Το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ «χρυσώνει» την κατασκευαστική εταιρεία Lockheed Martin με νέο συμβόλαιο ύψους δύο δισεκατομμυρίων δολλαρίω...
Το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ «χρυσώνει» την κατασκευαστική εταιρεία Lockheed Martin με νέο συμβόλαιο ύψους δύο δισεκατομμυρίων δολλαρίων με μοναδικό σκοπό την τελειοποίηση των stealth μαχητικών F-35.
Το F-35 Lightning II της Lockheed Martin είναι εξοικειωμένο με τις βλάβες και ελαττωματικά σχέδια. Αντιμετωπίζει εμπόδια από την κακοκαιρία, οι συσκευές του παρουσιάζουν ελαττώματα η μία μετά την άλλη και ακόμη και πύραυλοι που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτό το αεροσκάφος, δεν μπορούν να χωρέσουν μέσα σε αυτό. Για πολλούς αναλυτές του Πενταγώνου, η σειρά αισθητήρων του και ο ισχυρός υπολογιστής του, ήταν αυτά που το έσωζαν.
Αυτή η πλατφόρμα, το Αυτόνομο Σύστημα Πληροφοριών (ALIS), είναι μια σοβαρή μονάδα επεξεργασίας αριθμών. Διαχειρίζεται περίπου 65 καθήκοντα, συμπεριλαμβανομένου του προγραμματισμού των αποστολών και του προγραμματισμού των πτήσεων. Επεξεργάζεται την κολοσσιαία ποσότητα πληροφοριών που συλλέγονται από τις πολλές κεραίες του F-35. Προγραμματίζει επίσης τις επισκευές και τη συντήρηση σε διάφορα μέρη του αεροσκάφους.
Ωστόσο, το ALIS δεν έχει ξεφύγει από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλα συστήματα F-35. Σύμφωνα με μια έκθεση της Κυβερνητικής Υπηρεσίας Ευθύνης (GAO) τον Νοέμβριο του 2019, μια μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας δαπάνησε 45.000 ώρες ετησίως «εκτελώντας πρόσθετα καθήκοντα και εργασίες επειδή το ALIS δεν λειτουργούσε όπως έπρεπε».
Η υφυπουργός Άμυνας Έλεν Λορντ δήλωσε την Τρίτη ότι η Lockheed θα αντικαταστήσει πλήρως το ALIS με ένα νέο σύστημα, το Ολοκληρωμένο Δίκτυο Επιχειρησιακών Δεδομένων (ODIN), το οποίο στοχεύει να είναι πιο αποδοτικό, σύμφωνα με το Reuters. Η ίδια είπε ότι το νέο σύστημα θα βασίζεται σε υπολογιστικό νέφος (cloud) και ότι όλα τα F-35 που δεν βρίσκονται σε πλοία θα έχουν λάβει την αναβάθμιση μέχρι το τέλος του 2022.
Σύμφωνα με την έκθεση του GAO, μερικά από τα προβλήματα με το ALIS περιλαμβάνουν το μεγάλο μέγεθος του server του υπολογιστή και την ικανότητά του να συνδέεται στο δίκτυο, καθώς και σφάλματα στις επισκευές. Σε πολλές περιπτώσεις, η πολυπλοκότητα απαιτεί από τους μηχανικούς της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ να πάνε στην ίδια τη Lockheed για να επιλύσουν το πρόβλημα.
Με πληροφορίες από Defence Blog / Sputnik