Με θερμομέτρηση, μάσκες, αντισηπτικά, αποστάσεις ασφαλείας και ραντεβού θα λειτουργούν από αύριο τα δικαστήρια στην Θεσσαλονίκη, στο ...
Η έναρξη εφαρμογής των παραπάνω μέτρων συμπίπτει χρονικά με την νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), η οποία προβλέπει μεν την παράταση έως τις 15 Μαίου της αναστολής λειτουργίας των δικαστηρίων σε όλη την επικράτεια, αλλά εξαιρεί τη διενέργεια διαδικασιών που με την προηγούμενη ΚΥΑ δεν προβλέπονταν, όπως για παράδειγμα δίκες ασφαλιστικών μέτρων που έχουν ως αντικείμενο εγγραφή ή εξάλειψη ή μεταρρύθμιση προσημείωσης υποθήκης, εγγυοδοσία, συντηρητική κατάσχεση κινητής ή ακίνητης περιουσίας κ.ά.
Στο πλαίσιο αυτό και ενόψει της επαναλειτουργίας των αρμόδιων υπηρεσιών του Πρωτοδικείου και του Ειρηνοδικείου Θεσσαλονίκης για τις συγκεκριμένες διαδικασίες (όπως επίσης για τα ποινικά δικαστήρια που εξαιρούνται από την εφαρμογή της ΚΥΑ) συνήλθε πριν από λίγες μέρες η επιτροπή δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης, υπό την πρόεδρο Εφετών Καλλιρόη Χειμαριού. Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν όλες οι διευθύνσεις των δικαστηρίων και εκπρόσωποι του Δικηγορικού Συλλόγου της πόλης, αποφασίστηκε η λήψη μέτρων προστασίας στη βάση των όσων συστήνει ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).
«Ένα από τα μέτρα που αποφασίστηκε, εκτός από τις μάσκες, τα αντισηπτικά και τις αποστάσεις ασφαλείας για την αποφυγή συγχρωτισμού, είναι η διενέργεια θερμομετρήσεων σε όλους όσους εισέρχονται από την κεντρική πύλη των δικαστηρίων» ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΔΣΘ Στάθης Κουτσοχήνας. Όπως εξήγησε, η θερμομέτρηση θα γίνεται από αστυνομικούς της φρουράς των δικαστηρίων και για τον σκοπό αυτό αγοράστηκαν θερμόμετρα με τα οποία θα διεξάγονται οι έλεγχοι. Το μέτρο αυτό θα ισχύσει τόσο για τους δικηγόρους όσο και για τους δικαστικούς λειτουργούς, τους υπαλλήλους και τους διάδικους.
Τα δικαστήρια
Επιπλέον, οι διοικήσεις των δικαστηρίων μερίμνησαν για την προμήθεια προστατευτικών μασκών, ενώ σχετική μέριμνα ανέλαβε και ο ΔΣΘ για τα μέλη του. Επιπλέον, έχουν τοποθετηθεί αντισηπτικά σε γραφεία και υπηρεσίες, ενώ θα τηρούνται αυστηρά οι αποστάσεις ασφαλείας. Εξάλλου, ανακοινώσεις για χρήση μάσκας τοποθετούνται σε διάφορα σημεία του κτηρίου, ενώ οι κεντρικοί ανελκυστήρες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται από δύο άτομα (αντί από οκτώ που ίσχυε πριν).
Την τήρηση των μέτρων θα επιβλέπουν σύμβουλοι της διοίκησης του Συλλόγου και ανάλογα με τις συνθήκες θα εισηγούνται τον επανασχεδιασμό κάποιων εξ αυτών. «Η λογική μας είναι να είμαστε εκεί για να βοηθήσουμε» σημείωσε ο κ Κουτσοχήνας.
