Λύση στο πρόβλημα της έλλειψης υγειονομικών μασκών δίνει, η ελληνική Lariplast. Σε λίγα 24ωρα, η εταιρεία, που εξειδικεύεται στην παραγωγή ...
Λύση στο πρόβλημα της έλλειψης υγειονομικών μασκών δίνει, η ελληνική Lariplast. Σε λίγα 24ωρα, η εταιρεία, που εξειδικεύεται στην παραγωγή πλαστικών μιας χρήσης για τον κλάδο τροφίμων, θα παράγει στο εργοστάσιο της στην Λάρισα 300.000 πιστοποιημένες χειρουργικές μάσκες, με μηχανήματα που μόλις παρέλαβε. «Θα πουλάμε μάσκες μιας χρήσης, πιστοποιημένες και σε ανταγωνιστικές τιμές, σχεδόν στη μισή τιμή, απ’ ότι πουλιούνται σήμερα στην αγορά, οι εισαγόμενες», τονίζει στο newsit.gr και τη Μαίρη Παπακωνσταντίνου, ο κ. Γιάννης Τσερέπας, διευθύνων σύμβουλος, παίρνοντας θέση απέναντι στο φαινόμενο της αισχροκέρδειας, που προκάλεσε η αυξημένη ζήτηση σε χειρουργικές μάσκες παγκοσμίως, για προστασία από τον κορονοϊό.
Η περίπτωση της Lariplast θα μπορούσε, μάλιστα να αποτελέσει κι ένα success story μιας ελληνικής εταιρείας, καθώς, αν και δεν διαθέτει προηγούμενη εμπειρία σε τομείς υγειονομικού ενδιαφέροντος, ωστόσο, έδρασε άμεσα, λαμβάνοντας την επιχειρηματική απόφαση να αποκτήσει μέσω πλειστηριασμού μηχανήματα υψηλών προδιαγραφών, για να παράγει μάσκες, σε μία περίοδο, που η ζήτηση, αυξάνεται με μαθηματική ακρίβεια και οι ελλείψεις από τις αγορές, είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Έως σήμερα έχει δαπανήσει 3 εκατ. ευρώ.
Για το νέο εγχείρημα της Lariplast, και τα μελλοντικά της σχέδια, ο κ. Τσερέπας ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Η ικανότητα ενός επιχειρηματία αξιολογείται κυρίως από την ικανότητά του να παίρνει αποφάσεις και το ποιο σημαντικό πράγμα είναι το πότε και πώς θα την πάρει. Εμείς τολμήσαμε με θάρρος και γνώμονα την κοινωνική ανάγκη που υπάρχει αυτή τη στιγμή να πάρουμε μια απόφαση σε έναν άγνωστο κλάδο προς εμάς, διότι είμαστε μία βιομηχανία που παράγει πλαστικά προϊόντα μιας χρήσεως για τρόφιμα και δεν έχει καμία σχέση με προϊόντα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Κινηθήκαμε σε αχαρτογράφητα νερά, χωρίς κανένα επιχειρηματικό σχέδιο, διότι δεν επέτρεπαν τα χρονοδιαγράμματα να κάνουμε επιχειρηματικό σχέδιο και φυσικά χωρίς καμία χρηματοδότηση γιατί πάλι δεν επέτρεπαν τα χρονοδιαγράμματα. Ευτυχώς, είχαμε ταμειακά διαθέσιμα για μία άλλη επένδυση που αναγκαστήκαμε να την πάμε πιο πίσω για να υλοποιήσουμε αυτή την επένδυση, που είναι απαραίτητη τη δεδομένη στιγμή».
