Του Χρήστου Μαζανίτη_ Η Ελλάδα έχει λόγω του νησιωτικού της συμπλέγματος φυσικά αεροπλανοφόρα από τα οποία μπορεί – και επιχειρεί η Πο...
Μεταξύ άλλων, αυτά που μας ενδιαφέρουν, αποσύρει:
-16 KC-10
-13 KC-135
H USAF υπολογίζει ότι από την πρόωρη απόσυρση των KC-10 και KC-135 θα εξοικονομήσει περίπου 2 δισ. δολλάρια ετησίως. Σε ότι μας αφορά, τα λειτουργικά έξοδα του KC-10, σύμφωνα με το nation.time φθάνει τα 21.270$/ώρα. Για το KC-135 η τιμή σύμφωνα με το cbo.cov εκτοξεύεται στα 45.000$/ώρα.
Βεβαίως και μιλάμε για σοβαρό λειτουργικό κόστος, όμως θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα οφέλη που προσφέρει μειώνουν στην ουσία και μάλιστα κατά πολύ τα λειτουργικά κόστη της ΠΑ ενώ επιπλέον εκτινάσσει τις επιχειρησιακές ικανότητες.
Όταν μπουν στην υπηρεσία τα αναβαθμισμένα F-16 σε κατηγορία Viper, το ωριαίο κόστος πτήσης θα είναι στα 22.514$/ώρα. Υπολογίζοντας ότι σε μία συνεχή τουρκική πρόκληση που 1 ελληνικό ζεύγος έχει αυτονομία περίπου μιάμισυ ώρα (βάζουμε μία μέση τιμή) θα πρέπει να απογειωθούν άλλα δύο αεροσκάφη για να συνεχίσουν τις επιχειρήσεις αναχαίτισης. Η δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού θα μείωνε την καταπόνηση του στόλου και αύξανε την χρονική διάρκεια των επιχειρήσεων θεαματικά.
Επιπλέον, θα έδινε την δυνατότητα στην Πολεμική Αεροπορία να επιχειρεί με άνεση στην Κύπρο μέχρι την Λιβύη, με ότι αυτό συνεπάγεται για την στρατηγική αναβάθμιση της χώρας.
Η ΠΑ έχει μια μοναδική ευκαιρία να επιτύχει την παραχώρηση είτε δωρεάν είτε με ένα συμβολικό κόστος 4 ιπτάμενων τάνκερ, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και ως μεταγωγικά σε δεύτερο ρόλο. Φτάνει όλες οι ενέργειες να ξεκινήσουν σύντομα ώστε, όπως με τα Kiowa, να είμαστε οι πρώτοι που θα πάμε και θα επιλέξουμε. enikos.gr