και στην πορεία του προγράμματος των 84 μαχητικών αεροσκαφών F-16 στη διαμόρφωση F-16V (Viper).
Η εξέλιξη του προγράμματος αυτού, όμως συνδέεται με την κατάσταση στην ΕΑΒ, λόγω προβλημάτων υποδομών.
Ο Ντένης Πλέσσας ενημέρωσε, ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες από έμπειρους εργολήπτες για την αποκατάσταση των ζημιών, ώστε το ταχύτερο δυνατό να ξεκινήσει η αναβάθμιση του πρωτότυπου F-16, η οποία δεν έχει ξεκινήσει ακόμη.
Όταν ολοκληρωθεί η αναβάθμιση, τότε και μόνο τότε το μαχητικό θα μεταβεί στις ΗΠΑ για να περάσει τις δοκιμές και να γίνει η πιστοποίησή του και στη συνέχεια θα επιστρέψει στην Ελλάδα, με σκοπό να προχωρήσει η αναβάθμιση των υπολοίπων.
Ο Ν.Πλέσσας ανέφερε πως υπάρχει η ελπίδα να προχωρήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης με ταχύτερους ρυθμούς από τους προβλεπόμενους, με σκοπό την ολοκλήρωση του προγράμματος πριν το 2027, χωρίς όμως να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.