Υπάρχουν υπόνοιες για δολιοφθορά στην 112 Π.Μ. στην Ελευσίνα καθώς βρέθηκε νερό σε αεροστεγή δεξαμενή καυσίμων της Πολεμικής Αεροπορίας....
Υπάρχουν υπόνοιες για δολιοφθορά στην 112 Π.Μ. στην Ελευσίνα καθώς βρέθηκε νερό σε αεροστεγή δεξαμενή καυσίμων της Πολεμικής Αεροπορίας.
Στη βάση αυτή εδρεύουν εδρεύουν τα μεταγωγικά, τα πυροσβεστικά και τα ιπτάμενα ραντάρ, αλλά και τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη (ένα Gulfstream και δύο Embraer), τα οποία χρησιμοποιούν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο πρωθυπουργός και μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου.
Η ηγεσία της μονάδας απέκλεισε το ενδεχόμενο το νερό στη δεξαμενή να προήλθε από δολιοφθορά, αλλά διέταξε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ).
Με τον εντοπισμό του νερού στη δεξαμενή με την κηροζίνη, έπρεπε να ελεγχθούν όλα τα αεροσκάφη της μονάδας, προκειμένου να καθαριστούν από τα «χαλασμένα» καύσιμα.
Φέρεται να ελέγχθηκε μάλιστα και το αεροσκάφος του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη προτού αναχωρήσει για τη Σαουδική Αραβία στις 3 Φεβρουαρίου.
Μάλιστα όπως αναφέρουν πληροφορίες το πρόβλημα, εντοπίστηκε στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος κι έτσι άρχισε η έρευνα που έδειξε ότι υπάρχει σοβαρό θέμα.
Η αιτία του προβλήματος αναζητείται στις δεξαμενές καυσίμου κι όχι στον αγωγό μεταφοράς του, αφού ευτυχώς το πρόβλημα με το μολυσμένο καύσιμο έχει εντοπιστεί σε μία μόνο αεροπορική βάση.
Ο πρωθυπουργός χρησιμοποίησε για το ταξίδι του στη Σαουδική Αραβία το δεύτερο κυβερνητικό αεροσκάφος που ελέγχθηκε εξονυχιστικά και δεν διαπιστώθηκε να υπάρχει κάποιο πρόβλημα.
Εμείς βέβαια ρωτάμε. Αφού όπως αναφέρουν δεν υπήρξε δολιοφθορά εν τέλει πως μπήκε το νερό στην αεροστεγή δεξαμενή; Θα πρέπει να δοθεί μια πειστική απάντηση.
Αξίζει να σημειώσουμε πως το περιστατικό έγινε στις 30 Ιανουαρίου και στις 31 είχαμε την κρίση με το Oruc Reis. Τι σημαίνει αυτό; Ότι το P-3 Orion δεν πέταξε σε ένα περιστατικό στο οποίο υπήρχε απόλυτη ανάγκη για να επιχειρήσει.
Πολύ βολικό αυτό για τους Τούρκους εκείνη την ημέρα.
Το Lockheed P-3 Orion είναι αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) που χρησιμοποιείται κυρίως σε ρόλους ναυτικής περιπολίας (maritime patrol), αναγνώρισης (reconnaissance) και ανθυποβρυχιακού πολέμου (anti-submarine warfare), η παρουσία του ήταν απαραίτητη.
Μπορεί να είναι βολική η ερμηνεία ότι «δεν υπήρξε δολιοφθορά» αλλά εξίσου βολική ήταν για τους Τούρκους η απουσία του ΑΦΝΣ από την περιοχή του Καστελόριζου όταν το Oruc Reis εισέβαλε στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και «άπλωσε» καλώδια.