Δύο καλώδια μήκους 8 χιλιομέτρων, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας – ΑΟΖ εμφανίζεται σύμφωνα με πληροφορίες του «Πρώτου Θέματος» να έ...
Δύο καλώδια μήκους 8 χιλιομέτρων, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας – ΑΟΖ εμφανίζεται σύμφωνα με πληροφορίες του «Πρώτου Θέματος» να έχει απλώσει το τουρκικό ωκεανογραφικό πλοίο «Oruc Reis», με την ελληνική πλευρά μέχρι ώρας τουλάχιστον να αδυνατεί να προσδιορίσει με ακρίβεια εάν το τουρκικό σκάφος πραγματοποιεί σεισμικές έρευνες ή απλά κινείται στην ευρύτερη περιοχή λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που επικρατούν.
Την ελληνική πλευρά προβληματίζει επίσης το γεγονός ότι στο μεταξύ, δίπλα στο τουρκικό πλοίο πλέουν τις τελευταίες ώρες δύο φρεγάτες του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, με την πρώτη να βρίσκεται σε απόσταση μόλις 2 μιλίων από το «Oruc Reis» και τη δεύτερη να έχει προσεγγίσει σε κοντινή απόσταση την ελληνική φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» η οποία παρακολουθεί διακριτικά και από μία απόσταση 40 περίπου χιλιομέτρων τη δραστηριότητα του τουρκικού ωκεανογραφικού.
Από ελληνικής πλευράς σε ετοιμότητα βρίσκεται και η φρεγάτα «Σπέτσες» προκειμένου, εφόσον χρειαστεί να σπεύσει κι αυτή στην περιοχή.
Η «Νικηφόρος Φωκάς» προσέγγισε την περιοχή πλεύσης του «Oruc Reis» νωρίς σήμερα το μεσημέρι και έκτοτε ανά μισή ώρα εκπέμπει, μέσω ασυρμάτου, σήμα προς το τουρκικό ερευνητικό σκάφος καλώντας το να αποχωρήσει από την περιοχή γιατί κινείται εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας, χωρίς ωστόσο μέχρι στιγμής να υπάρχει κάποια απάντηση από τους Τούρκους.
Να σημειώσουμε πως το «Oruc Reis» κινείται από τις πρώτες πρωινές ώρες εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας – ΑΟΖ, περίπου 200 χιλιόμετρα νότια του Καστελόριζου, στο «τριεθνές» Ελλάδας, Κύπρου, Αιγύπτου, με κύκλους του ΓΕΕΘΑ να σχετίζουν την παραμονή του εκεί με τις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή.
Στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένο ότι μέσα στις επόμενες ώρες και το αργότερο μέχρι σήμερα το βράδυ εκτιμάται ότι θα υπάρξει βελτίωση των καιρικών συνθηκών, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας αντιμετωπίζει με ψυχραιμία την κατάσταση αναμένοντας να δει την κατεύθυνση που θα κινηθεί το τουρκικό πλοίο, εάν δηλαδή θα αποχωρήσει ή θα παραμείνει εντός της ελληνικής ΑΟΖ, προκειμένου να επαναξιολογήσει την κατάσταση.