Τα εμπόδια και πως ξεπεράστηκαν
«Βασικός εχθρός ήταν ο χρόνος. Έπρεπε να προλάβουμε τους χρόνους. Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες. Για την κατασκευή μίας μηχανής χρειάζονται 4 με 6 μήνες, καθώς γίνεται κατά παραγγελία. Εμείς βρήκαμε μια έτοιμη μηχανή. Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι θέλαμε να είναι πιστοποιημένα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Στην Κίνα δύσκολα θα βρεις μηχάνημα κατασκευασμένο κάτω από προδιαγραφές της Ευρώπης. Κι αυτό το ξεπεράσαμε. Σήμερα, κάνουμε τη συναρμολόγηση των μηχανών, μέσα στο Σαββατοκύριακο θα κάνουμε όλες τις δοκιμές, ρυθμίσεις και προσαρμογές. Τη Δευτέρα θα έχουμε την πρώτη παραγωγή και Τετάρτη θα μπούμε σε κανονική ροή παραγωγής. Ενδιαφέρον υπάρχει από όλα τα δίκτυα διανομής, από τις φαρμακαποθήκες, τους ιατρικούς συλλόγους και τα φαρμακεία, μέχρι τα σούπερ μάρκετ»
Προτεραιότητα στην ελληνική κοινωνία
«Προτεραιότητά μας είναι η κάλυψη των εθνικών αναγκών. Έχουμε πει στην Κυβέρνηση, που στάθηκε αρωγός μας, ότι θα δώσουμε προτεραιότητα στα ελληνικά νοσοκομεία και την ελληνική κοινωνία. Εάν περισσεύει θα πάει στο εξωτερικό η παραγωγή. Ήδη έχουμε μεγάλη πίεση από το εξωτερικό, καθώς είμαστε μία εξαγωγική επιχείρηση, αφού το 60 με 70% των προϊόντων μας κατευθύνεται εκτός συνόρων από Αμερική μέχρι Νότιο Αφρική κι Ευρώπη. Μάλιστα, μας ζητάνε να αγοράσουν σε τιμές 50 έως 60% πιο ακριβά απ’ ότι στην Ελλάδα. Οι μάσκες θα πωλούνται σε κουτάκια των 50 αλλά μέσα θα υπάρχει μία μικρότερη συσκευασία σε τεμάχια των 5, για λόγους προστασίας. Αυτή τη στιγμή, οι τιμές που πουλιούνται στην αγορά είναι εξωφρενικά ακριβές. Εμείς θεωρούμε ότι από τις τιμές που βλέπουμε στην αγορά θα είμαστε τουλάχιστον στη μέση και μπορεί και κάτω από τη μέση».
Σχέδια επόμενης ημέρας
«Θεωρώ ότι όλη αυτή η αλλαγή που ήρθε στην καθημερινότητά μας και στη ζωή μας θα μας βάλει σε διαδικασία επανασχεδιασμού, όχι μόνο των επενδυτικών μας σχεδίων αλλά και του τρόπου που θα λειτουργούμε καθημερινά τις επιχειρήσεις μας. Η παγκοσμιοποίηση θα πάψει να υπάρχει με τη μορφή που τη γνωρίζουμε. Τα κράτη θα πρέπει να βρουν τρόπο να προστατέψουν την πρωτογενή τομέα, τις βιομηχανίες, έτσι ώστε να μην εξαρτώνται για απλά πράγματα όπως οι μάσκες από Κίνα ή Τουρκία, ή από άλλες χώρες. Όταν τελειώσει όλο αυτό θα πρέπει να κάνουμε ένα επανασχεδιασμό. Θα αλλάξουν οι καταναλωτικές μας συνήθειες, ο τρόπος που βλέπουμε τη ζωή μας και σίγουρα και η αγορά. Άρα θα πρέπει να δούμε πώς θα είναι η αγορά μετά κορονοϊού εποχή. Η οικονομία θα αλλάξει πάρα πολύ θα υπάρξει τεράστια ανεργία και δεν το φοβόμαστε μόνο εμείς αλλά και στην Αμερική. Άρα θα πρέπει να προσαρμοστούμε πολύ γρήγορα στην νέα πραγματικότητα και να έχουμε καλά αντανακλαστικά.
Στις αγορές του κόσμου
Η Lariplast, είναι μία εταιρεία, που διαθέτει εργοστάσιο στην Λάρισα, απασχολώντας 120 άτομα προσωπικό και στη Βόρεια Γαλλία με 30 άτομα προσωπικό. Αποτελεί εταιρεία εντάσεως κεφαλαίου, παράγοντας προϊόντα μιας χρήσης για τον κλάδο των τροφίμων, όπως πλαστικά και χάρτινα ποτήρια, πιάτα, καπάκια κ.λπ. Εξάγει σε 20 χώρες από τη Μέση Ανατολή, το Ισραήλ, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία, μέχρι τις ΗΠΑ και την Νότιο Αφρική.