Πρόκειται, όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι του Ινστιτούτου, για μία πραγματικά δραματική κατάσταση, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από...
Πρόκειται, όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι του Ινστιτούτου, για μία πραγματικά δραματική κατάσταση, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τους υπεύθυνους υλοποίησης προγραμμάτων σχολικής σίτισης
Σημαντικό κενό εντοπίζεται στη σίτιση των ελληνόπουλων προσχολικής ηλικίας. Όπως εκτιμά το Ινστιτούτο Prolepsis, o αριθμός των νηπίων που βρίσκονται αντιμέτωπα με επισιτιστική ανασφάλεια ξεπερνάει τα 30.000. Πρόκειται, όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι του Ινστιτούτου, για μία πραγματικά δραματική κατάσταση, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα από τους υπεύθυνους υλοποίησης προγραμμάτων σχολικής σίτισης.
Το Ινστιτούτο υλοποιεί το πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ για ένατο συνεχόμενο σχολικό έτος, με σημαντικά αποτελέσματα στη μείωση της επισιτιστικής ανασφάλειας και στη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των μαθητών. Ωστόσο, η χρηματοδότηση που έχει εξασφαλιστεί δεν επαρκεί για να καλυφθεί η ανάγκη. Από τις 988 αιτήσεις σχολείων για ένταξη στο Πρόγραμμα το τρέχον σχολικό έτος, οι 271 αφορούν Νηπιαγωγεία, στα οποία φοιτούν τουλάχιστον 5.000 νήπια.
Αυτήν την περίοδο, το πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ υλοποιείται αποκλειστικά με την υποστήριξη ιδρυμάτων, ιδιωτικών φορέων, μεμονωμένων πολιτών και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας σε 70 σχολεία και 4.428 μαθητές (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια σε Αττική, Στερεά Ελλάδα, Ημαθία, Θεσσαλονίκη και Θράκη), ενώ καταβάλλονται προσπάθειες για την ένταξη και άλλων σχολείων. Από αυτά τα σχολεία, τα 29 είναι Νηπιαγωγεία, όπου φοιτούν 755 παιδιά.
Εκτός από τα λιγοστά νηπιαγωγεία που είναι ενταγμένα στο Πρόγραμμα ΔΙΑΤΡΟΦΗ του Ινστιτούτου Prolepsis, κανένα άλλο νηπιαγωγείο στη χώρα δεν λαμβάνει δωρεάν κάποιας μορφής σίτιση. Η κατάσταση είναι ακόμα πιο τραγική στις περιπτώσεις των δεκάδων νηπιαγωγείων που δεν σιτίζονται, αλλά συστεγάζονται με δημοτικά σχολεία, τα οποία συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» που υλοποιείται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Κι αυτό ενώ οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι κατά τη βρεφική και νηπιακή ηλικία (όπως και στην εφηβεία) ο ρυθμός ανάπτυξης είναι εξαιρετικά αυξημένος και υπάρχουν μεγάλες ανάγκες σε υψηλής αξίας θρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνες, ασβέστιο, σίδηρος). Επίσης, η νηπιακή ηλικία, που συμπίπτει και με την πρώτη επαφή με το σχολικό περιβάλλον, είναι περίοδος που διαμορφώνονται, και πιθανώς σταθεροποιούνται, οι διατροφικές συνήθειες που θα συνοδεύσουν τα σημερινά παιδιά στην ενήλικη ζωή τους και θα επηρεάσουν αποφασιστικά την υγεία τους.