Αναφορικά με τη λειτουργία των γραφείων που θα υποδεχτούν τους δικηγόρους, η διοίκηση του Ειρηνοδικείου αποφάσισε (και ενημέρωσε τον ΔΣΘ) ότι οι καταθέσεις των συναινετικών προσημειώσεων θα γίνονται μία προς μία (στην κεντρική αίθουσα του Ειρηνοδικείου). Προς αποφυγή συνωστισμού οι καταθέσεις θα γίνονται κατόπιν προσυνεννόησης και καθορισμού ραντεβού με το γραμματέα του δικαστηρίου. Προς τούτο οι πληρεξούσιοι δικηγόροι καλούνται να επικοινωνούν είτε τηλεφωνικά (κατά τις ώρες 9.00-13.00) στον αριθμό 2313311189 είτε ηλεκτρονικά στη διεύθυνση asfalistikaeirthess@gmail.com και να τηρούν το ραντεβού το οποίο θα τους καθορίζεται. Όπως έγινε γνωστό, στην περίπτωση αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά απάντηση για το χρόνο της κατάθεσης. Τα δε αντίγραφα των προσημειώσεων, τα οποία πρέπει να είναι χαρτοσημασμένα, θα παραλαμβάνονται την επόμενη μέρα μετά τις 9 το πρωί.
Σε ό,τι αφορά το Πρωτοδικείο δεν έχει υπάρξει ακόμη ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας, αλλά, σύμφωνα με την επαφή που είχε ο Δικηγορικός Σύλλογος, ενδέχεται να ακολουθηθεί και εδώ η πρακτική των ραντεβού. Πάντως, όπως παρατήρησε ο πρόεδρος του ΔΣΘ, σε αρκετά γραφεία του Πρωτοδικείου οι υπάλληλοι που συναλλάσσονται με δικηγόρους έχουν τοποθετήσει ήδη αυτοσχέδια προστατευτικά καλύμματα.
Στο μεταξύ, στο Υποθηκοφυλακείο και το Κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης η κατάθεση εγγράφων και αιτήσεων, όπως και η παραλαβή πιστοποιητικών θα γίνεται με τη φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με το νόμο περί προσωπικών δεδομένων και ακολουθώντας τα υγειονομικά μέτρα της πανδημίας για να εξασφαλισθεί η αρχή της προτεραιότητας.
Όπως ανακοινώθηκε, η έρευνα στο Αρχείο της Υπηρεσίας για δικηγόρους και δικαστικούς επιμελητές θα γίνεται μόνον κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού και θα διαρκεί τριάντα λεπτά.
Το ραντεβού θα πραγματοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για το Υποθηκοφυλακείο Θεσσαλονίκης (επί της οδού Σαπφούς 44) στη διεύθυνση ypothes@gmail.com και για το Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης (Τσιμισκή 136) στη διεύθυνση ktimagrafthes@gmail.com.
Το μήνυμα
Σύμφωνα με ανακοίνωση, στο μήνυμα θα πρέπει να αναφέρεται οπωσδήποτε το ονοματεπώνυμο του προσώπου που πρόκειται να προσέλθει στην υπηρεσία και οι αριθμοί αστυνομικής ταυτότητας και μητρώου του δικηγορικού συλλόγου για τους δικηγόρους, καθώς επίσης η ημέρα προσέλευσης. Κατόπιν θα υπάρξει απάντηση μέσω email με ενημέρωση για την ημέρα και ώρα προσέλευσης.
Ανάλογα μέτρα αποφασίστηκαν για το Υποθηκοφυλακείο Βασιλικών, όπου οι δικηγόροι και δικαστικοί επιμελητές θα εισέρχονται για έρευνα ανά τέσσερα άτομα με ανώτατο χρονικό όριο τα 20 λεπτά, φορώντας προστατευτικές μάσκες και γάντια και τηρώντας απόσταση ασφαλείας δύο μέτρων. Η κατάθεση πάσης φύσεως εγγράφων και αιτήσεων θα γίνεται με λίστα προτεραιότητας που θα τηρείται στην είσοδο του γραφείου και η παράδοση των εγγράφων (μάξιμουμ δύο ανά συναλλασσόμενο) και αιτήσεων (πλήρως συμπληρωμένες με τα απαραίτητα μεγαρόσημα) θα γίνεται από την πόρτα χωρίς την φυσική παρουσία του συναλλασσόμενου μέσα στην υπηρεσία.