Το αλησμόνητο Point System επιστρέφει και όποιος συνεχίζει να γράφει στα… παλιά του τα παπούτσια τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα έρχετα...
Το αλησμόνητο Point System επιστρέφει και όποιος συνεχίζει να γράφει στα… παλιά του τα παπούτσια τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα έρχεται αντιμέτωπος με βαριές ποινές. Ανάμεσά τους και η αφαίρεση διπλώματος.
Η επιστροφή του Point System αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 στο δήμο Αθηναίων, όπως έχει αποφασίσει το υπουργείο Μεταφορών.
Το ηλεκτρονικό Point System, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, θα ενημερώνεται από τροχονόμους μέσω tablet και όσοι συνεχίσουν να «καταπατούν» τον ΚΟΚ θα μαζεύουν «πόντους» οι οποίοι θα τους φέρνουν αντιμέτωπους με βαριές ποινές, μεταξύ αυτών και την αφαίρεση διπλώματος.
Advertisement
Όπως αναφέρουν πηγές στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής, σε πολλές περιπτώσεις, εξαιτίας της μεγάλης γραφειοκρατίας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν περιστατικά που δείχνουν ότι οδηγοί που έχουν παραβεί τον ΚΟΚ και η πράξη τους έχει καταγραφεί, δεν φτάνει αυτό ποτέ στους ίδιους. Μάλιστα, ενώ βεβαιώνονται οι παραβάσεις, τελικά καταλήγουν να στοιβάζονται τα πρόστιμα σε ντουλάπες στα γραφεία των Δήμων.Point System
Έτσι, το υπουργείο Μεταφορών προωθεί το ηλεκτρονικό Point System με σχετική πρόταση που καταρτίζει για το Εθνικό Πρόγραμμα Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Κατά τις ίδιες πηγές, η ενεργοποίηση του συστήματος δεν έχει εισπρακτικό χαρακτήρα αλλά αντίθετα στοχεύει να απαλειφθεί η γραφειοκρατία. Σκοπός του νέου Point System είναι να συνετίσει κυρίως τους κατ’ εξακολούθηση παραβάτες, οι οποίοι δεν έχουν κάποια άλλη σύσταση για την κακή οδηγική τους συμπεριφορά, αφού δεν έχουν καμιά επίπτωση πέραν της κλήσης από την Τροχαία, όταν αυτό συμβαίνει.
Τι προβλέπει το Point System
Ποια είναι όμως η λογική του «Point System»; Προβλέπει ότι για ορισμένες παραβάσεις προστίθενται πόντοι στο ηλεκτρονικό ποινολόγιο του οδηγού και όταν συμπληρώσει τους 25 και ανάλογα με την κατηγορία, θα αφαιρείται το δίπλωμά του.
Όταν ο οδηγός προχωρά σε παραβάσεις, το σύστημα θα… γεμίζει από πόντους και όταν ένας οδηγός φτάσει στους 15 πόντους, θα λαμβάνει… προειδοποιητικό μήνυμα. Μελετάται η συγκεκριμένη διαδικασία να γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο. Μέσω email ή με πρόσβαση σε κάποια πλατφόρμα, σχεδιάζεται να γίνεται αυτόματα και η ενημέρωση του οδηγού όταν αυτός υποπίπτει σε κάποια παράβαση που συνεπάγεται και ποινή στο «Point System».
Για παράδειγμα, αν κάποιος οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα σε αυτοκινητόδρομο, δεν γνωρίζει αν τον έχει καταγράψει η Τροχαία με κάμερα. Μπορεί λοιπόν να του έρθει πρόστιμο μετά από καιρό και να έχει περαστεί η ποινή στο «Point System», χωρίς να το γνωρίζει.Point System
Με ένα… κλικ
Με την ψηφιοποίηση της διαδικασίας, η παράβαση θα περνάει μετά την πάροδο των δύο μηνών στην καρτέλα του και ο οδηγός θα ενημερώνεται αμέσως, έτσι ώστε την επόμενη φορά, ενδεχομένως, να τηρήσει το όριο ταχύτητας.
Πέρα από την ενημέρωση του οδηγού, η ηλεκτρονική βεβαίωση στοχεύει στο να περιορίσει σημαντικά τον φόρτο εργασίας της Τροχαίας που βεβαιώνει τις παραβάσεις, καθώς η συμπλήρωση του ποινολογίου θα γίνεται την ίδια στιγμή σε πλατφόρμα. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται οι τροχονόμοι να έχουν δικά τους tablet όπου θα περνούν εκεί τα δελτία ατυχήματος και θα ενημερώνεται το σύστημα. Δηλαδή η πληροφορία της βεβαίωσης της παράβασης θα «ταξιδεύει» μέχρι την καρτέλα του οδηγού και αυτόματα εκείνος θα ενημερώνεται.
Μπορεί η πρόταση να βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας, ωστόσο εκτιμάται ότι μέσα στο νέο έτος θα έχουν προσδιοριστεί οι τεχνικές προδιαγραφές ώστε να προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός.
Σε πρώτη φάση, το πρώτο εξάμηνο του 2020 σχεδιάζεται η εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος στον Δήμο Αθηναίων, όπου υπάρχει ο αναγκαίος εξοπλισμός (tablet) στη Δημοτική Αστυνομία, προκειμένου να βεβαιώνονται αμέσως οι παραβάσεις.