Συνεχίζει να «κατρακυλάει» το πετρέλαιο, φτάνοντας κοντά στα 15 δολάρια το βαρέλι, καθώς τα διογκούμενα αποθέματα παγκοσμίως αναγκάζου...
Συνεχίζει να «κατρακυλάει» το πετρέλαιο, φτάνοντας κοντά στα 15 δολάρια το βαρέλι, καθώς τα διογκούμενα αποθέματα παγκοσμίως αναγκάζουν τις μεγάλες πετρελαιοπαραγωγές χώρες να προχωρήσουν σε μεγάλη μείωση της παραγωγής και πλέον η πιθανότητα να «σκάσει» μια χρηματιστηριακή και τραπεζική «φούσκα» είναι πολύ μεγάλη.
Ενώ οι αμερικανικές γεωτρήσεις έχουν κατεβάσει ρυθμούς και η Σαουδική Αραβαί έχει αρχίσει να μειώνει την παραγωγή της ενόψει της ημερομηνίας εκκίνησης των περικοπών που συμφώνησε ο OPEC+, οι επενδυτές εστιάζουν εκ νέου στην υπερπροσφορά αργού που οδηγεί τις δεξαμενές κοντά στην πλήρη αποθηκευτική τους ικανότητα, εγείροντας φόβους για επανάληψη της κατάρρευσης που έστειλε το συμβόλαιο του Μαΐου σε επίπεδα κάτω από το μηδέν για πρώτη φορά στην ιστορία την περασμένη εβδομάδα.
Αυτό όμως που φοβίζει πλέον με πολύ ρεαλιστικές προοπτικές είναι ο σοβαρός κίνδυνος για ντόμινο στο παγκόσμιο χρηματοοικονομικό σύστημα που φέρνει μαζί του η κατρακύλα της τιμής του αμερικανικού πετρελαίου, καθώς πολλές εταιρίες στις ΗΠΑ που δραστηριοποιούνται στον τομέα της σχετικά νέας τεχνολογίας του σχιστολιθικού πετρελαίου, έχουν δανειστεί τεράστια ποσά από αμερικανικές τράπεζες.
Πάλι επομένως όπως το 2008 υπάρχει σοβαρός κίνδυνος κατάρρευσης αμερικανικών τραπεζών.
Η καταβύθιση της ζήτησης του “μαύρου χρυσού” έφερε μεγάλες απώλειες εσόδων και αναστολή εργασιών για μεγάλους ενεργειακούς κολοσσούς, κάτι που εντός των επόμενων μηνών θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε αθετήσεις χρεών, με τον τρόπο που συνέβη το 2008 στις ΗΠΑ, όταν μαζικές παύσεις πληρωμών στα στεγαστικά δάνεια υψηλού κινδύνου, πυροδότησαν την μπαρουταποθήκη του χρέους οδηγώντας στην μεγάλη χρηματοοικονονομική κρίση η οποία εξαπλώθηκε και στην Ευρώπη.
Θα πρέπει να προσθέσουμε ότι το αμερικανικό σχιστολιθικό πετρέλαιο είναι πανάκριβο και παράγεται με κόστος 35-40 δολάρια το βαρέλι.Το κόστος αυτό είναι πλέον απαγορευτικό και οι αμερικανικές εταιρείες βρίσκονται σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση.