economistasΤη λιγότερο επώδυνη λύση, για όσους έβαλαν τα χρέη τους στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, προσδοκώντας να μεταπηδήσουν στην 24άρ...
economistasΤη λιγότερο επώδυνη λύση, για όσους έβαλαν τα χρέη τους στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, προσδοκώντας να μεταπηδήσουν στην 24άρα, φαίνεται ότι επιλέγει το υπουργείο Οικονομικών, χωρίς να διασκεδάζει, πάντως, την αίσθηση της αδικίας.
Μετά από τις διαρροές των προηγούμενων ημερών, που δημιούργησαν- ενδεχομένως στρεβλά- την αίσθηση πως όταν ενεργοποιηθεί η πλατφόρμα της νέας πάγιας ρύθμισης οφειλών, θα μπορέσουν να υπαχθούν σε αυτήν και όλοι όσοι έχουν ρυθμίσει σε 12 δόσεις, υπό το φόβο ότι θα έχαναν τις 120 δόσεις, το υπουργείο Οικονομικών και η ΑΑΔΕ ετοιμάζονται να τραβήξουν διαχωριστική γραμμή στην 1η Νοεμβρίου του 2019.
Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι μόνο όσοι έβαλαν οφειλές στη 12άρα πάγια μετά την 1η Νοεμβρίου, θα έχουν τη δυνατότητητα να μεταπηδήσουν στις 24 δόσεις, όταν ενεργοποιηθεί η πλατφόρμα, δηλαδή καλώς εχόντων των πραγμάτων μετά τις 26 Φεβρουαρίου.
Το Στρατηγικό Σχέδιο μέχρι το 2020
Το μόνο σίγουρο είναι πως όταν ενεργοποιηθεί και το τελευταίο διαθέσιμο «εργαλείο» ρύθμισης χρεών, η πίεση από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα γίνει ασφυκτική. Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο 2017- 2020, ως το τέλος της φετινής χρονιάς θα επιδιωχθεί:
Σταδιακή μείωση του ρυθμού αύξησης του συνολικού πραγματικού ληξιπρόθεσμου χρέους που συσσωρεύεται κατ’ έτος στα βιβλία της Φορολογικής Διοίκησης, με προοπτική τη σταθεροποίησή του- δηλαδή μηδενική μεταβολή- το 2020 σε σχέση με το 2019
Αύξηση του ποσοστού εμπρόθεσμων πληρωμών φόρων, βάσει δηλώσεων, κατά 10% σε σχέση με το αποτέλεσμα του 2016, δηλαδή στο 91%!
Το ηλεκτρονικό «δόκανο» της ΑΑΔΕ
Μοχλός πίεσης, για μια ακόμα χρονιά, αναμένεται να είναι οι κατασχέσεις, ειδικά όταν θα καταστεί πλήρως λειτουργικό το ηλεκτρονικό «δόκανο» της ΑΑΔΕ, που θα κάνει πράξη τις οδηγίες των δανειστών για μια αυτοματοποιημένη διαδικασία είσπραξης οφειλών. Το ζητούμενο από αυτό το ηλεκτρονικό δόκανο είναι να δημιουργηθεί πλήρες προφίλ κάθε οφειλέτη και κάθε οφειλής, έτσι ώστε σε πραγματικό χρόνο να γνωρίζει το σύστημα ποιος, γιατί και τι χρωστάει, όπως επίσης το πώς θα αναζητηθούν αυτές οι οφειλές.
Το δόκανο αυτό θα λειτουργεί σε έξι βασικά πεδία:
Εφαρμογή διαχείρισης και παρακολούθησης οφειλέτη και οφειλών: αφορά στη δημιουργία ολοκληρωμένης και σύγχρονης (με βάση δεδομένα σε πραγματικό χρόνο) εικόνας οφειλέτη/οφειλών και λοιπών συνδεδεμένων στοιχείων ώστε να είναι δυνατή η περαιτέρω αντιμετώπισή του (υλοποίηση συμψηφισμών και ρυθμίσεων, αποστολή ορθών ειδοποιήσεων, λήψη κατάλληλων μέτρων) από το σύστημα με βάση την επιχειρησιακή ροή που προβλέπεται
Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης συμψηφισμών και ρυθμίσεων: αφορά στην υλοποίηση και διαχείριση συμψηφισμών, μεταξύ οφειλών - επιστροφών του κάθε οφειλέτη τόσο εντός της φορολογικής και τελωνειακής διοίκησης όσο, και αν αυτό προβλέπεται από σχετική νομοθεσία, με οφειλές άλλων δημοσίων φορέων
Εφαρμογή αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων
Εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης λήψης μέτρων είσπραξης: αφορά στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας λήψης μέτρων, μετά την εφαρμογή πολλαπλών κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου στη βάση του συστήματος όπως αυτά προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία
Εφαρμογή ενημέρωσης των φορολογουμένων για θέματα οφειλών: αφορά στη δημιουργία προσωπικής θυρίδας στο σύστημα για κάθε φορολογούμενο στην οποία θα έχει πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τις οφειλές του και τις επιστροφές του καθώς, και σε επιλεγμένες πληροφορίες που αφορούν την αντιμετώπισή τους
Εφαρμογή εκτυπώσεων και αναφορών