newmoneyH μελέτη που δημοσίευσε ο διεθνής οργανισμός αυτή την εβδομάδα είναι ένας οξύς συναγερμός για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελ...
newmoneyH μελέτη που δημοσίευσε ο διεθνής οργανισμός αυτή την εβδομάδα είναι ένας οξύς συναγερμός για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία λόγω εξάρτησης από τον τουρισμό και τις διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις
Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) υπολόγισε τη ζημιά στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν κάθε χώρας, το συνολικό τζίρο της οικονομίας της δηλαδή, από τους περιορισμούς του lockdown.
Στο σενάριό του υπολογίζει τις βραχυπρόθεσμες οικονομικές επιπτώσεις από μια μείωση της δραστηριότητας πάνω από 50% και ως 100% σε διαφόρους τομείς.
Καταλήγει στα συμπεράσματα του παρακάτω πίνακα.
Οι χώρες που εμφανίζονται αριστερά έχουν μικρότερη ζημιά καθώς οι τομείς που επηρεάζονται από το lockdown δεν έχουν τόσο μεγάλη συμμετοχή στο ΑΕΠ.
Αυτές οι χώρες έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για γρήγορη ανάκαμψη αμέσως μετά.
Όσο πιο δεξιά στο διάγραμμα, τόσο μεγαλύτερη η οικονομική ζημιά στο εισόδημα μιας οικονομίας, και άρα στα εισοδήματα των πολιτών.
Το διάγραμμα αφού προσπερνά την Ιταλία, την Ισπανία και τη Γερμανία καταλήγει με διαφορά από την αμέσως προηγούμενη χώρα (Μεξικό) στην Ελλάδα. Οι παραδοχές και η μεθοδολογία του Ο.Ο.Σ.Α παραπέμπουν σε μείωση του ΑΕΠ κατά σχεδόν 35%.
Ο λόγος που η Ελλάδα εμφανίζεται να έχει τόσο μεγάλη ζημιά είναι η ιδιαίτερα μεγάλη συμβολή του τουρισμού και των συναφών κλάδων, την εστίασης, κλπ στη συνολική οικονομική δραστηριότητα, έχουν υπερβολικά μεγάλη συμμετοχή στη διαμόρφωση του Ελληνικού ΑΕΠ.
Γιατί η εκτίμηση-σοκ για το ελληνικό ΑΕΠ
Η ανάλυση του ΟΟΣΑ αναφέρει ότι σε χώρες όπου τα ταξίδια και ο τουρισμός έχουν μεγάλη σημασία στη διαμόρφωση του ΑΕΠ, οι επιπτώσεις θα είναι πιο βαριές.
Γεγονός είναι ότι ανεξάρτητα από την υγειονομική εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα, γεγονός είναι ότι οι διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις θα παραμείνουν σε αταξία για καιρό.
Ο διαφορετικός κύκλος υποχώρησης και επανεμφάνισης των κρουσμάτων θα καταστήσει το προγρμματισμό δρομολογίων από σφόδρα πιεζόμενες αεροπορικές προβληματικό για μήνες.
Επιπλέον, κάθε χώρα θα επιβάλλει και θα αίρει περιορισμούς ανάλογα με τις δικές της επιδημιολογικές της ανάγκες. Έτσι ο ελληνικός τουριστικός κλάδος θα είναι μπλοκαρισμένος για καιρό από την πελατεία του, συμπαρασύροντας τους συναφείς κλάδους.